بازی Fortnite

بازی Fortnite و 12 نکته برای تازه واردها

با بیش از 350 میلیون بازیکن، بازی Fortnite – فورتنایت با قدرت در حال پیشروی است. اگر شما هم قصد انجام آن را دارید، قبل از آغاز باید این نکات را در ذهن داشته باشید.

بازی Fortnite به شکلی طراحی شده که برای هر نوع مخاطبی می‌تواند سرگرم کننده باشد اما اگر می‌خواهید در آن به پیروزی برسید، باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

فورتنایت که یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های چند سال اخیر است، حالا یک پدیده فرهنگی بزرگ محسوب می‌شود که تقریبا همه با آن آشنایی دارند. شهرت بازی در حال حاضر به حدی رسیده که تقریبا همه، حتی کسانی که بازی نمی‌کنند هم نام آن را شنیده‌اند. بدیهی است که محبوبیت بالای بازی باعث شود تا مخاطبان بیشتری قصد انجام آن را داشته باشند و مطابق معمول آثار بتل رویال، تازه واردها همیشه کار سختی در پیش دارند.

راهنمای بازی Fortnite برای تازه واردها

شما احتمالا با عناوین سبک بتل رویال آشنا هستید. در این بازی‌ها، تعداد زیادی بازیکن در یک نقشه به مبارزه می‌پردازند و در نهایت تنها یک نفر باید باقی بماند. بازی فورتنایت شرکت اپیک گیمز هم از همین فرمول اضافه می‌کند اما ویژگی‌های خاصی نیز دارد، از جمله قابلیت ساخت و ساز که همین مکانیک گیم پلی باعث شده تا با اثر متفاوتی رو به رو باشیم. این بازی دارای بخش آموزشی خاصی نیست و همه چیز را خودتان باید فرا بگیرید. به همین دلیل، این مطلب می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد و بعضی از نکات مهم برای بقا را به شما آموزش دهد.

– در منطقه درست پریده و از دیگران دوری کنید

بازی Fortnite

در آغاز هر مسابقه، باید از یک اتوبوس پرنده به محیط بازی بپرید و لوت کردن (جمع آوری تجهیزات) را آغاز کنید. شاید این گونه به نظر نرسد اما منطقه‌ای که به آنجا می‌پرید، تاثیر زیادی در ادامه بازی خواهد داشت.

اولین کاری که باید انجام دهید، پیدا کردن اسلحه‌های مناسب است اما مهم‌تر از آن این است که از دیگر بازیکنان فاصله داشته باشید. از مناطق بزرگ و محبوب دوری کنید (پس از چند مسابقه احتمالا متوجه خواهید شد که چه مناطقی محبوب هستند) و به مناطقی بپرید که ساختمان‌های زیادی ندارند و جذاب جلوه نمی‌کنند. شاید در این بخش‌ها با لوت‌های فراوان رو به رو نشوید اما حداقل آمادگی اولیه برای مبارزه را دارید و یک زره و سلاح نسبتا مناسب پیدا کرده‌اید. اگر دشمنی در حوالی شما حضور داشت، از او دوری کنید، تا زمانی که احساس آمادگی نکرده‌اید، خودتان و دشمنان را به چالش نکشید.

سعی کنید تا حد ممکن سریع‌تر به زمین برسید و وقت را تلف نکنید. هر چه قدر زودتر به زمین برسید، شانس بیشتری برای پیدا کردن لوت مناسب خواهید داشت. از آن مهم‌تر اینکه باید یاد بگیرید زاویه دوربینتان رو به زمین نباشد و فقط در جستجوی لوت نباشید، همیشه به اطراف خود نگاه کنید تا مطمئن شوید کسی در اطراف شما پرسه نمی‌زند. مبارزه با دشمنان جذاب است اما توصیه می‌کنیم اجازه دهید آن‌ها یکدیگر را نابود کنند و فقط هنگامی که مجبور هستید، به آن‌ها شلیک کنید. البته اگر هدف اصلی شما پیروزی نیست، می‌توانید احتیاط را کنار گذاشته و با همه دشمنان درگیر شوید.

– طوفان بزرگ‌ترین دشمن شماست

بازی Fortnite

مطابق معمول عناوین بتل رویال، یک «دایره» یا «طوفان» در اطراف شما قرار دارد که با گذشت زمان کوچک‌تر می‌شود و همیشه باید درون آن حضور داشته باشید، در غیر اینصورت کشته خواهید شد. این ویژگی در بازی‌ها قرار داده شده تا بازیکنان به یکدیگر نزدیک شده و مبارزه کنند. اگر این گونه نبود، شاید هر مسابقه برای ساعت‌ها به طول می‌انجامید و بازیکنان از یکدیگر دوری می‌کردند.

