آنتی ویروس مایکروسافت دیفندر

آنتی ویروس مایکروسافت دیفندر به اندروید و لینوکس می‌آید

آنتی ویروس مایکروسافت دیفندر – Microsoft Defender در حال ورود به دنیای اندروید و لینوکس است. این امنیت به سبک مایکروسافت را به پلتفرم‌های دیگر می‌برد.

دهه‌ها است که ویندوز یکی از آسان‌ترین سیستم‌عامل‌های مورد توجه کاربران است، به خصوص اینکه به تمام جهان گسترش پیدا کرده و هیچ کمبود نرم افزاری امنیتی ندارد. با این وجود، طی سالیان اخیر مایکروسافت خودش دست به توسعه‌ی ابزارهای امنیتی خودش زده است و حتی به قدری خوب است که حتی بسیاری از کاربران ویندوز روی آنتی ویروس مایکروسافت دیفندر کاملآً حساب باز می‌کنند. اکنون مایکروسافت سیستم محافظت پیشرفته از تهدید (ATP) خود را به دو سیستم عامل جدید خواهد برد و فقط یک قدم تا جهانی شدن آن باقی مانده است.

آنتی ویروس مایکروسافت دیفندر

امنیت چیزی نیست که اندروید به خاطر آن مشهور شده باشد و علیرغم تلاش‌های گوگل، اکثر بدافزارها و سایت‌های فیشینگ با موفقیت در گوشی‌های کاربران نفوذ می‌کنند. بخش اعظمی از سیستم امنیتی گوگل برای مقابله با اپلیکیشن‌ها و صفحات وب مخرب متکی به بررسی خودکار و یادگیری ماشین است، اما به نظر می‌رسد این کافی نیست. به همین دلیل است که مایکروسافت قصد دارد ATP‌ دیفندر را به پلتفرم اندروید بیاورد تا اپلیکیشن آنتی ویروس سنتی خودش را به سیستم عامل موبایل بیاورد.

ATP دیفندر برای اندروید هرآنچه شما از یک اپلیکیشن ضد بدافزار انتظار دارید، نظیر اسکن گوشی برای شناسایی بدافزار و کشف فیشینگ را به این پلتفرم خواهد آورد. یکی از ویژگی‌های جالب توجه این نرم افزار، مسدود کردن دسترسی اپلیکیشن‌های خاص نظیر Outlook به داده‌های حساس است تا شما جلوی به خطر افتادن گوشی خود را بگیرید.

مایکروسافت همچنین این ATP را برای سیستم عامل لینوکس نیز معرفی کرده است. البته لینوکس کاملاً در برابر بدافزار و هک نفوذپذیر نیست، اما سوء استفاده‌ها در این سیستم عامل در سطح عمیق‌تر و پیچیده‌تری نسبت به ویروس‌های ویندوز و تروجان‌های مرورگر قرار دارند. از آنجا که مایکروسافت اجازه می‌دهد لینوکس روی ویندوز اجرا شود، این آنتی ویروس اطمینان می‌دهد که چنین تلاش هایی از طریق درب پشتی WSL انجام نمی‌شود.

در حال حاضر ATP دیفندر هم اکنون به صورت آزمایشی در اختیار کاربران مایکروسافت 365 قرار گرفته است. ATP دیفندر برای لینوکس نیز هم اکنون عرضه عمومی شده است، اما برای استفاده در سرورها نیازمند لایسنس هستید. کاربران نهایی احتمالاً باید منتظر انتشار این اپلیکیشن آنتی ویروس از سوی مایکروسافت باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*