واچ او اس 7 - watchOS 7

نگاهی به قابلیت های واچ او اس 7 – watchOS 7

اپل قابلیت های نسخه جدید سیستم عامل سری اپل واچ را به نمایش گذاشت. واچ او اس 7 – watchOS 7 دارای ردیاب خواب، حالت های ورزشی جدید، واچ فیس های غنی‌تر و نظارت روی شستن دست‌ها است.

آپدیت واچ او اس 7 در سال جاری میلادی برای ساعت‌های اپل واچ سری 3 و مدل‌های جدیدتر، ارائه خواهد شد. در ادامه، تازه‌های این سیستم عامل را مرور خواهیم کرد.

قابلیت های واچ او اس 7

اشتراک گذاری واچ فیس

در واچ او اس 7 فیس ها بهتر از همیشه قابل شخصی‌سازی هستند. حالا امکان نمایش بیش از یک Complication به ازای هر اپلیکیشن نیز وجود دارد؛ کامپلیکیشن‌ها چیزی مشابه ویجت‌ها هستند که اطلاعات مربوط به اپ‌ها را نمایش می‌دهند.

واچ او اس 7 - watchOS 7

همچنین کاربران می‌توانند واچ فیس های شخصی‌سازی شده‌ی خود را به اشتراک بگذارند؛ یا حتی فیس های دلخواه را از طرق مختلفی مانند اپ استور، دانلود کنند.

قابلیت ردیابی خواب

این قابلیت با ترغیب کاربران به زودتر خوابیدن، باعث ایجاد عادت‌های سالم‌تر در آن‌ها و تامین خواب کافی می‌شود. همچنین با استفاده از ویژگی Wind Down، یک روتین پیش از خواب نیز قابل تنظیم است که می‌تواند گوش دادن به صداهای آرامش بخش یا مدیتیشن به کمک یک اپ باشد.

واچ او اس 7 - watchOS 7

سیستم عامل watchOS 7 در پیوستگی با شتاب‌سنج ساعت های هوشمند اپل، مدت خوابیدن کاربر را محاسبه می‌کند و بیدار شدن او در میانه خواب را نیز تشخیص می‌دهد. همچنین روند خواب هفتگی را به نمایش در می‌آورد تا کاربران تصویر دقیق‌تری از عادت‌های خود داشته باشند.

در ضمن اگر شارژ باتری ساعت ناکافی باشد، به کاربر یادآوری می‌شود که گجت را قبل از خواب شارژ کند.

شناسایی خودکار شستن دست‌ها

سیستم عامل ساعت های هوشمند اپل حالا روی شستن دست‌ها نیز نظارت می‌کند. به این صورت که اپل واچ با استفاده از سنسورهای خود، میکروفون و یادگیری ماشینی، تشخیص می‌دهد که آیا در حال شستن دست‌های خود هستید و آیا کمتر از 20 ثانیه این کار را انجام داده‌اید یا خیر؟

واچ او اس 7 - watchOS 7

اگر این‌طور باشد، به شما یادآوری می‌کند که همچنان به شستن دست‌ها ادامه دهید. همان‌طور که می‌دانید، شستن دست‌ها بیش از 20 ثانیه، می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به کرونا موثر باشد. همچنین در بازگشت کاربران از بیرون به منزل، اپل واچ آن‌ها را به شستن دست‌های‌شان دعوت می‌کند.

حالت‌های ورزشی واچ او اس 7

اپ Workout حالا از چهار حالت ورزشی جدید پشتیبانی می‌کند که شامل تمرینات عضلانی Core Training، رقص، تمرینات فانکشنال قدرتی و سرد کردن می‌شود. اپ Activity اپل هم نونوار شده و از این پس نام Fitness را به خود گرفته است. این اپلیکیشن، اطلاعات مفید و مختصری را در رابطه با فعالیت‌های ورزشی کاربر نمایش می‌دهد.

واچ او اس 7 - watchOS 7

واچ او اس 7 بر پایه قابلیت‌های شنیداری معرفی شده با واچ او اس 6 ساخته شده و حالا درباره عادت‌های استفاده از هدفون نیز به کاربران اطلاع‌رسانی می‌کند. مثلا اگر زمان استفاده هفتگی از هدفون بیش از حد ایمن باشد، یک نوتیفیکیشن می‌فرستد.

انتخاب مسیر و ترجمه زبان

در watchOS 7 مسیرها روی Maps به نمایش درمی‌آیند و برای انتخاب بهترین مسیر، راهنمایی‌های لازم ارائه می‌شود. دستیار مجازی Siri هم در اپل واچ قادر به ترجمه زبان است. قابلیت Announce Messages نیز با Siri در واچ او اس 7 وجود دارد.

واچ او اس 7 - watchOS 7

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*