در گوشه تصویر، زمان کوچک‌تر شدن نقشه به شما اعلام می‌شود، همیشه به آن توجه داشته باشید تا خارج از دایره باقی نمانید. شما نمی‌خواهید آن بازیکن بدشانسی باشید که پس از تلاش‌های فراوان و بدست آوردن لوت مناسب، خارج از دایره کشته می‌شود. توصیه ما این است که تا لحظه آخر بیرون از دایره نباشید بلکه سریع‌تر وارد دایره شده و موقعیت مناسبی را برای خود اتخاذ کنید.

– ابتدا منابع لازم را جمع آوری کنید

بازی Fortnite

پس از ورود به جزیره بازی Fortnite دستان شما خالی است. مهم‌ترین هدف شما باید جمع آوری تجهیزات لازم باشد اما این کار را محتاطانه انجام دهید. برای مثال می‌توانید با نابود کردن ماشین‌ها، فلز بدست بیاورید اما این کار باعث فعال شدن دزدگیر ماشین‌ها می‌شود و دشمنان متوجه حضور شما در آن منطقه خواهند شد.

پس در ابتدا دیوارهای کوچک و درخت‌ها را از بین برده و حداقل 300 قطعه درخت جمع آوری کنید. شما برای زنده ماندن به این منابع اولیه نیاز خواهید داشت. از منوی ساخت و ساز، ببینید که برای سازه‌های مختلف به چه منابعی نیازمند هستید و آن‌ها را یافته و ذخیره کنید. این کارها را در همان اوایل مسابقه انجام دهید، زیرا تقریبا اکثر بازیکنان در حال انجام همین کار هستند و امنیت بالاتری دارید. با پیشروی در بازی، اوضاع آن قدر حساس می‌شود که زمان چندانی برای جمع آوری منابع نخواهید داشت.

– ساخت و ساز را تمرین کنید (خصوصا در لحظات حساس)

بازی Fortnite

حالا که منابع لازم را دارید، باید ساخت و ساز را تمرین کنید، پس حداقل چند مسابقه را به این کار اختصاص دهید. ساخت و ساز یکی از عوامل محبوبیت بازی Fortnite است و استفاده خلاقانه از آن، شما را از مشکلات دور می‌کند، خصوصا در مبارزات و در لحظاتی که غافلگیر شده‌اید. قرار نیست تمام مدت زمان مسابقه را به انجام این کار بپردازید اما باید در آن حرفه‌ای باشید و در لحظات حساس، به شکلی سریع و موثر، ساخت و ساز داشته باشید.

شما از منوی ساخت و ساز، یک ساختار را انتخاب می‌کنید و اگر منابع مورد نیاز آن را داشته باشید، به صورت اتوماتیک ساخته می‌شود. بنابر این حتی اگر در میان مبارزه هستید، این ویژگی برای شما فعال است و می‌تواند شما را نجات دهد. دیوارهایی که می‌سازید، جلوی بخشی از تیرها را می‌گیرند، بنابر این کاور مناسبی هستند. این نکته را هم به یاد داشته باشید که ساخت و ساز، با صدا همراه است و نگاه‌ها را به سوی شما جلب می‌کند. تقریبا از هر جایی که هستید، می‌توانید تا فواصل دور، ساخت و ساز دشمنان را ببینید. نکته دیگری که باید در ذهن داشته باشید این است که تا حد امکان از چوب استفاده کنید و آجر و فلز را برای بخش‌هایی پایانی و پرخطر کنار بگذارید.

– تجهیزات خود را کامل کنید

بازی Fortnite

اما منابع تنها چیزی که نیست که می‌تواند شما را به پیروزی برساند. اسلحه‌ها، آیتم‌های سلامتی، زره و نارنجک‌ها هم بسیار مهم هستند و همیشه باید در جستجوی تجهیزات بهتر باشید. در بازی، اسلحه‌های مختلفی وجود دارد که توصیه می‌کنیم به صورت تلفیقی استفاده کنید. شات گان‌ها برای فواصل نزدیک و تک تیراندازها برای فواصل دور. اسلحه‌ها در کیفیت‌های مختلف پیدا می‌شوند: آیتم‌های به رنگ سفید، معمولی و ضعیف هستند. آیتم‌های سبز، کمی بهتر، آیتم‌های آبی قوی‌تر، آیتم‌های بنفش فوق العاده و آیتم‌های نارنجی، بهترین تجهیزات بازی به حساب می‌آیند. پس به دنبال اسلحه‌های بنفش یا نارنجی باشید زیرا دقیق‌تر و قدرتمندتر هستند.

