دانگ فنگ ix5

خودرو دانگ فنگ ix5 در راه بازار ایران + مشخصات و امکانات

دانگ فنگ ix5 یکی از محصولات جدید این شرکت چینی است که به زودی در بازار ایران عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این کراس اوور چینی آشنا می‌شویم.

شرکت خودروسازی چینی دانگ فنگ طی همکاری با خودروسازان ایرانی قصد دارد چند محصول جدید خود را در بازار کشورمان عرضه کند. یکی از محصولات کراس اوور کوپه دانگ فنگ ix5 است که در سال 2018 توسط این خودروساز چینی معرفی شد. دانگ فنگ این خودرو را بیشتر با هدف فروش در بازار چین تولید کرد؛ زیرا طی سال‌های گذشته در بازار چین بسیاری از مشتریان به خرید کراس اوورهای کوپه با کیفیت آلمانی روی آوردند و به همین دلیل خودروسازان چینی برای جذب نگاه این مشتریان به تولید خودروهایی چون دانگ فنگ ix5 مشغول شدند.

مشخصات دانگ فنگ ix5

دانگ فنگ ix5

در نمای جلو شاهد یک جلوپنجره بزرگ با رنگ زمینه مشکی هستیم که از خطوط افقی کرومی بهره می‌برد و نشان دانگ فنگ نیز در میانه آن جای گرفته است. البته طراحان دانگ فنگ برای مدل 2019 این خودرو از جلوپنجره جدیدی استفاده کرده‌اند. چراغ‌های کشیده جلو تا کنار خودرو امتداد دارد و به جذابیت ظاهری این خودرو افزوده است. چراغ‌های روز به شکل خطی طراحی و در بالای کاسه چراغ نصب شده‌اند.

دانگ فنگ ix5

یک قطعه مشکی رنگ پلاستیکی در نمای کناری جلب توجه می‌کند که در قسمت پایین دور تا دور خودرو قرار دارد. طراحان با ایجاد برآمدگی در بخش بالای گلگیرهای عقب و جلو باعث شدند این کراس اوور چینی عضلانی‌تر به نظر برسد. سقف شیب‌دار این خودرو جزو مهم‌ترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود که باعث شده است این خودرو دارای ظاهری به شکل کوپه باشد و طراحی آن را نسبت به سایر چینی‌های بازار ایران متفاوت می‌کند.

دانگ فنگ ix5

طراحان دانگ فنگ در عقب خودرو از طراحی مدرن‌تر و پیچیده‌تری استفاده کردند. در همین راستا شاهد خطوط طراحی پیچیده‌تر و قطعات یکپارچه در عقب هستیم. چراغ‌های عقب به یکدیگر متصل هستند و شیب سقف تا شیشه عقب خودرو ادامه دارد. در گوشه‌های سپر خروجی‌های اگزوز دوگانه به چشم می‌خورند.

دانگ فنگ ix5

در کابین شاهد رنگ زمینه مشکی هستیم که در برخی از جزئیات طراحی از خطوط نقره‌ای رنگ نیز استفاده شده است. در وسط یک صفحه نمایش بزرگ برای سیستم اطلاعات سرگرمی تعبیه شده و در پایین آن نیز سیستم تهویه اتوماتیک خودرو وجود دارد که از صفحه نمایش لمسی دیگری قابل کنترل است. اطلاعات خودرو و سفر نیز توسط جلوآمپر تمام دیجیتال در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

دانگ فنگ ix5

از امکانات و تجهیزات کامل‌ترین نسخه دانگ فنگ ix5 می‌توان به 6 کیسه هوای 10 نقطه‌ای، دوربین 360 درجه، سیستم کنترل پایداری، تریم داخلی چرم، فرمان کمکی برقی، استارت دکمه‌ای، سنسور نور و باران، کروز کنترل هوشمند، سامانه پیشگیری از تصادف، سانروف، گرم کن صندلی‌های جلو، رانندگی خودران سطح ۳، رادار خطی و نقطه کور، تنظیم حالت رانندگی، تهویه اتوماتیک، قابلیت اتصال به موبایل از طریق اپلیکیشن، سیستم تشخیص چهره راننده، ترمز پارک برقی و دستیار هوشمند صوتی اشاره کرد.

دانگ فنگ ix5

با توجه به این که دانگ فنگ ix5 یک کراس اوور کوپه است، از این رو فضای سر در بخش عقب خودرو محدودتر است و فضای بار صندوق عقب نیز نسبت به سایر کراس اوورهای میان‌سایز کمتر خواهد بود، اما این سبک طراحی باعث افزایش جذابیت ظاهری این خودرو شده و کم بودن چنین فضاهایی کمتر به چشم می‌آید.

دانگ فنگ ix5

شرکت دانگ فنگ این کراس اور را در بازار چین در مدل‌ها و با موتورهای مختلف به فروش می‌رساند. البته این خودرو در زمان معرفی با دو نوع پیشرانه معرفی شد. نخستین پیشرانه یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ است که می‌تواند قدرتی برابر با 150 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن‌متر را به تولید برساند. موتور دیگر نیز از نوع 1.8 لیتری تنفس طبیعی بوده که قدرت تولیدی آن 139 اسب بخار و گشتاور آن نیز 187 نیوتن‌متر است. قدرت تولیدی این پیشرانه‌ها به کمک گیربکس 5 سرعت دستی یا گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند.

دانگ فنگ ix5

مدتی بعد شرکت دانگ فنگ موتور توربوشارژ 1.5 لیتری دیگری را نیز برای این خودرو در نظر گرفت که قادر است قدرتی برابر با 180 اسب بخار را تولید کند و قدرت تولیدی آن توسط گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود، اما برای بازار ایران احتمال دارد این کراس اوور چینی با موتور 150 اسب بخاری و گیربکس CVT به فروش برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. طراحی داخل اش فوق العاده است

  2. اتفاقا خیلی هم بد از کار در نیومده
    موتورش که مشخصه و تیپیک رو ی همه چینی هاست…طراحیشم بد نیست
    کیفیتشون هم لابد رو به رشده
    ما هم چاره ای نداریم.

  3. اگه قیمتش مناسب باشه حتما فروش خوبی داره

  4. به نظر من ماشین ایرانی پسند و نسبتا خوش قیافه اسپرت جوان پسند و پر آپشن هم هست
    به نظر من این ماشین در بازار ایران می‌تونه موفق باشه

  5. امید وارم قیمت اش مناسب باشه