بازی اندرویدی مخرب

همین حالا این 47 بازی اندرویدی مخرب را پاک کنید

گروه Avast فهرستی از 47 بازی اندرویدی مخرب را منتشر کرده است که همین حالا باید این بازی‌ها را از روی گوشی خود پاک کنید.

در بین بازی‌های محبوب برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی، یک تروجان خطرناک کشف شده است که هدف آن نمایش بدون وقفه تبلیغات خواهد بود. این مشکل امنیتی توسط گروه Avast کشف شده است.

محققان این شرکت امنیتی در بررسی گوگل پلی متوجه وجود 47 بازی اندرویدی مخرب شده‌اند که از تروجان تبلیغاتی HiddenAds استفاده می‌کنند. این تبلیغات خودشان را تبلیغاتی سالم نشان می‌دهند، اما در بیرون از محیط بازی نیز مرتباً برای کاربر به نمایش درخواهند آمد. Avast می‌گوید این بازی‌ها می‌توانند آیکون خود را در دستگاه آلوده پنهان کرده و حتی اگر کاربر بازی را از روی دستگاه خود پاک کند نیز، همچنان به نمایش تبلیغات می‌پردازند. این عناوین در مجموع بیش از 15 میلیون بار توسط کاربران دانلود شده‌اند!

بازی اندرویدی مخرب

هرچند نام این بازی‌ها در اختیار گوگل قرار گرفته است، اما همچنان بسیاری از آن‌ها در پلی استور دیده می‌شوند. در عین حال این بازی‌ها دارای رتبه پایینی هستند و کاربران بیش از هر چیزی از تبلیغات مدام آن‌ها شکایت دارند. برخی از کاربران می‌گویند بعد از نصب یکی از این بازی‌ها، هر 10 دقیقه یک بار تبلیغات روی صفحه‌ی گوشی آن‌ها به نمایش درمی‌آید!

فهرست کامل این بازی‌ها را می‌توانید در زیر ببینید. متعجب نشوید که برخی از آن‌ها حتی 1 میلیون بار توسط کاربران دانلود شده‌اند!

فهرست 48 بازی اندرویدی مخرب

به گفته برخی از کارشناسان، تعداد بدافزارها در بین اپلیکیشن‌های موبایل در حال رشد است. اگر در سه ماهه اول سال گذشته 14.5 هزار اپلیکیشن مخرب اندرویدی وجود داشت، تعداد آن‌ها در امسال به 29 هزار اپلیکیشن افزایش پیدا کرده است. این ابزارهای مخرب روی دستگاه 11.2 میلیون کاربر تأثیر می‌گذارند.

کارشناسان معتقدند اکثر بدافزارها در اپلیکیشن‌های ارائه کننده محتوای سرگرمی رایگان از جمله اخبار، گوش دادن به موسیقی و اجرای بازی قرار دارند. یکی از معروف‌ترین این ابزارهای مخرب Snaptube نام دارد که بیش از 40 میلیون بار دانلود شد تا سرانجام گوگل قانع شد آن را از پلی استور خود پاک کند. هرچند شیائومی و هواوی همچنان آن را در فروشگاه اپلیکیشن‌های خود ارائه می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*