اسلحه‌های کمیاب‌تر در صندوقچه‌ها پیدا می‌شوند و این صندوق‌ها معمولا داخل ساختمان‌ها مخفی هستند. همیشه در جستجوی این صندوق‌ها باشید تا به تجهیزات مناسبی دست پیدا کنید. بدون تجهیزات مناسب، هرگز نمی‌توانید در بخش‌های پایانی، حرفی برای گفتن داشته باشید.

– سکوت را رعایت کنید

بازی Fortnite

به دلیل محیط بزرگ بازی، هر لحظه ممکن است یکی به شما شبیخون زده و از ناکجاآباد به شما هجوم بیاورد، بنابر این تلاش کنید تا پر و صدا نباشید تا صداها را بهتر شنیده و از این عنصر به خوبی استفاده نمایید. صدا یکی از ابزارهای اساسی برای پیروزی در بازی است، بنابر این توصیه می‌کنیم از هدفون یا اسپیکرهای خوب استفاده کنید تا بتوانید همه صداهای اطراف خود را به خوبی بشنوید.

هر حرکت شما، صدایی به همراه دارد، حتی زمانی که موس را می‌چرخانید، صدا ایجاد می‌کنید. باز کردن درِ ساختمان‌ها نیز صدا دارد پس اگر امکان پذیر بود، از پنجره وارد شوید تا صدای کمتری ایجاد شود. یکی از دلایلی که می‌گوییم از درگیری‌ها خودداری کنید این است که صداهای شلیک شما باعث می‌شود تا بازیکنان دیگر هم از منطقه حضور شما با خبر شوند و شکار شما را در فهرست برنامه‌های خود قرار دهند. ناگفته نماند که اسلحه‌های دارای صدا خفه کن، می‌توانند این مشکل شما را تا حد زیادی حل کنند. در زمینه صدا، حساس باشید و از آن به نفع خود استفاده کنید.

– با دشمنان درگیر نشوید مگر اینکه بدانید پیروز می‌شوید

بازی Fortnite

مبارزات در بازی Fortnite عجیب هستند. گاهی این گونه به نظر می‌رسد که پیروزی در مشت شما است اما ناگهان همه چیز به فاجعه تبدیل می‌شود و شکست می‌خورید. استفاده از عنصر غافل گیری، هوشمندانه‌ترین حرکتی است که می‌توانید انجام دهید اما برای این کار، ابتدا باید زنده بمانید و پنهان باشید. همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم، مبارزات شاید هیجان انگیز به نظر برسند اما می‌توانند شما را با شکست مواجه کنند. اگر در در جستجوی پیروزی هستید، باید جلوی خودتان را گرفته و با فکر بازی کنید.

اگر هم وارد مبارزه شدید، باید حواستان باشد که از سلاح درست استفاده کرده و دقت زیادی به خرج دهید.

– در دید دشمنان نباشید

بازی Fortnite

اگر پابجی بازی کرده باشید، احتمالا با دویدن‌های زیاد در ملا عام برای رسیدن به دایره آشنا هستید. اما به دلیل گرافیک کارتونی بازی Fortnite هنگامی که در فضای باز هستید، بیش از حد دیده می‌شوید و راه چندانی برای پنهان شدن یا خوابیدن در میان علف‌ها ندارید. به همین دلیل، پیشروی در نقشه باید به شکلی درست انجام شود و بازیکنانی که معمولا تا بخش‌های پایانی زنده می‌مانند، کسانی هستند که برای رسیدن به دایره، استراتژی‌های مناسبی دارند.

ابتدا یاد بگیرید تا از ساختارها و عناصر محیطی همانند صخره‌ها به نفع خود استفاده کنید. هرگز در فضای باز ثابت باقی نمانید و همیشه در حرکت باشید. در مقابل، زمانی که کاور دارید، بی‌حرکت بمانید زیرا چشم انسان به شکلی طراحی شده که به دنبال «حرکت» باشد. اگر درختی دیدید که می‌تواند به شما در زمینه پنهان شدن کمک کند، لحظاتی را در کنار آن سپری کنید. از زاویه سوم شخص بازی هم کمک بگیرید تا احاطه بیشتری بر روی محیط داشته باشید. زمانی هم که وارد یک ساختمان می‌شوید، در را پشت سر خود ببندید!

– به ساخت و سازهای دیگر بازیکنان توجه داشته باشید

بازی Fortnite

در محیط بازی با ساخت و سازهای مختلفی رو به رو می‌شوید که ممکن است خالی باشند یا شاید هم یک بازیکن با اسلحه تک تیرانداز، انتظار شما را بکشد. اگر این سازه‌ها را مشاهده کردید، با احتیاط به سوی آن‌ها قدم بردارید و حداقل برای مدت زمانی کوتاه، در مقابل آن کمین کنید تا ببینید آیا کسی آنجا حضور دارد یا خیر.

