خرید یک گوشی اندرویدی یا آی او اس 14

با iOS 14 دیگر نیازی به خرید یک گوشی اندرویدی نیست؛ با این نظر موافقید؟

iOS 14 اپل با امکاناتی جدید معرفی شد. حال با بازتر شدن اکوسیستم اپل این سوال پیش می‌آید که آیا دیگر به خرید یک گوشی اندرویدی نیاز است؟

آی او اس 14 از راه رسیده است و امکاناتی را ارائه می‌‌کند که پیشتر تجربه‌ی آن‌ها منحصر به سیستم عامل اندروید گوگل بود. ویجت‌ها، یک اپ دراور، قابلیت جایگزین کردن اپلیکیشن‌های متفرقه به جای مرورگر سافاری و ایمیل،  و همچنین امکان جایگزین کردن دستیار صوتی گوگل اسیستنت به جای سیری اپل، همگی امکاناتی هستند که شما می‌توانید در آی او اس 14 آن‌ها را تجربه کنید. به عبارت دیگر اپل شروع به کوتاه کردن دیوارهای باغ خودش کرده است و این یک چیز عالی به نظر می‌رسد، زیرا گزینه‌ها و انتخاب‌های بیشتری را در اختیار کاربران آی او اس قرار می‌دهد.

خرید یک گوشی اندرویدی یا آی او اس 14

همین باعث اتفاقات تازه‌ای شده است. تا جایی که یک نویسنده حوزه تکنولوژی به نام Raymond Wong در مقاله‌ای نوشته است، دیگر هیچ نیازی به خرید یک گوشی اندرویدی نیست. در نگاه اول شاید این یک تیتر جنجالی برای فروش بیشتر مقاله‌‌اش به نظر برسد، زیرا در طبیعت انسان میل به بحث و جدال وجود دارد و معمولاً ما نسبت به دستگاه‌هایی که ساعت‌ها در روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم، تعصب خاصی پیدا می‌کنیم. اما فارغ از اینکه این تیتر تحریک آمیز است، حرف‌های جالب توجهی در این مقاله وجود دارد. جان گروبر، وبلاگ نویس مشهور نیز ادعا می‌کند که گوگل علاقه‌ی خود را به اندروید از دست داده است. گروبر می‌گوید «گوگل از اندروید خسته است» و نیم نگاهی به رونمایی کسل کننده از اندروید 11 و نبود جذابیت در پروژه گوشی‌های «پیکسل» نیز می‌تواند گواه از این باشد که اندروید هر آنچه می‌توانست را رو کرده است.

چه دلایلی برای خرید یک گوشی اندرویدی به جای آیفون وجود دارد؟

البته هنوز هم دلایل زیادی برای خرید یک گوشی اندرویدی به جای آیفون وجود دارد. در حالی که پشتیبانی اندک گوشی‌ها از به‌روزرسانی‌های اندروید مشکلیست که حتی خود گوگل نیز پس از تلاش‌های زیاد بیخیال آن شده است، برخی مزیت‌ها و نوآوری و خلاقیت در گوشی‌سازهای اندرویدی باعث شده تا خیلی از کاربران آن‌ها را به یک آیفون ترجیح دهند.

به طور مثال اگر شما یک گوشی اندرویدی اقتصادی با یک نمایشگر خوب می‌خواهید، آیفون SE با قرض گرفتن نمایشگر LCD آیفون 8 با حاشیه‌های بزرگ آن که محصول چندسال پیش است، نمی‌تواند گزینه‌ی قابل قبولی باشد. شما می‌توانید با نصف این هزینه، یک گوشی گلکسی A51 را خریداری کنید که به یک نمایشگر بدون حاشیه AMOLED و توانایی نمایش رنگ‌های شاداب مجهز است.

یا آنکه به دنبال خرید یک گوشی اقتصادی با عمر باتری مناسب می‌گردید؟ بار دیگر آیفون SE گزینه‌ای نیست که بتواند با یک باتری 1821 میلی‌آمپر ساعتی با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی موجود در گوشی موتو جی پاور که با نصف قیمت می‌توانید آن را بخرید، رقابت کند.

خرید یک گوشی اندرویدی یا آی او اس 14

شارژ سریع می‌خواهید؟ ببخشید حتی آیفون‌های 1000 دلاری هم فقط از توان 18 وات پشتیبانی می‌کنند که در حدود 1 ساعت و چهل دقیقه یک گوشی را به شارژ کامل می‌رسانند. این درحالیست که یک گوشی اندرویدی مانند اوپو فایند ایکس 2 پاور با یک شارژر 65 وات همراه است و فقط در عرض 39 دقیقه به شارژ کامل می‌رسد. یا می‌توان به گوشی‌های وان پلاس اشاره کرد که حتی با استفاده از گوشی نیز امکان شارژ سریع دیوایس را فراهم می‌کنند!

