طریقه مسدود کردن شماره در اندروید

طریقه مسدود کردن شماره تلفن در تمام گوشی های اندرویدی

مسدود کردن شماره در اندروید با توجه به نوع گوشی اندرویدی شما ممکن است کمی متفاوت باشد. برای انجام این کار در تمامی گوشی‌های اندرویدی این مطلب را مطالعه کنید.

امروزه از طریق تلفن‌های هوشمند به راحتی می‌توانیم با دوستان یا اقوام خود ارتباط برقرار کنیم و با آن‌ها تماس بگیریم. اما ممکن است در این میان مزاحمت تلفنی از سوی برخی افراد ناشناس یا تماس‌های تبلیغاتی برای اغلب ما آزار دهنده باشد. به ویژه تماس‌های تبلیغاتی که به هیچ یک از آن‌ها علاقه‌مند نیستیم. خوشبختانه برای رهایی از این گونه تماس‌ها روشی وجود دارد که انجام آن بسیار ساده است. در این مطلب قصد داریم تا نحوه مسدود کردن شماره در اندروید را برای شما توضیح دهیم.

برای جلوگیری از تماس مداوم یک شماره ناشناس یا تماس‌های تبلیغاتی پی در پی، مراحل زیر را دنبال کنید. انجام این مراحل با توجه به نوع تلفن شما می‌تواند کمی متفاوت باشد، اما در نهایت در همه آن‌ها تا حد زیادی شبیه و یکسان است. به همین دلیل در این مطلب تلفن‌های اندرویدی را به چند دسته تقسیم کرده‌ایم.

مسدود کردن شماره اغلب گوشی‌های اندرویدی

اگر صاحب گوشی پیکسل، وان پلاس یا دیگر گوشی‌های اندرویدی مقرون به صرفه مانند نوکیا و موتورولا هستید که معمولاً از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض گوگل استفاده می‌کنند، فرآیند پیش روی شما برای مسدود کردن شماره آسان است.

  1. برنامه تلفن یا تماس‌های گوشی را باز کنید.
  2. روی قسمت تاریخچه – History ضربه بزنید.
  3. سپس روی سه نقطه کنار شماره ای که قصد مسدود کردن آن را دارید، ضربه بزنید.
  4. سرانجام گزینه مسدود کردن شماره – Block Number را انتخاب کنید.

پس از مسدود کردن آن، می‌توانید شماره‌های مسدود شده خود را با ضربه زدن روی سه نقطه در گوشه بالای صفحه و انتخاب تنظیمات و سپس تنظیمات مسدود کردن مشاهده کنید. در این قسمت لیستی از شماره‌های مسدود شده روی صفحه ظاهر خواهد شد، اگر شماره‌ای را به اشتباه مسدود کرده‌اید می‌توانید آن را از این حالت خارج کنید، برای این کار کافیست X را فشار دهید.

مسدود کردن شماره در گوشی‌های سامسونگ

اگر صاحب یکی از گوشی‌های سامسونگ هستید و از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض گوگل استفاده نمی‌کنید، از همان برنامه‌ای که سامسونگ برای نسخه اندرویدی خود طراحی کرده و ساخته است، استفاده خواهید کرد.

  1. وارد برنامه تلفن شوید.
  2. روی تب Recent ضربه بزنید.
  3. شماره‌ای که می‌خواهید مسدود کنید را انتخاب کنید.
  4. روی علامت ‘i’ را لمس کنید.
  5. در نوار پایین آیکون بلاک یا مسدود کردن را انتخاب کنید.

برای مشاهده لیست شماره‌های مسدود شده خود، روی آیکون سه نقطه‌ای گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی برنامه تلفن ضربه بزنید. سپس تنظیمات و بعد از آن گزینه Block Number – مسدود کردن شماره را انتخاب کنید.

مسدود کردن شماره در گوشی‌های هواوی/آنر

گوشی های هواوی و آنر از رابط کاربری Emui بر بستر اندروید استفاده می‌کنند و فرآیند با اندکی تفاوت، یکسان است. مراحل زیر را برای مسدود کردن شماره تلفن‌ها در یک گوشی مجهز به رابط کاربری EMUI 10 دنبال کنید.

  1. برنامه تلفن را باز کنید.
  2. روی آیکون ‘i’ کنار شماره‌ای که قصد مسدود کردن آن را دارید ضربه بزنید.
  3. سپس روی آیکون سه نقطه پایین صفحه را لمس کنید.
  4. سرانجام گزینه بلاک مخاطب را انتخاب کنید.

اگر به هر دلیلی می‌خواهید لیست شماره‌های بلاک شده خود را مشاهده کنید، تمام کاری که باید بکنید این است که وارد برنامه تلفن شده و در سمت راست بالای صفحه روی علامت سه نقطه ضربه بزنید و بعد گزینه Blocked‌ را انتخاب کنید. اکنون آیکون تنظیمات cog را لمس کنید. لیست افراد مسدود شده در صفحه بعدی ظاهر خواهد شد. روی آن ضربه بزنید تا شماره‌های مسدود شده را مشاهده کنید.

مسدود کردن شماره در گوشی‌های اوپو/ریلمی

اوپو و از رابط کاربری ColorOS خود برای گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کند. گوشی ریلمی نیز اینگونه است. بنابراین روند کار در این تلفن‌ها اندکی متفاوت است. در آخرین نسخه ColorOS، فرآیند به شرح زیر است:

  1. برنامه تلفن را باز کنید.
  2. روی آیکون ‘i’ کنار شماره‌ای که قصد مسدود کردن آن را دارید ضربه بزنید.
  3. در گوشه سمت راست صفحه روی آیکون دو نقطه‌ای ضربه بزنید.
  4. گزینه Add to Blacklist – افزودن به لیست سیاه را انتخاب کنید.

برای مشاهده لیست سیاه یا شماره‌های مسدود شده، وارد برنامه تلفن شده و در گوشه صفحه روی آیکون 2 نقطه ضربه بزنید. سپس گزینه Block & Filter‌ را انتخاب کنید، به این ترتیب شما تمام پیام‌ها و تماس های مسدود شده را مشاهده خواهید کرد. مجددا در گوشه صفحه روی آیکون 2 نقطه ضربه زده و به ترتیب گزینه‌های Set rules و blacklist را انتخاب کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*