اگر قصد یورش به این سازه‌ها را دارید، باید اسلحه‌های قدرتمندی داشته باشید. مینی گان‌های بازی می‌توانند در این زمینه کمک ویژه‌ای کنند و البته راکت لانچرها را فراموش نکنید که آسیب زیادی به سازه‌ها وارد می‌کنند. پس قبل از آغاز حمله، ابزار لازم را داشته باشید. فراموش نکنید که بر خلاف اپکس لجندز، سقوط باعث آسیب دیدن شخصیت شما می‌شود، پس اگر بتوانید با آسیب زدن به سازه دشمن، باعث سقوط او شوید، در ادامه شانس بالایی برای کشتن وی خواهید داشت.

– کاور گرفتن امنیت شما را تامین نمی‌کند

بازی Fortnite

هیچ کاوری در بازی Fortnite ضدگلوله نیست و در واقع همه چیز در این بازی تخریب پذیر است. حتی ساختمان‌های بازی نیز تخریب پذیر هستند و هر دیواری را می‌توانید از بین ببرید. با توجه به این مسئله، حتی اگر یک کاور یا پوشش مناسب دارید، همیشه باید آمادگی تخریب شدن آن را داشته باشید و سریعا حرکت کنید. دشمنان با راکت لانچر و تجهیزات کامل به سراغ شما می‌آیند و باید بدانید که حاشیه امنیت شما همیشه در معرض خطر قرار دارد. پس حرکت کنید و در حال پریدن باشید تا تبدیل به یک طعمه آسان نشوید.

– در هنگام لوت کردن دشمنان شکست خورده، هوشیار باشید

بازی Fortnite

پس از اینکه یک دشمن را از بین بردید، تمامی تجهیزاتش بر روی زمین می‌افتد. بدون شک وسوسه می‌شوید که به سوی او رفته و ببینید آیا لوت‌های مورد نیاز شما در آنجا پیدا می‌شود یا خیر. دقیقا در همین لحظات است که احتمال مرگ شما به شدت بالا می‌رود.

به جای عجله کردن، ابتدا کاور گرفته و اطراف را مورد بررسی قرار دهید. مبارزات شما بدون شک باعث کنجکاوی دیگر بازیکنان شده و آن‌ها احتمالا در نزدیکی شما هستند تا از موقعیت سوءاستفاده کنند. شما از لوت دشمنان کشته شده برای فریب دشمنان دیگر هم می‌توانید استفاده کنید. این مسئله در مورد محموله‌های هوایی (Airdrops) هم صدق می‌کند. در اطراف آن کمین کنید و دشمنانی که به سراغ آن می‌آیند را غافلگیر کنید. محموله‌های هوایی دارای لوت بسیار خوبی هستند اما تا زمانی که از شرایط مطمئن نشده‌اید، به سراغ آن‌ها نروید.

– برای بازی وقت بگذارید و عجول نباشید  

بازی Fortnite

همه نکات فوق الذکر می‌توانند به زنده ماندن شما کمک کنند اما شاید وسوسه شوید که راه دیگری را پیش بگیرید؛ برای مثال یک اسلحه نسبتا خوب پیدا کنید، در میان دایره، داخل یک ساختمان پنهان شوید و تا انتهای مسابقه، همان جا منتظر بمانید. بله با این کار به احتمال بسیار زیاد، جز 10 نفر پایانی خواهید بود اما آیا این کار لذت بخش است؟ توصیه ما این است که آزاد بازی کنید و از چالش ترسی نداشته باشید اما نه بدین معنا که خودتان را به کشتن دهید بلکه هوشمندانه و با برنامه بازی کنید. همه این‌ها را که کنار بگذاریم، در نهایت مهم این است که لذت ببرید و سرگرم شوید.

شما با یک هفته بازی کردن نمی‌توانید حرفه‌ای شوید. باید برای بازی وقت بگذارید و همه چیز را یاد بگیرید. باید با آزمون و خطا به استراتژی‌های درست برسید و باید عکس العمل خود را بالا ببرید. از شکست خوردن هم نباید ترسی داشته باشید، شما در هر مسابقه، با 99 بازیکن دیگر رقابت می‌کنید و بدیهی است که احتمال شکست شما بالا باشد. قرار نیست همیشه پیروز میدان باشید، مهم این است که خوب بازی کنید و از خودتان راضی باشید. اگر پس از انجام این کارها، پیشرفت لازم را نداشتید، می‌توانید پس از مرگ، بازی کردن دیگران را تماشا کرده و ببینید چه کارهایی انجام می‌دهند. کمک گرفتن از تجربه دیگر بازیکنان می‌تواند شما را هم به بازیکنی باتجربه تبدیل کند.

آیا بازی Fortnite را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.