نیسان روگ 2021

نیسان ایکس تریل / نیسان روگ 2021 معرفی شد

نیسان ایکس تریل یا نیسان روگ 2021 معرفی شد.  این کراس اوور در نسل جدید نسبت به نسل قبلی از لحاظ ظاهری و سطح امکانات ارتقا پیدا کرده است.

نیسان طی ماه‌های گذشته همواره از عرضه نسل جدید کراس اوور روگ وعده داده بود و اکنون به صورت رسمی از نیسان روگ 2021 پرده برداشت. البته این کراس اوور ژاپنی در بازار خارج از آمریکا با نام نیسان ایکس تریل شناخته می‌شود. این خودرو از همان رویه ساخت نسل فعلی روگ ساخته شده است، اما شرکت نیسان مدعی است نسل جدید نیسان روگ کاربردی‌تر و ایمن‌تر خواهد بود.

نسل قبلی نیسان روگ در بازار آمریکا توانست در جایگاه سومین کراس اوور پرفروش بازار آمریکا قرار بگیرد، اما این نسل به طور کامل قدیمی شده و به همین دلیل نیسان نسل جدیدی از آن را به همراه افزایش رفاه داخلی و تکنولوژی‌های مدرن معرفی کرده است.

مشخصات نیسان روگ 2021

نیسان روگ 2021

در بخش جلو یک جلوپنجره V-Motion به چشم می‌خورد که همانند نسل جدید کراس اوور کوچک‌تر نیسان جوک است. در اطراف این جلوپنجره چراغ‌های جلو دو بخشی قرار دارد که ترکیب آنها نمای جذابی را به وجود آورده‌اند. در نمای جانبی نیز نمای جذاب سقف شناور دیده می‌شود. همچنین در بخش عقب طراحان از چراغ‌های عقب مدرنی نسبت به نسل قبل استفاده کردند، اما با نسل فعلی نیز شباهت‌هایی دارد.

نیسان روگ 2021

شرکت نیسان نسل جدید روگ را نسبت به قبل کوچک‌تر کرده است؛ در واقع از طول آن 43.2 میلی‌متر، از فاصله محوری آن 2.5 میلی‌متر و از ارتقاع آن نیز 53.3 میلی‌متر کاسته شده است. شرکت نیسان این کراس اوور را طبق مدل جدید پلتفرم CMF-C/D خود طراحی کرده است که هدف آن جذب نگاه خانواده‌ها خواهد بود. اما با وجود این نیسان روگ 2021 از رانندگی جذاب‌تری نسبت به قبل بهره می‌برد؛ زیرا اکنون به سیستم فرمان سریع‌تر و سیستم تعلیق چند اتصالی عقب ارتقا یافته مجهز شده است.

نیسان روگ 2021

هرچند نیسان فاصله محوری این کراس اوور را کاهش داده است، اما با این وجود فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار دارد؛ در واقع مشتریان در عقب 15.2 میلی‌متر فضای پا و 17.8 میلی‌متر فضای سر بیشتری بهره می‌برند. از طرفی نسل جدید روگ از صندلی‌های ردیف سوم برخوردار نبوده و فقط یک کراس اوور 5 نفره با دو ردیف صندلی است. همچنین حجم صندوق بار نسل جدید از 1113 لیتر گذشته به 1032 لیتر کاهش پیدا کرده است، اما با خواباندن صندلی‌ها می‌توان به حجم 2100 لیتری رسید که از نسل قبلی بیشتر است.

نیسان روگ 2021

در کابین این خودرو ژاپنی شاهد یک صفحه نمایش 8 اینچی برای سیستم اطلاعاتی سرگرمی هستیم که به شکل استاندارد در این خودرو قرار دارد. این سیستم از اپل کارپلی و اندروید اتو نیز پشتیبانی می‌کند. مشتریان علاوه بر این صفحه نمایش، می‌توانند نمایشگر 9 اینچی با وضوح بیشتر را سفارش دهند که به ناوبری ماهواره‌ای داخلی مجهز است. صفحه آمپر استاندارد این خودرو نیز اکنون بزرگ‌تر شده و طراحان یک مدل 7 اینچی را به جای مدل 5 اینچی قبلی جایگزین کردند.

نیسان روگ 2021

تیپ‌های پلاتینیوم این خودرو از صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی در کنار یک نمایشگر سربالای 10.8 اینچی بهره می‌برند. در کنسول مرکزی نیسان روگ 2021 نیز یک شیفتر دنده الکترونیکی کوچک به همراه پورت‌های USB تایپ A و C نصب شده است. تیپ پلاتینوم به عنوان پرچمدار این کراس اوور ژاپنی محسوب می‌شود که از ویژگی‌های آن می‌توان به نورپردازی داخلی، سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو، پد شارژ بی‌سیم، اپل کارپلی بی‌سیم، دستیار ProPilot، رنگ داخلی منحصربه‌فرد، دوخت لوزی شکل و تودوزی چرمی اشاره کرد.

نیسان روگ 2021

تیپ‌های پایین‌تر این خودرو یعنی SL و SV از امکاناتی مثل در صندوق اتوماتیک، سقف پانورامیک، صندلی‌های چرمی و رینگ‌های ۱۹ اینچی بهره می‌برند. سیستم ایمنی ProPilot که جدیدترین نسخه آن در این خودرو عرضه شده نیز از راداری با برد بیشتر و دوربینی با وسعت دید گسترده‌تر برخوردار بوده و به کمک آپدیت سیستم دنبال کننده خطوط جاده، اکنون بیش از پیش قادر است خودرو را در بین خطوط حفظ کند.

نیسان روگ 2021

شرکت نیسان نسل جدید کراس اوور خود را به همراه یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی به بازار عرضه می‌کند که برای نخستین بار این پیشرانه را در سدان آلتیما مدل ۲۰۱۹ استفاده کرد. این پیشرانه قادر است قدرتی برابر با 181 اسب بخار و گشتاور 245 نیوتن‌متر تولید کند که قدرت تولید شده به کمک گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

نیسان روگ 2021

طبق اعلام نیسان، این خودرو در مدل دیفرانسیل جلو به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 7.8 تا 8.1 لیتر را به همراه دارد و این مصرف سوخت ترکیبی برای نسخه چهار چرخ محرک بین 8.1 تا 8.4 لیتر است. این خودرو دارای ظرفیت بکسل 610 کیلوگرمی بوده که در کلاس خود ظرفیت کمی است. انتظار می‌رود نیسان روگ 2021 در پاییز آینده در بازار آمریکا عرضه شود.