مسئولیت اجتماعی

اقدامات بشردوستانه همراه اول و مسئولیت اجتماعی برای حفظ محیط زیست

شرکت همراه اول یکی از شرکت‌های پیشرو در مسئولیت های اجتماعی است و اقدامات بشردوستانه و وظایفی در راستای حفظ محیط زیست را انجام داده است.

شرکت‌های بزرگ همزمان با پیشرفت خود، مسئولیت‌هایی خارج از حیطه کاری خود در قبال جامعه دارند که اصطلاحا به آن مسئولیت‌های اجتماعی گفته می‌شود. در واقع، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها بر پاسخگویی سازمان به عنوان پایه و اساس رفتارشان در جامعه تاکید کرد و رفتارهای تجاری شرکت، کارکنان، مشتریان، پیمانکاران، محیط زیست و اجتماع را در بر می‌گیرد. تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها در سراسر جهان، چه دولتی و چه خصوصی، روز به روز به اهمیت و مزایای رفتار مسئولانه در برابر جامعه پی می‌برند.

مسئولیت اجتماعی همراه اول

مسئولیت اجتماعی در ایران موضوع نسبتا نوپایی به شمار می‌رود، اما هر روزه در حال گسترده شدن است و یکی از شرکت‌های پیشگام و فعال در این رابطه، شرکت ارتباطات سیار ایران یا همراه اول است؛ به گونه‌ای که حتی سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند اپراتور اول ارتباطی کشورمان را الگویی در مسیر توسعه فعالیت‌های مسئولانه خود بدانند. همراه اول در راستای تحقق چشم‌انداز خود و به منظور تحقق اهداف راهبردی مسئولیت اجتماعی‌اش، فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی‌اش را ذیل محورهای سه گانه زیر تعریف کرده است:

  • حمایت و اسپانسرینگ از فعالیت‌هایی که سایر مجموعه‌ها انجام می‌دهند.
  • فعالیت‌های بشردوستانه و اقداماتی که با هدف کمک به نیازمندان و بیماران انجام می‌شود.
  • اقداماتی که به منظور حفظ محیط زیست و منابع طبیعی صورت می‌گیرد.

همانطور که گفته شد، همراه اول اقدامات بشردوستانه زیادی طی سال‌های اخیر انجام داده که از جمله آنها می‌توان به حمایت از سیل زدگان استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان و سیستان و بلوچستان اشاره کرد که طی آن حدود 20 میلیارد تومان برای ارائه خدمات و تامین اقلام اساسی این مناطق صرف شد. در دوران شیوع ویروس کرونا نیز این اپراتور تماس 60 هزار بهورز را رایگان اعلام کرد و کمک 30 میلیارد ریالی را در ساخت بیمارستان سیار هزینه نمود. ایجاد بستر USSD برای جلب مشارکت در نوسازی مدارس مناطق محروم از دیگر اقدامات بشردوستانه همراه اول در چند سال اخیر بود.

محیط زیست نیز یکی از مقوله‌هایی است که همراه اول همواره توجه ویژه‌ای به آن داشته و در این راستا اقدام به حمایت مالی از باغ گیاه‌شناسی ملی ایران کرده و تفاهمنامه همکاری برای کاشت، حفظ و نگهداری گونه‌های گیاهی عقد کرده است. تامین هزینه خرید تجهیزات آب شیرین کن برای برطرف کردن مشکل تامین آب شرب در شهرستان آبادان نیز یکی دیگر از اقدامات همراه اول در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت بوده است.

قطعا این اقدامات مسئولانه همراه اول را باید مورد تحسین قرار داد و امیدواریم سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز با الگوبرداری از اپراتور اول ارتباطی کشور، در مسیر مسئولیت اجتماعی قدم بردارند و این موضوع نوپا را در کشورمان گسترش دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*