مرکز فناوری سامسونگ

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران از مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر بازدید کرد

روز یکشنبه 25 خرداد 99 رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران با مراجعه به مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر از تیم‌ها و استارت آپ‌های این مرکز بازدید کرد.

علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران روز یکشنبه ۲۵ خرداد با حضور در برج فناوری دانشگاه امیرکبیر از تیم‌ها و استارت آپ‌های مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر بازدید کرد. در این بازدید که جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و وزارت بهداشت هم حضور داشتند، استارت آپ‌های مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر که در دوران شیوع ویروس کرونا فعالیت به‌سزایی داشتند، دستاوردهای خود را تشریح کردند.

بازدید رئیس ستاد مقابله با کرونا تهران از مرکز فناوری سامسونگ

مرکز فناوری سامسونگ

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران در این بازدید با اشاره به فعالیت تیم‌های مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر در زمینه طراحی اپلیکیشن‌های دورکاری و آموزش‌ و مشاوره آنلاین گفت:

یکی از نیازهای اصلی شهر و استان تهران کاهش حضور فیزیکی مردم به خصوص گروه‌های پرخطر در سطح شهر است که این امر با افزایش دورکاری ممکن می‌شود. با وجود فعالیت‌های خوبی که صورت گرفته اما هنوز نیاز داریم تا اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهایی برای گسترش فرهنگ دورکاری طراحی شود. همچنین موضوعاتی مثل آموزش مجازی و ارائه آنلاین خدمات به گروه‌های مختلف می‌تواند به برقراری هر چه بهتر فاصله‌گذاری اجتماعی کمک کند.

علیرضا زالی در مورد دستاوردهای تیم‌ها و استارت ‌آپ‌های نوآور دانشگاه امیرکبیر گفت در گزارشی که ارائه شد دیدیم که شرکت‌های دانش بنیان و نوآور دانشگاه امیرکبیر در زمینه‌های متنوع مقابله با کرونا مثل تولید کیت‌های تشخیص، غربالگری، درمان بیماران، عدم سرایت پذیری افراد جامعه، دورکاری و…. فعالیت‌های خوبی داشته‌اند.

در ابتدای این جلسه حسین حسینی، معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر از فعالیت ۲۲۷ واحد فن‌آور در دانشگاه امیرکبیر خبر داد که از این تعداد ۲۸ شرکت در زمینه مقابله با کرونا فعالیت داشته‌اند.

مرکز فناوری سامسونگ

به گفته معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر، تیم‌های مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر به عنوان نخستین مرکز رشد این دانشگاه، فعال‌ترین استارت‌آپ‌ها در عرصه مقابله با کرونا به شمار می‌روند.

همچنین در این بازدید ۶ استارت آپ بهزی، زوپ، دکتر جواب، سیمیآروم، سیناپس، ژنودیپ و تیکِ‌نیک از تیم‌های مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر محصولات و فعالیت‌های خود را تشریح کردند.

مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر فروردین ماه سال ۹۶ با هدف حمایت از استارتاپ‌های فعال در حوزه‌های بهداشت و سلامت، آب و محیط زیست، انرژی و آموزش و با همکاری دوجانبه شرکت سامسونگ الکترونیکس و معاونت پژوهشی دانشگاه امیرکبیر تهران افتتاح شد.

استارت آپ‌های حوزه بهداشت و سلامت مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر در دوران شیوع ویروس کرونا به کمک راهکارهای نوآورانه خود خدمات ارزشمندی در زمینه حفظ سلامت افراد شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، کاهش میزان بار کاری کادر درمان، کمک به حفظ هر چه بیشتر فاصله اجتماعی افراد جامعه، کمک به پیشگیری از مشکلات حوزه سلامت روان و… ارائه دادند.

مرکز فناوری سامسونگ

مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر که چهارمین سال فعالیت خود را سپری می‌کند تاکنون حدود ۶۰ استارت آپ را در مراحل سه‌گانه اعتبارسنجی ایده، توسعه محصول و جذب سرمایه خود پشتیبانی و حمایت کرده است.

