پرینتر

آپدیت ژوئن 2020 ویندوز 10 استفاده از پرینتر را غیر ممکن می‌کند!

آپدیت ژوئن 2020 ویندوز 10 چندی پیش منتشر شد. بر اساس گزارش کاربران، با دریافت این آپدیت Windows 10 دسترسی به پرینتر حتی برای گرفتن خروجی PDF غیر ممکن می‌شود.

چند روز پیش ورژن ۲۰۰۴ ویندوز ۱۰ با قابلیت‌های جدید منتشر شد. اگرچه خود مایکروسافت به وجود یک سری باگ کوچک در آن اشاره کرد، اما در مجموع، به‌روزرسانی نام برده فاقد مشکلات اساسی بود. با گذشت یک ماه از اولین سری معرفی آپدیت مهم ورژن 2004، یک به‌روزرسانی کوچکتر دستاوردهای آن را زیر سوال برد؛ بعد از دریافت آپدیت ژوئن 2020 ویندوز 10 دسترسی به پرینتر قطع می‌شود. این موضوع درباره پرینترهای دارای برندهای گوناگون صدق می‌کند. حتی نمی‌توانید از قسمت تنظیمات پرینتر در ویندوز 10، یک خروجی فایل پی دی اف بگیرید!

مقصر را باید آپدیت KB4557957 دانست که یک هفته از انتشارش می‌گذرد. این به‌روزسانی با هدف از بین بردن یک سری از باگ‌های قبلی منتشر شد، اما ایراد بزرگتری را به همراه آورد. مشکل یاد شده مخصوصا برای شرکت‌هایی که به طور مستمر با پرینترها سر و کار دارند، به شدت دردسرساز خواهد شد. با وجود زندگی در دنیای دیجیتال و خودکار شدن بسیاری از امور، هنوز شرکت‌ها و موسسات زیادی در امور روزمره خود متکی به برگه‌های کاغذی هستند.

طبق بررسی گزارش بی‌شمار کاربر در شبکه‌های اجتماعی مختلف، آپدیت ژوئن 2020 ویندوز 10 تقریبا اتصال به همه مدل پرینتر از برندهای مختلف را قطع می‌کند. مشکل اینجاست که حتی گرفتن خروجی پی دی اف از قسمت تنظیمات پرینتر، که به هیچ عمل و دستگاه فیزیکی احتیاج ندارد، به واسطه به‌روزرسانی KB4557957 غیر ممکن شده است.

مایکروسافت تنها به ذکر موارد گزارش شده توسط کاربران بسنده کرده و اطلاعاتی بیشتری درباره باگ اخیر ویندوز 10 ارائه نکرده است. یکی از مهمترین دلایل عصبانیت کاربران از باگ اخیر، تاثیرگذاری آن روی برنامه اپلیکیشن‌های کار با اسناد است. به عنوان نمونه ممکن است اسناد مایکروسافت ورد آن‌ها، بدون این که ذخیره شده باشند، ناگهان کرش کنند!

آپدیت ژوئن 2020 ویندوز 10 را دریافت نکنید

مایکروسافت در حال حاضر مشغول تحقیق بیشتر درباره این ایراد بوده و هنوز زمان انتشار آپدیتی دیگر برای برطرف کردن آن مشخص نیست. متاسفانه نصب مجدد درایور پرینتر به امکان استفاده مجدد از آن کمک نمی‌کند، اما یکی از راهکارهای موثر، نصب درایوری متفاوت با نام PCL6 گزارش شده است. آن را برای پرینتر خود دانلود و نصب کنید. آپدیت KB4557957 را هرگز دریافت نکرده و در صورت دریافت، حتما پاک کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. واقعا جای تاسف داره با این اوضاع ابدیت کردن هاشون

  2. بدترین ویندوز همین ویندوز دهه

  3. عجببببب آپدیت واسه اینه که مشکلات رفع شه نه اینکه مشکل اضافه شه

  4. چرا اینقدر ویندوز تن اذیت میکنه