اگر شما هم به این باور دارید که «تقریباً هیچ دلیلی برای خرید تلفن هوشمند اندرویدی وجود ندارد»، چه پاسخی برای کاربری که به ثبت عکس‌های زوم شده علاقه دارد، می‌خواهد از یک پرنده یا حیوان از فاصله دور عکس بگیرد دارید؟ آیفون از چنین سیستمی پشتیبانی نمی‌کند، اما در عوض اکوسیستم اندروید گزینه‌های متعددی در این زمینه دارد. هواوی پی 40 پرو پلاس با یک لنز زوم 10 برابری همراه است و سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا نیز می‌تواند عکس‌هایی با 30 درصد زوم، بدون هرگونه افت کیفیت بگیرد. چندین گزینه‌ی دیگر نیز در اینجا وجود دارد که هیچ کدام از آن‌ها یک آیفون نیست.

شما یک نمایشگر با نرخ رفرش سریع و تجربه کاربری فوق‌العاده روان می‌خواهید؟ باید منتظر بمانید تا اپل سرانجام این ویژگی را روزی در آیفون‌های خود استفاده کند. اگر نمی‌خواهید باید حتماً از اندروید استفاده کنید. این ویژگی حتی روی برخی گوشی‌های 500 دلاری سال 2019 اندرویدی نیز وجود دارد.

داشتن شرکتی که از اکوسیستم خود محافظت می‌کند عالی است، اما این کمکی به یک عاشق دنیای تکنولوژی (بخوانید گیک) که می‌[واهد یک گوشی منعطف با قابلی تبدیل جادویی به یک تبلت (گلکسی فولد) را داشته باشد نمی‌کند. یا هنرمندی که می‌خواهد قلم را از داخل گوشی خودش درآورد (گلکسی نوت) و شروع به خلق یک اثر کند. آیا یک کاربر حرفه‌ای هستید و می‌خواهید یک حافظه SSD را به گوشی خود وصل کنید تا فایل‌هایتان را به راحتی انتقال دهید؟ این پلتفرم اندروید است که گزینه‌هایی برای شما دارد.

البته دلایل بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند خرید یک گوشی با پلتفرم اندروید را مناسب‌تر از خرید یک آیفون کند. همیشه داشتن یک اکوسیستم کنترل شده جذاب و خوب است، اما نمی‌تواند مزایای یک اکوسیستم باز، جایی که هر کسی می‌تواند آزادانه تصمیم بگیرد، را نخواهد داشت.

با این حال، درست است که گوگل علاقه‌ی خود را به اندروید از دست داده است

موضوعی که ما را آزار می‌دهد این است که گوگل چرا دیگر به اندروید اهمیت نمی‌دهد؟

  • ساعت هوشمند گوگل برای تقویت این اکوسیستم، گسترش بخشیدن و تزریق شوق به بازار کجاست؟
  • اپلیکیشن‌های انحصاری گوگل مانند سرویس آنلاین بازی Apple Arcade کمپانی اپل که بتواند کاربران را به سمت اندروید بکشد کجاست؟
  • گوشی اقتصادی بسیار مورد انتظار گوگل پیکسل 4a کجاست و چرا اینقدر در عرضه آن تأخیر پشت تأخیر به وجود می‌آید؟
  • یک نوع تشخیص هویت بیومتریک انتقالی مانند Face ID و یا پروژه‌های آینده‌نگرانه‌ای مانند عینک هوشمند واقعیت افزوده که اپل آشکارا در حال کار روی آن است، در کجای اندروید قرار دارد؟
  • و در انتها آیا گوگل واقعاً می‌خواهد مسئولیت ارسال به‌روزرسانی‌های اندروید برای گوشی‌ها را بر عهده بگیرد یا خیر؟

این‌ها سوالاتی هستند که همچنان بی‌پاسخ می‌مانند و بعید به نظر می‌رسد گوگل پاسخ روشنی به ما بدهد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. والا باید.ios 17 بیاد تا امکانات اندروید و ای او اس. یکی بشه
    کلا اندروید یه چیز دیگس البته من خودم با ایفون اینو مینویسم ولی نمیخوام دوباره اشتباه کنم

  2. کلا گند همه چی در اومده همش هم باهم دعوا میکنن
    اگه شرکتا با هم خوب بودن و همکاری میکردن الان اینجا نبودیم و اینقد گوشیای چرت تو بازار نبود همه سیستم عامل‌ا خوبن همه گوشیا امکانات مخصوص به خودشونو دارن که گوشی دیگه نداره و بقیه یچی داره که این گوشی نداره
    این جنگا هیچیزو درست نمیکنه
    یا باید خیلی تلاش کنی که بهترین باشی یا یکم تلاش کنی و رقیب‌‌اتو بد جلوه بدی همش همین سیاسته!!!

  3. مزخرف ترین برند ارزش گذاری شده در دنیا Apple
    زندان ترین سیستم عامل در دنیا ios
    مشتری هاشو فقط پول میبینه و کمترین ارزشی براشون قایل نیست
    فقط و فقط اسم گنده کردن همین
    آشغال به معنای واقعی کلمه