همراه اول

ارزش بازار همراه اول 277 درصد رشد پیدا کرد

دهمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول روز سه شنبه 27 خرداد برگزار شد که طی آن مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه از رشد 277 درصدی ارزش بازار این شرکت خبر داد.

روز سه شنبه 27 خرداد 99 دهمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول با حضور 92.13 درصد از سهامداران در سالن اجتماعات اپراتور اول تلفن همراه کشور برگزار شد. مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل اپراتور همراه اول در این مراسم گزارشی از عملکرد جامع این اپراتور در سال 1398 را ارائه داد.

دستاوردهای همراه اول در سال 98

همراه اول

مدیرعامل همراه اول با تاکید بر این که در سال 98 این اپراتور به افتخارات زیادی دست پیدا کرده است به بخشی از این دستاوردها نظیر کسب رتبه نخست خدمات تلفن همراه در ارزیابی و رتبه‌بندی اپراتورهای ارتباطی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، کسب رتبه اول در بهره‌وری کل عوامل ارتباطات و مخابرات کشور در بیست‌ودومین رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران و همچنین دستیابی به رتبه هفدهم فروش و درآمد در بیست‌ودومین رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران اشاره کرد.

90 میلیون سیم کارت در شبکه همراه اول

مهدی اخوان بهابادی در ادامه بیان کرد بیش از 90 میلیون سیم کارت در شبکه اپراتور همراه اول به ثبت رسیده است که از این میزان حدود 20.35 میلیون سیم کارت دائمی و 69.89 میلیون سیم کارت اعتباری است. وی افزود ARPU مشترکان این شرکت رشد 18 درصدی را در سال 98 تجربه کرده و به سهم بازار درآمدی حدود 60 درصدی دست یافته است. مدیرعامل همراه اول تاکید کرد در مرداد سال 98 این اپراتور به رکورد جذب یک میلیون و 300 هزار مشترک در ماه دست یافته است.

جذب 19 میلیون مشترک برای اپلیکیشن همراه من

مدیرعامل اپراتور نخست کشور در ادامه اظهار کرد توانستیم 19 میلیون مشترک برای اپلیکیشن همراه من جذب کنیم که در ماه 120 میلیون تراکنش را به همراه دارد. وی افزود جمعیت باشگاه مشتریان همراه اول اکنون بالغ بر 12 میلیون مشترک است که به همراه 12 هزار و 966 شبکه فروش و خدمات حضوری با میانگین خدمات‌دهی بیش از 3 میلیون در ماه به مشترکان خدمات ارائه می‌شود.

آخرین وضعیت توسعه و پوشش شبکه اپراتور اول

مهدی اخوان بهابادی در مورد آخرین شرایط توسعه و پوشش شبکه همراه اول در کشور بیان کرد این اپراتور بالاترین میزان ایجاد پوشش برای تمامی نقاط کشور را دارا است. وی افزود دسترسی به خدمات 2G همراه اول با استقرار 38 هزار و 700 سایت در 44 هزار و 968 روستا امکان‌پذیر شده است. علاوه بر این شهرها نیز به پوشش 100 درصدی نسل‌های 3 و 4 دسترسی دارند. وی افزود 5 هزار روستا نیز به خدمات 3G و 4G دسترسی پیدا کردند. طبق اعلام مدیرعامل همراه اول تعداد سایت‌های نسل سوم حدود 21 هزار و 970 و نسل چهارم نیز 23 هزار و 300 است که در سال جدید 6 هزار سایت همگام با نسل‌های 4 و 4.5 در کشور استقرار پیدا خواهند کرد.

رشد 2.5 برابری ترافیک دیتا در یک سال

مدیرعامل اپراتور اول کشور با تاکید بر این که بیش از 10 هزار سایت نسل چهارم به فیبر نوری متصل شده‌اند، بیان کرد در فروردین سال 99 موفق شدیم به بیش از 11 پتابایت رکورد ترافیک دیتای روزانه دست پیدا کنیم که از رشد 2.5 برابری نسبت به متوسط روزانه ترافیک دیتا در فروردین ماه سال 98 حکایت دارد. وی افزود در آذرماه سال 98 نیز به 22 میلیون ارلانگ رسیدیم که ثبت یک رکورد جدید ترافیک صوتی در روز را برای همراه اول به همراه داشت. همچنین مصرف کل دیتای مشترکان همراه اول در سال 98 حدود 2123 پتابایت بوده است.

مرور برنامه راهبردی 5 ساله

مهدی اخوان بهابادی در ادامه گفته‌های خود به برنامه 5 ساله راهبرد همراه اول با نام منظومه اشاره کرد که این برنامه هم‌اکنون در حال اجرا است. وی اضافه کرد این برنامه بر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مبتنی بر جدیدترین تکنولوژی و ایجاد کسب‌وکارهای نوآورانه متمرکز بوده و قصد داریم با اجرای این برنامه در گسترش خدمات دولت الکترونیک و سرویس‌های دیجیتال در کشور نقش تعیین‌کننده‌ای را اجرا کنیم.

