آیپد او اس 14 / iPadOS 14

هرآنچه باید از آیپد او اس 14 بدانید؛ قابلیت‌ها و آیپدهای سازگار

آیپد او اس 14 / iPadOS 14 اپل رسماً منتشر شد. در اینجا با تمام قابلیت های جدید و آیپدهای سازگار با این آپدیت آشنا شوید.

اپل در رویداد WWDC شب گذشته‌ی خود از آپگریدهای نرم افزاری پیش روی خودش به همراه قابلیت‌های جدید آن‌ها رونمایی کرد. پس از معرفی iOS 14، اپل از پلتفرم iPadOS 14 نیز رونمایی کرد. در این مقاله شما را با هرآنچه باید از آیپد او اس 14 بدانید، آشنا خواهیم کرد.

سایدبار جدید و اپلیکیشن‌های بازطراحی شده

آیپد او اس 14 / iPadOS 14

اپلیکیشن‌های مهم اپل بازطراحی شده اند تا استفاده از آن‌ها در نمایشگر بزرگ‌تر تبلت‌های اپل آسوده‌تر باشد. ما البته تمام آن‌ها را در این رویداد ندیدیم، اما حداقل دو اپلیکیشن Photos و Notes صاحب یک سایدبار شده‌اند که از شرتکات‌های مختلفی برای دسترسی و چینش میزبانی می‌کند.

آیپد او اس 14 / iPadOS 14

اپلیکیشن Files نیز اکنون با اضافه شدن دکمه‌های New Folder و Sort بازطراحی شده است.

ویجت‌ها به آیپد او اس 14 آمدند

آیپد او اس 14 / iPadOS 14

درست مانند آی او اس 14، نسخه جدید آیپد او اس نیز اکنون از ویجت‌ها پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که شما دیگر متمایل به سمت چپ هوم اسکرین (یا لاک اسکرین) محدود نیستید و می‌توانید آزادانه آیکون‌ها را در صفحه اصلی تبلت خود جابجا کنید.

جستجوی همگانی

آیپد او اس 14 / iPadOS 14

ما همه می‌دانیم که آی او اس از قابلیت جستجو برخوردار است. شما صفحه هوم را به پایین می‌کشید و می‌توانید بین مخاطبان، اپلیکیشن‌ها، اخبار و حتی درون وب جستجو کنید.

در آیپد او اس 14 این جستجوگر کمی بازطراحی شده است. آن اکنون می‌تواند یک پنجره‌ی شناور باشد تا حتی در داخل اپلیکیشن‌ خود نیز بتوانید از آن استفاده کنید و به دنبال محتوایی در داخل خود همان اپ بگردید. این یعنی نیازی نیست حتماً از اپ خارج شوید و در صفحه هوم آیپد خود جستجو کنید. بله این قابلیت پیشتر نیز در دسترس بود، اما جستجو فقط در اپلیکیشن‌های مهم خود اپل انجام می‌شود. اکنون از اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیز پشتیبانی می‌کند و به طور کلی می‌تواند جستجوی عمیق‌تری را انجام دهد.

تشخیص دست خط

آیپد او اس 14 / iPadOS 14

یک قابلیت جذاب که به اپل پنسل اضافه شده، Scribble نام دارد. آیپد او اس جدید اکنون می‌تواند دست خط شما را شناسایی کرده و متن‌هایی که می‌نویسید را به صورت تایپ شده دربیاورد. شما همچنین می‌توانید نوشته‌هایتان را برجسته کنید، آن‌ها را کپی کرده و در یک اپلیکیشن تایپ نوشته پیست کنید. Scribble هم اکنون از دو زبان چینی و انگلیسی پشتیبانی می‌کند.

کدام آیپدها iPadOS 14 را دریافت می‌کنند؟

اما سوال اینجاست که کدام یک از تبلت‌های اپل می‌توانند آیپد او اس 14 را دریافت کنند؟ خوشبختانه مدل‌های زیادی وجود دارد که با این نسخه از پلتفرم اپل سازگار است. اسامی این مدل‌ها را در زیر بخوانید:

  • iPad Air 2
  • iPad Mini 4
  • iPad Pro (تمام نسل‌ها)
  • iPad معمولی (مدل 2017، 2018 و 2019)
  • iPad Air (2019)
  • iPad Mini (2019)

iPadOS 14 در چه ناریخی منتشر می‌شود؟

مطابق معمول، اپل نسخه جدید آی او اس (به همراه آیپد او اس) را در رویداد پاییزی خودش منتشر خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*