آی او اس 14

امکان تغییر مرورگر و برنامه ایمیل پیش فرض در آی او اس 14

یکی از ویژگی‌های مورد انتظاری که سرانجام اپل در آی او اس 14 ارائه کرد و کمتر به آن پرداخته شد، امکان تغییر مرورگر و نرم افزار ایمیل پیش فرض است.

اپل شب گذشته در رویداد WWDC 20 از سیستم عامل آی او اس 14 رونمایی کرد و به معرفی ویژگی‌ها و تفاوت‌های این نسخه پرداخت. یکی از امکانات جدید iOS 14 که در مراسم اصلی اشاره‌ای به آن نشد اما در لیست ویژگی‌های آپدیت جدید اپل ذکر شده است، قابلیت تغییر مرورگر و اپلیکیشن ایمیل پیش فرض آیفون است. به این ترتیب کاربران iOS در نسخه 14 این سیستم عامل بالاخره می‌توانند مرورگری به جز سافاری و برنامه ایمیل دیگری به غیر از نرم افزار اپل را به عنوان اپلیکیشن پیش فرض تعیین کنند.

آی او اس 14

تغییر برنامه‌های پیش فرض در آی او اس 14

سال‌هاست که یکی از شکایت‌های اصلی کاربران iOS، عدم امکان استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث به صورت پیش فرض است. حالا اپل در نسخه جدید سیستم عامل خود یک قدم رو به جلو برداشته و به کاربران اجازه تغییر دو اپلیکشن پیش فرض در iOS را داده است. ویژگی جدید سیستم عامل اپل راه را برای حضور پررنگ تر نرم افزارهای شخص ثالث در گوشی‌های آیفون باز می‌کند. علاوه بر این، قابلیت جدید آی او اس 14 فرصت بزرگی برای رقیب دیرینه اپل یعنی شرکت گوگل است تا راه خود را به داخل سیستم عامل رقیب باز کند. با ویژگی جدید iOS 14، کاربران دستگاه‌های Apple می‌توانند از مرورگر کروم و برنامه جیمیل به صورت پیش فرض در گوشی خود استفاده کنند.

آی او اس 14

البته با این تغییر نمی‌توان گفت که اکوسیستم اپل باز شده است. بلکه همچنان امکان تغییر اپلیکیشن‌های پیش فرض دوربین، نقشه و موزیک در iOS وجود ندارد. یکی از خواسته‌های کاربران اپل امکان جایگزین کردن اسپاتیفای به جای اپل موزیک و گوگل مپ به جای نقشه اپل است. البته امکان دارد در آپدیت سال آینده سیستم عامل اپل، امکان تغییر برنامه‌های پیش فرض دیگر هم به iOS اضافه شود. آپدیت جدید iOS با تغییرات گسترده‌ای که داشت برخی قابلیت‌های جذاب اندروید را به پلتفرم اپل آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلی خوبه
    خوشگل تر شده