مدیرعامل اپراتور اول کشور در ادامه بیان کرد در این برنامه چشم انداز شرکت قصد داریم جایگاه همراه اول به عنوان یکی از راهبران بازار ICT منطقه با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند و توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال را تثبیت کنیم. مهدی اخوان بهابادی همچنین گفت:

در راستای اجرای این برنامه سه لایه کسب‌وکار را در نظر گرفته‌ایم که به «کسب‌وکار اصلی» اپراتور اشاره دارد و به عنوان Core محسوب می‌شود و مبتنی بر ارائه خدمات صوت و پیامک، دیتا و سرویس‌های دیجیتال به مشترکان خواهد بود. لایه نزدیک به کسب‌وکار اصلی (Near core) نیز به ارائه خدمات سازمانی، اینترنت اشیا و ارائه خدمات مدیریت شده شرکتی اشاره می‌کند. اما در لایه سوم که با عنوان Beyond core شناخته می‌شود، به دنبال سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دیجیتال و تبدیل شدن به بازیگر مهمی در عرصه سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر هستیم تا در نهایت بتوانیم درآمد پیش‌بینی شده را محقق سازیم. امیدواریم بتوانیم به ارزش ایجاد شده 3 هزار و 600 میلیارد تومانی از این بخش دست پیدا کنیم.

رشد 23 درصدی درآمد کل شرکت

مدیرعامل اپراتور اول کشور در ادامه به دستاوردهای مالی این اپراتور در سال 98 اشاره کرد و گفت درآمد کل شرکت اصلی با حدود 23 درصد رشد به 18120 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که بیش از 8800 میلیارد تومان از این میزان به درآمد حاصله از قسمت خدمات داده اختصاص دارد. وی افزود سود خالص شرکت اصلی نیز به 3605 میلیارد تومان رسیده است.

رشد 277 درصدی ارزش سهام همراه اول

مهدی اخوان بهابادی در ادامه اظهار کرد برنامه لانچ پایلوت 5G در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است، اما بهره‌برداری تجاری آن در سال 1402 به انجام می‌رسد. وی افزود ارزش بازار این شرکت طی سال گذشته به رشد 277 درصدی رسیده و ارزش بازار همراه اول در فروردین 98 حدود 188550 میلیارد ریال بود که امروز به 706752 افزایش پیدا کرده است.

ورود شرکت‌های زیرمجموعه همراه اول به بورس

مدیرعامل همراه اول در ادامه بیان کرد شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه همراه اول با هدف تقویت موقعیت همراه اول به عنوان اپراتور اول ایران با توجه به تحولات اکوسیستم دیجیتال کشور تشکیل شده است که از سایر اهداف ترسیم برای آن می‌توان به توسعه سبد خدمات و محصولات همراه در فضای دیجیتال و ایجاد تحول در ارائه خدمات ارزش افزوده کنونی، توانمندسازی بازیگران اکوسیستم دیجیتال مطابق با چشم‌انداز این اپراتور و توسعه و حمایت از تولیدکنندگان محتوای داخلی اشاره کرد. وی افزود به واسطه این شرکت قصد داریم برای مشتریان خود تجربه‌ای از فضای دیجیتال را ایجاد کنیم، به گونه‌ای که قادر باشند هر یک از نیازهای خود را به بهترین شکل برطرف سازند.

مهدی اخوان بهابادی در ادامه عنوان کرد:

تجارت الکترونیک در فضای عمده و خرده فروشی، خدمات مبتنی بر پرداخت، حمل‌ونقل و لجستیک، سفر و گردشگری، بازی و سرگرمی، آموزش مجازی، تبلیغات و بازاریابی دیجیتال، شبکه اجتماعی و پیام‌رسان و سرویس‌های چند رسانه‌ای نظیر ویدیو و موزیک بخشی از خدمات قابل ارائه توسط این شرکت است و در نظر دارد با ارائه خدمات دیجیتال مبتنی بر محتوای بومی، منجر به افزایش ترافیک داخلی شود. همچنین شرکت‌های زیرمجموعه همراه اول در سال جاری به بورس وارد می‌شوند و به زودی موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی‌ها را نیز خواهیم داشت.

قسمتی از فعالیت‌های اپراتور اول در دوره کرونا

مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه در ادامه گفت از قسمتی از فعالیت‌های این اپراتور در دوران کرونا می‌توان به راه‌اندازی پلتفرم آموزشی شاد با همکاری وزارت آموزش و پرورش، مانیتور به صورت 7 در 24 شبکه، میزبانی پلتفرم‌های فضای مجازی و افزایش چند برابری ظرفیت آن برای پشتیبانی از دورکاری، ارائه خدمات ستاد ملی کرونا روی سرشماره 4030 همراه اول، تماس رایگان 60 هزار بهورز زیرنظر ستاد ملی کرونا، کمک 30 میلیارد ریالی در ساخت بیمارستان سیار هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا و تهیه ماسک برای مناطق آلوده اشاره کرد.

مهدی اخوان بهابادی در ادامه افزود به واسطه پلتفرم شاد موفق شدیم بین 147 هزار مدرسه، 12 میلیون دانش‌آموز، 650 هزار معلم، 124 هزار مدیر و این سامانه آموزشی ارتباط برقرار کنیم.

اختصاص سود 1565 ریالی به هر سهم

در دهمین مجمع عمومی عادی سالیانه این اپراتور با نظرخواهی از سهامداران حاضر و استماع سخنان هیئت رئیسه، با توزیع سود 1565 ریالی هر سهم موافقت شد و مقرر گردید سود سهامداران از طریق بانک ملت و سامانه سجام برای آنها واریز شود. علاوه بر این، اعضای حقوقی هیئت‌مدیره در مجمع فوق‌العاده با موافقت سهامداران در مقام خود ابقا شدند و در خصوص میزان پاداش و حق جلسه هیئت‌مدیره نیز تصمیم‌گیری صورت گرفت. طبق این تصمیم‌گیری، پاداش اعضای حقوقی هیئت‌مدیره بدون تغییر و همانند سال 98 تعیین شد که طبق اعلام رئیس مجمع، بر اساس هماهنگی با اعضای حقوقی هیئت‌مدیره همراه اول، قرار است این پاداش به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کند.