لپ‌تاپ های گیمینگ ایسر

سری جدید لپ‌تاپ های گیمینگ ایسر مجهز به نسل دهم پردازنده‌های اینتل معرفی شدند

به تازگی، اعضای جدید خانواده‌ی لپ‌تاپ های گیمینگ ایسر مجهز به نسل دهم پردازنده‌های اینتل با پرچمداری هلیوس 700 برای مشتقان بازی، معرفی شدند.

ایسر سری لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی خود را با معرفی محصولات جدید مبتنی بر پردازنده‌های نسل دهم اینتل و نمایشگرهای ۲۴۰ هرتزی، به به‌روزرسانی کرده است. اعضای جدید خانواده‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسر شامل هلیوس 700، هلیوس 300، تریتون 300 و نیترو 7 می‌شود که در بازه‌ی قیمتی ۱۰۰۰ تا ۲۴۰۰ دلار قرار می‌گیرند و همگی از کارت گرافیک‌های انویدیا پشتیبانی می‌کنند.

ایسر پردتور هلیوس 700 – Acer Predator Helios 700

هلیوس 700 به عنوان پرچمدار لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسر شناخته می‌شود که می‌تواند قدرتی مشابه با رایانه‌های دسکتاپ به کاربران ارائه دهد. نمایشگر ۱۷.۳ اینچی و صفحه کلید HyperDrift نیز در راستای بهبود تجربه‌ی کاربران در بازی‌ها در نظر گرفته شده است. هم‌چنین بدنه‌ی بزرگ لپ‌تاپ، فضای زیادی را برای تعبیه سخت‌افزار داخلی، فراهم کرده است.

ایسر پردیتور هلیوس 700

در زیر صفحه کلید هلیوس 700، پردازنده‌ی Core i9-10980HK از نسل دهم اینتل یا Core i7-10875H قرار می‌گیرد. کارت‌های گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 2080 یا RTX 2070 نیز می‌توانند پردازنده‌های مذکور را همراهی کنند. در بالاترین سطح پیکربندی نیز امکان استفاده از ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم با فرکانس ۲۹۳۳ هرتز و حافظه‌ی داخلی NVMe SSD با چینش Raid 0 وجود دارد.

نمایشگر دستگاه از پنل IPS با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز در ثانیه و رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌برد که از فناوری انویدیا جی-سینک نیز پشتیبانی می‌کند. صفحه کلید لپ‌تاپ نیز از نورپردازی RGB و قابلیت Anti Ghosting بهره‌مند شده است که از سوییچ‌های مکانیکی MagTek برای چهار کلید WASD استفاده می‌کند. ایسر ادعا دارد که از کلید‌هایی با انحنای ۱.۵ میلی‌متری استفاده کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد در حین بازی، کنترل بیشتری روی صفحه‌کلید داشته باشد.

ایسر پردیتور هلیوس 700

در بخش اتصالات نیز شاهد کارت شبکه بی‌سیم کیلر دابل شات پرو – Killer Double Shot Pro و پورت اترنت E3100G در کنار دو درگاه تاندربولت ۳ هستیم. ایسر از سیستم خنک‌کننده‌ی Predator PowerGem در نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی Core i9 استفاده کرده است که ۴ برابر بیشتر از سیستم‌های متداول مبتنی بر مس، می‌تواند گرما را به صورت افقی منتقل کند. هلیوس 700 از اواسط مهرماه (اکتبر) با برچسب قیمت پایه‌ی ۲۳۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

ایسر پردتور هلیوس 300 – Acer Predator Helios 300

هلیوس 300 نسخه‌ی سبک‌تر و ارزان‌تر از برادر بزرگ خود محسوب می‌شود که از نمایشگر ۱۵.۶ اینچی و سری Core H پردازنده‌های نسل دهم اینتل استفاده می‌کند. کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 2070 و رزولوشن فول اچ‌دی با نرخ نوسازی ۲۴۰ فریم بر ثانیه از دیگر مشخصات آن به شمار می‌رود.

