گوشی های سری آیفون 12 - 5G Apple iPhone 12

ابعاد نمایشگر گوشی ‌های سری آیفون 12 را در این مدل ها مشاهده کنید

دقایقی پیش تصاویری از نسخه های شبیه‌سازی شده از گوشی ‌های سری آیفون 12 – 5G Apple iPhone 12 منتشر شده که دید خوبی از ابعاد بدنه و طراحی پرچمداران 2020 اپل به ما می‌دهد.

زمانی که شما درباره مدل های ساخته شده از محصولات معرفی نشده‌ی اپل صحبت می‌کنید، قطعا نام سونی دیکسون (Sonny Dickson) به ذهنتان می‌آید. این طراح استرالیایی برای اولین بار در سال 2013 و با به‌اشتراک‌گذاری تصاویری از موکاپ‌های ساخته شده از آیفون فایو اس و آیفون فایو سی نامش بر سر زبان‌ها افتاد و از آن موقع تا به حال اطلاعات قابل اعتنای متعددی از محصولات اپل را منتشر کرده است.

حالا امروز دیکسون تصاویری از مدل های ساخته شده از گوشی های سری آیفون 12 در سه سایز 5.4 اینچی، 6.1 اینچی و 6.7 اینچی را در توییتر منتشر کرده است. البته ما هنوز هم انتظار داریم که اپل از چهار مدل گوشی جدید خود با نام های آیفون 12، آیفون 12 پلاس، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس رونمایی کند و به این دلیل در تصاویر منتشر شده تنها سه مدل را مشاهده می‌کنیم که آیفون 12 پلاس و 12 پرو هر دو از نمایشگرهای 6.1 اینچی برخوردار خواهند بود.

احتمالا تنها تفاوت این دو مدل به ساختار دوربین‌های آنها، باتری بزرگتر، حافظه رم بیشتر و عمر باتری بیشتر برای مدل پرو برمی‌گردد.

عدم تغییر در طراحی گوشی ‌های سری آیفون 12 را تایید شد؟

گوشی های سری آیفون 12 - 5G Apple iPhone 12

همان‌طور که در این تصاویر می‌بینید شاهد لبه‌های تقریبا تختی در دو طرف بدنه هستیم که گزارش‌های پیشین مبنی بر عدم تغییر طراحی بدنه گوشی های خانواده آیفون 12 اپل و شبیه‌تر شدن طراحی آنها به آیفون چهار را تایید می‌کنند. البته قطعا با برخورداری از یک نمایشگر لبه به لبه و با در نظر گرفتن بریدگی بالای نمایشگر، گوشی ‌های سری آیفون 12 نسبت نمایشگر به بدنه‌ی بسیار بالاتری از آیفون چهار را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و طراحی آنها نیز ظریف‌تر با ظاهری مدرن‌تر خواهد بود.

البته توجه داشته باشید که سونی دیکسون خودش هم به طور کامل درباره نحوه طراحی دوربین‌های پشتی و ابعاد و ظاهر بریدگی نمایشگر مطمئن نیست، اما از نظر ابعاد کلی می‌توان گفت که در رویداد ماه سپتامبر اپل احتمالا شاهد رونمایی از محصولات کاملا مشابهی با این نمونه‌های شبیه‌سازی شده خواهیم بود. هر چهار پرچمدار جدید اپل از پردازنده های A14 Bionic اپل که تحت لیتوگرافی پنج نانومتری شامل 15 میلیارد ترانزیستور تولید شده‌اند، برخوردار خواهند بود.

در مقایسه جالب است بدانید که پردازنده A13 Bionic که در حال حاضر روی گوشی های خانواده آیفون یازده به کار رفته است، توسط کمپانی تایوانی TSMC تولید شده بود و تحت لیتوگرافی هفت نانومتری، 8.5 میلیارد ترانزیستور درون آنها جای داده شده بود. تعداد بالاتر ترانزیستورها به معنای قدرت پردازشی بالاتر و مصرف انرژی بهینه‌تر است و به همین دلیل سازندگان با توسعه‌ی ابزارهای جدید، تلاش می‌کنند تعداد خازن‌ها بیشتری را در ابعاد کمتر جای دهند.

