با نفربر جدید ارتش آمریکا آشنا شوید

با نفربر جدید ارتش آمریکا آشنا شوید

نفربر جدید ارتش آمریکا که از نوع وسایل نقلیه جوخه پیاده نظام (Infantry Squad Vehicle) به حساب می‌آید، خودرویی شگفت‌انگیز محصول جنرال موتورز است؛ در بررسی این نفربر با ما همراه باشید.

کمپانی معروف جنرال موتورز (GM) سازنده نفربر جدید ارتش آمریکا بوده که به تازگی خبرساز شده است. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا نگاهی دقیق‌تر به این خودرو شگفت‌انگیز بیاندازیم.

نفربر جدید ارتش آمریکا

محصول ساخت جنرال موتورز از نوع وسایل نقلیه جوخه پیاده نظام (Infantry Squad Vehicle)، یا به اختصار ISV بوده و بر طبق قراردادی 214 میلیون دلاری بین این شرکت و ارتش ایالات متحده ساخته شده است. گفته شده که بر اساس قرار داد مورد نظر، GM موظف بوده که 2 هزار دستگاه از این نفربر را تحویل دهد و با اینکه اخیرا جنرال موتورز ورژنی تمام الکتریک از خودرو معروف هامر آمریکایی را ارائه کرده بود، این نفربر جدید از فناوری‌های قدیمی‌تر بهره می‌برد.

هدف اصلی ارتش آمریکا از سفارش خودرو مورد نظر ساخت یک وسیله نقلیه سبک، سریع و انعطاف‌پذیر با قابلیت جابه‌جایی 9 نفر به صورت هم‌زمان بود که در عین استقامت بالا، به ‌اندازه‌ای سبک ‌وزن باشد که بتوان آن را سوار بر هلیکوپترهای بلک‌هاوک و شینوک ارتش جابه‌جا کرد.

البته در قرارداد بسته شده با جنرال موتورز در مورد توانایی‌های نفربر جدید ارتش آمریکا برای تحمل ضربه ناشی از پرتاب از ارتفاع پایین توسط هواپیماهایی مانند C-17 هم اشاره شده بود. همان‌طور که انتظار می‌رود، برآورد کردن چنین خواسته‌هایی چندان هم کار راحتی نیست، اما از طرف دیگر، GM هم کمپانی نیست که از پس چنین چالش‌هایی برنیاید.

با نفربر جدید ارتش آمریکا آشنا شوید

بر اساس اطلاعات موجود، جنرال موتورز برای ساخت این ISV به جای تولید محصولی کاملا منحصر به فرد و جدید، از اجزا مورد استفاده در محصولات قبلی خود استفاده کرده و در حالی که در نگاه اول این نفربر شبیه به خودرو شورلت کولورادو زد آر 2 – Chevrolet Colorado ZR2 محصول سال 2020 به نظر نمی‌رسد، گفته شده که اکثر قطعات و نکات مدنظر در طراحی نفربر جدید ارتش آمریکا از این خودرو الهام گرفته شده است.

استفاده از طرح‌های قدیمی

به علاوه قسمت صنایع دفاعی کمپانی جنرال موتورز که ساخت نفربر مورد نظر را بر عهده داشته، اعلام کرده که حدودا 90 درصد قطعات تشکیل دهنده این ISV در قطعه فروشی‌ها در دسترس عموم هستند. این قطعات شامل موتور دورامکس (Duramax) توربو دیزل با ظرفیت 2.8 لیتر می‌شود که با گیربکس اتوماتیک شش سرعته موجود، توان 186 اسب بخار را به وجود آورده و می‌تواند تا 1.5 تن بار را حمل کند.

با نفربر جدید ارتش آمریکا آشنا شوید

البته شاید در نگاه اول استفاده از قطعات نسبتا قدیمی و طراحی نکردن اجرا جدید کار چندان جالبی به نظر نرسد، اما مزیت به کار بردن چنین تکنیکی برای ساخت وسایل نقلیه این امکان را به وجود می‌آورد تا ارتش آمریکا با پرداخت هزینه‌های کمتر و بدون تحمل دردسرهای موجود، خودروهای آسیب‌دیده را به راحتی تعمیر کند. از این طریق می‌توان قطعات مورد نیاز را با آسودگی بیشتر و هزینه کمتر تهیه کرد و برای استفاده‌های عمومی‌تر در یگان‌های پیاده نظام، تعداد بیشتری از این نفربرهای سبک و غیر زرهی را به کار برد.

گفته شده که دقیقا تعداد 2065 خودرو باید توسط GM به ارتش آمریکا تحویل داده شوند و در کنار قرار دادن تنظیمات و تجهیزات پیش‌فرضی برای جابه‌جایی نفرات و حمل بار، قابلیت‌های زیادی برای تغییرات گوناگون در خودروها در نظر گرفته شده است.

بر اساس اطلاعات موجود، در مراحل بعدی جنرال موتورز قصد دارد تا نفربر جدید ارتش آمریکا را در ماموریت‌های پرتاب از هلیکوپتر و هواپیما آزمایش کند و در صورت درست پیش رفتن اوضاع، قدم بعدی آزمایش‌های میدانی و شبیه‌سازی‌های میدان نبرد در تابستان و پاییز آینده خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*