«بهزی» یکی از اولین تیم‌هایی است که همزمان با شروع به کار مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در سال ۹۶ مورد حمایت این مرکز قرار گرفت و در حوزه عرضه خدمات مکمل درمان شامل آموزش خود مراقبتی، ارتباط با پزشک و پایش مستمر بیماران، بر اساس یافته‌ها و استانداردهای جهانی فعالیت می‎کند. این استارت‌آ‌پ توانست در زمان شیوع کرونا با حضور در بیمارستان‎های مرجع مانند مسیح دانشوری و امام خمینی با ثبت‌نام بیماران در سامانه بهزی سهم به سزایی در کاهش حضوری افراد به بیمارستان‌ها داشته باشد. این سامانه در دوران شیوع کرونا آمار ۳۴۲ هزار بار پایش بیمار و رشدی ۳۸۰ درصدی را به ثبت رساند.

«دکتر جواب» یکی دیگر از تیم‌های حوزه سلامت مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر است که با برقرار کردن ارتباط آنلاین پزشکان و بیماران، مراجعات بیماران به مراکز درمانی را کاهش داد. این استارت آپ در دوران شیوع کرونا رشد ۱۴۳ درصدی تعداد کاربران را تجربه کرد.

ارائه خدمات و مشاوره‌های سلامت روان آن هم به شکل آنلاین در طول دوران شیوع کرونا اهمیت بسیاری داشت که در این زمینه استارت آپ «سیمیآروم» به عنوان یکی از تیم‌های مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر و از اولین سرویس‌های آنلاین صوتی و تصویری مشاوره و روانشناسی ارائه خدمت کرد.

مرکز فناوری سامسونگ

«سیناپس» یکی دیگر از تیم‌هایی بود که به کمک مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های هماهنگ و به عنوان دستیار هوشمند پزشکان به حفظ سلامت کادر درمان در طول دوران شیوع کرونا کمک کرد.

«زوپ» استارت آپی است که برای مشاوره متنی و ویدئویی آنلاین میان پزشک و بیمار طراحی شده است و توانست در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر رشد کند. این استارت آپ در دوران شیوع کرونا افزایش ۶۰۰ درصدی مشاوره‌های آنلاین پزشکی را به ثبت رساند.

دو استارت آپ ژنودیپ (متد غربالگری تشخیص سرطان) و تیکِ‌نیک (پلتفرم ترویج مسئولیت اجتماعی) از دیگر تیم‌هایی بودند که فعالیت‌ها و دستاوردهای خود را تشریح کرند.

علاوه بر این استارت آپ‌ها، تیم‌های نوآوری همچون شفاجو (ارائه خدمات آنلاین پزشکی و سلامت)، ایسمینار (پلتفرم مدیریت و برگزاری وبینار)، اُتیچر(پلتفرم آموزش آنلاین زبان‌های خارجی) و بهماند (راهکاری نو در مدیریت پسماند) با راهکارهای خلاقانه خود توانستند در دوران شیوع ویروس کرونا خدمات ارزشمند و موثری را ارائه دهند.

تاکنون ۹ دوره شتابدهی برای تیم های نوآور و راهکارآفرین در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر برگزار شده است. دهمین دوره پذیرش این مرکز از اوایل فروردین ماه امسال آغاز شد و پس از به ثبت رسیدن ۸۶۰ ایده هم اکنون در مرحله داوری و گزینش ایده‌های برتر قرار دارد. تمامی مراحل حمایت مرکز فناوری سامسونگ از ایده‌ها و تیم‌های انتخابی رایگان بوده و در نهایت نیز این شرکت سهمی در مالکیت استارت آپ‌های مورد حمایت خود نخواهد داشت. این حمایت‌ها در قالب بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی سامسونگ در مقام یک شهروند حامی جامعه محل فعالیت این شرکت، انجام خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت‌های مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر می‌توانید به وبسایت این مرکز به نشانی http://www.samsung-aut-tech.com مراجعه کنید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*