مهمترین مشخصات آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس

گوشی های سری آیفون 12 - 5G Apple iPhone 12

احتمالا هر دو مدل پرو دارای نمایشگر پرو موشن (ProMotion) با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی خواهند بود و این به معنای آن است که نمایشگر در هر ثانیه 120 بار به‌روز‌رسانی می‌شود تا هنگام اسکرول کردن صفحه و به خصوص هنگام بازی کردن در بازی های گرافیکی و پر زد و خورد، تصویر روان‌تری پیش روی چشم کاربران قرار بگیرد. مدل های پرو از گوشی های خانواده آیفون دوازده قرار است پنجاه درصد حافظه رم بیشتر (6 گیگابایت از نوع پنل‌های LPDDR5) را نسبت به مدل‌های استاندارد ارائه دهند و برای اولین بار یکی از مدل های آیفون دارای ظرفیت 128 گیگابایتی خواهد بود.

البته شایعات و گزارش‌های ضد و نقیضی پیرامون مشخصات دوربین‌های پشتی این محصولات وجود دارد و برخی از افشاگران معتقدند که سنسور تشخیص عمق میدان LiDAR مبتنی ‌بر دوربین time-of-flight داخل هر چهار مدل به کار گرفته خواهد شد. اما برخی دیگر از افشاگران به یک تصویر فنی اخیرا لو رفته اشاره می‌کنند که بر طبق نظر آنها، تنها مدل آیفون 12 پرو مکس این دوربین اضافه را ارائه خواهد داد.

سنسور LiDAR که برای اولین بار درون آیپد پرو 2020 معرفی شد مدت زمانی که یک پرتو مادون قرمز طول می‌کشد تا از سطح سنسور به سوژه تابانده شود و سپس از سوژه به سنسور برگردد را محاسبه می‌کند. با استفاده از این قابلیت و اطلاعات به دست آمده، این سنسور قادر خواهد بود تا توانایی‌های بسیار بالا‌تر و دقیق‌تری در زمینه واقعیت افزوده را ارائه دهد و همچنین افکت بوکه در تصاویر پرتره نیز کاملا بهبود خواهد یافت.

سرعت اینترنت 5G در آیفون های جدید اپل متفاوت خواهد بود

گوشی های سری آیفون 12 - 5G Apple iPhone 12

گویا قرار است آیفون های 2020 اپل از مودم 5G اسنپدراگون X60 کوالکام برخوردار باشند. این چیپست که از سیگنال های فایو جی روی طول موج‌های sub-6GHz و mmWave پشتیبانی می‌کند، به کاربران اجازه می‌دهد که از اینترنت نسل جدید موبایل لذت ببرند. البته برخی از تحلیل‌گران معتقدند که تنها مدل پرو از سیگنال‌های سریع‌تر mmWave برخوردار خواهد بود و این قابلیت در مدل های استاندارد وجود ندارد.

این موضوع به خصوص برای آن دسته از کاربرانی که قصد خرید یک آیفون 5G از اپراتورهای با تجهیزات قدیمی‌تر دارند، از اهمیت زیادی برخوردار است و آنها مجبور می‌شوند تنها از مدل‌های ارزان قیمت سری آیفون دوازده استفاده کنند. به این دلیل که برخی از اپراتورها هنوز تمام شبکه خود را به طول موج نسل جدید انتقال نداده‌اند و تنها بخش محدودی از کشورها قادر هستند از آنها بهره ببرند. بنابراین با وجود این که تعداد زیادی از کاربران قادر خواهند بود جدیدترین آیفون اپل با مشخصات فوق العاده و بالاترین سرعت را خریداری کنند، اما احتمالا تنها تعداد کمی از آنها می‌توانند از حداکثر سرعت اینترنت 5 جی برای دانلود یک ویدیو در یک چشم به هم زدن لذت ببرند.

البته توجه داشته باشید که ترکیب اینترنت فایو جی و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی نمایشگر پرو موشن، یک قاتل اساسی برای شارژ باتری است. طبق گزارش‌ها اپل قصد دارد ظرفیت باتری گوشی ‌های سری آیفون 12 را افزایش دهد و به‌خصوص مدل آیفون 12 پرو مکس احتمالا از یک باتری 4400 میلی آمپر ساعتی برخوردار خواهد بود. اگر این رقم به واقعیت تبدیل شود شاهد افزایش 10.8 درصدی نسبت به ظرفیت باتری آیفون یازده پرو مکس خواهیم بود که همین حالا هم با عمر باتری فوق‌العاده خود کاربران را تحت تاثیر قرار داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. گوشی نباید از یه کف دست بزرگ تر باشه

  2. سایز وسط یا همون متوسط اش خیلی خوبه