ایسر پردیتور هلیوس 300

اما در قلب دستگاه، تا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 با فرکانس ۲۹۳۳ هرتز می‌تواند پردازنده‌ی آن را همراهی کند. امکان قرارگیری دو حافظه داخلی PCIe NVMe SSD نیز با چینش Raid 0 نیز وجود خواهد داشت. ایسر حافظه‌ی داخلی HDD با ظرفیت ۲ ترابایت را نیز برای نگهداری فایل‌های حجیم کاربران در نظر گرفته است. پشتیبانی از استاندارد صورتی DTS:X Ultra Audio و فن‌های جدید AeroBlade 3D در کنار فن‌های دستی CoolBoost ایسر از دیگر قابلیت‌های هلیوس 300 محسوب می‌شود. عرضه‌ی دستگاه از اواسط مرداد (ژولای) با قیمت پایه‌ی ۱۱۹۹ دلار شروع خواهد شد.

ایسر پردتور تریتون 300 – Acer Predator Triton 300

تریتون 300 لپ‌تاپ دیگر مخصوص بازی ایسر است که همانند هلیوس 300 از نمایشگر ۱۵۶ اینچی، پردازنده‌ی سری Core H نسل دهم اینتل و کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 2070 بهره می‌برد. صفحه نمایش محصول از پنل IPS با رزولوشن فول اچ‌دی استفاده می‌کند که زمان پاسخگویی ۳ میلی ثانیه، نرخ نوسازی تصویر ۲۴۰ فریم بر ثانیه و حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت را دارد. همچنین از ۱۰۰ درصد طیف رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند که می‌تواند به گزینه‌ی مناسبی هم برای بازی و هم برای امور گرافیکی تبدیل شود.

ایسر پردیتور تریتون 300

در داخل بدنه‌ی دستگاه فضای کافی برای سه حافظه‌ی M.2 SSD و یک حافظه PCIe وجود دارد. سه لوله‌ی انتقال حرارت نیز به همراه سیستم فن دوگانه در جهت خنک کردن دستگاه، در نظر گرفته شده است. با این وجود، بدنه‌ی فلزی دستگاه تنها کمی بیشتر از ۲ کیلوگرم وزن و حدود ۲ سانتی‌متر ضخامت دارد. فروش تریتون 300 از اواسط شهریور (سپتامبر) با قیمت ۱۲۹۹ دلار شروع خواهد شد.

ایسر نیترو 7 – Acer Nitro 7

اما ارزان‌ترین عضو خانواده‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسر، نیترو 7 نام دارد که همانند دیگر برادران خود از پردازنده‌ی سری Core H نسل دهم اینتل و کارت گرافیک ارزان‌قیمت‌تر انویدیا جی‌فورس RTX 2060 بهره می‌برد. همچنان امکان استفاده از سه حافظه‌ی داخلی M.2 SSD با چینش Raid 0 تا سقف ۱ ترابایت در کنار ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 با فرکانس ۲۹۳۳ هرتز، وجود خواهد داشت. کارت شبکه اترنت کیلر 2600 و وای فای ۶ نیز از دیگر نقاط قوت دستگاه محسوب می‌شوند.

ایسر نیترو 7

نیترو 7 نیز مانند تریتون 300 تنها ۲ سانتی‌متر ضخامت دارد اما وزن آن به ۲.۵ کیلوگرم می‌رسد. نمایشگر ۱۵.۶ اینچی دستگاه از رزولوشن فول اچ‌دی، نرخ نوسازی تصویر ۱۴۴ هرتز و پوشش ضد بازتاب بهره می‌برد. عرضه دستگاه به بازار نیز هم‌زمان با هلیوس 700، از اواسط مهرماه (اکتبر) با قیمت ۹۹۹ دلار شروع می‌شود.