طراحی باتری های منعطف توسط سامسونگ

سامسونگ به دنبال طراحی باتری های منعطف برای گوشی‌های تاشو

پتنتی از سوی سامسونگ منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت به دنبال طراحی باتری های منعطف برای گوشی‌های تاشو خود، مانند گلکسی فولد است.

سامسونگ یک حق اختراع برای باتری های منعطف سلولی را به نام خود ثبت کرده است که می‌تواند در زیر قاب گوشی‌های تاشو به کار برود. این حق اختراع که توسط LetsGoDigital به نمایش درآمده، یک باتری را نشان می‌دهد که به سلول‌های مختلفی تقسیم می‌شود و یک بخش منعطف را تشکیل می‌دهد. این به طراحان اجازه می‌دهد به جای آنکه هر قسمت باتری در یک بخش دیوایس باشد، باتری را حتی در دور لولا نیز بپیچند.

طراحی باتری های منعطف توسط سامسونگ

آنچه این حق اختراع را جذاب کرده، نمایش طراحی باتری های منعطف با دو گوشی متفاوت است. یکی از آن‌ها شبیه گلکسی فولد سامسونگ است که انتظار می‌رود آگوست پیش رو دومین نسل آن رونمایی شود و دیگری از یک طراحی سه طرفه تاشو برخوردار است که کمی دور از مرحله‌ی تولید به نظر می‌رسد، اما نشان می‌دهد که باتری می‌تواند همراه لولا تا شود.

طراحی باتری های منعطف توسط سامسونگ

این پتنت شامل برخی توضیحات مهندسی است و به طور خاص در مورد محصولی که قرار است در آینده از چنین سبک باتری استفاده کند، صحبتی نکرده است. اما احتمالاً سامسونگ علاوه بر این که خودش از این طراحی باتری استفاده خواهد کرد، آن را در اختیار دیگر تولیدکنندگان نیز قرار خواهد داد. آنچه با این طراحی باتری به دست می‌آید، استفاده‌ی بهتر از فضای داخلی دستگاه خواهد بود. در یک گوشی هوشمند بیشتر فضا توسط سخت افزار اشغال می‌شود. استفاده از این نوع باتری به سامسونگ اجازه می‌دهد ظرفیت کلی باتری را برای طول عمر بیشتر ارتقاء دهد و یا ظرفیت باتری همانقدر باقی بماند، در عوض فضای بیشتری در اختیار سایر قطعات سخت افزاری قرار گیرد.

طراحی باتری های منعطف توسط سامسونگ

هنوز نمی‌توان گفت چه زمانی این طرح آماده‌ی استفاده‌ی تجاری می‌شود، اما حداقل پیش‌بینی می‌شود که سامسونگ بتواند از آن در گوشی‌های تاشو آینده خودش استفاده کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*