بازی Hitman

بازی Hitman و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Hitman – هیتمن به شما آزادی بالایی در انجام ماموریت‌ها می‌دهد اما برای موفقیت در آن و عبور از مراحل به شکلی حرفه‌ای، باید نکات مهمی را رعایت کنید.

مجموعه بازی Hitman برای گیم پلی مخفی کاری سطح بالایی که ارائه می‌دهد، بسیار محبوب است. سری جدید هم آن قدر خوش ساخت است که هر مرحله را می‌توانید بارها تکرار کنید و هر بار هم تبدیل به تجربه تازه‌ای شود.

استودیوی آی او اینتراکتیو (IO Interactive) ساخت مجموعه هیتمن را از دهه 90 میلادی آغاز کرد. پس از چند قسمت موفق، در سال 2016 شاهد بازسازی این مجموعه با فرمت اپیزودیک چیزی شبیه به سریال‌های تلویزیونی بودیم. حرکتی جاه‌طلبانه برای مجموعه که در نهایت جواب داد و باعث شد هیتمن یک بار دیگر پرطرفدار ظاهر شود و نظر مثبت مخاطبان و منتقدان را دریافت کند.

راهنمای بازی Hitman برای تازه واردها

زمانی که در هر نقشه، بیش از 300 شخصیت تحت کنترل هوش مصنوعی در حال انجام کارهای شخصی خود هستند، به قتل رساندن یک هدف خاص، هم چالش برانگیز می‌شود و هم بیش از اندازه نفس گیر. گیم پلی اعتیاد آور بازی در کنار آزادی عمل بالا و ساختار مناسب مراحل باعث شده تا با اثری رو به رو باشیم که می‌تواند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کند. با آغاز فروش تابستانی سرویس استیم، یک بار دیگر بازار مجموعه هیتمن گرم شده است. اگر از کسانی هستید که اخیرا فرصت انجام این بازی را پیدا کرده است، نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم را به خاطر بسپارید، بعضی از این نکات در رابطه با قسمت دوم هم صدق می‌کند.

 – درجه‌های مختلف زنگ خطر را بشناسید

بازی Hitman

با تشکر از درجه‌های مختلف زنگ خطر، بازیکنان همیشه می‌دانند که تا چه اندازه در معرض خطر قرار دارند. درجه «متجاوز» (Trespassing) یعنی لباس مبدلی که پوشیده‌اید در آن منطقه اجازه ورود ندارد. درجه «مشکوک» (Suspicious) یعنی شخصیت‌های تحت کنترل هوش مصنوعی متوجه شده‌اند که یک جای کار مشکل دارد. درجه «در معرض خطر» (Compromised) یعنی شخصیت‌ها متوجه شده‌اند که لباس مبدل بر تن دارید و آن کسی که ادعا می‌کنید، نیستید. در نهایت درجه‌های Hunted و Combat که یعنی شخصیت‌ها در جستجو برای شکار شما هستند.

شما با آگاهی از این درجات، می‌توانید به آزمون و خطا در مناطق مختلف بپردازید و ببینید در لباس‌های مبدل مختلف، چه بازخوردی دریافت می‌کنید.

– لباس‌های مبدل پیچیدگی‌های خاص خودشان را دارند

بازی Hitman

بازی Hitman یک اثر مخفی کاری است پس اهمیت ویژه‌ای دارد که از لباس‌های مبدل استفاده کنید. شما می‌توانید هر کدام از شخصیت‌های بازی را به قتل رسانده و لباس آن‌ها را بر تن کند. به همین دلیل، توانایی ورود به هر منطقه‌ای را دارید، آن هم بدون اینکه کسی به شما مشکوک شود. با این حال، سازندگان در این زمینه ویژگی‌های تازه‌ای ارائه داده‌اند. بدین گونه که بر اساس ارتباطی که با شخصیت‌های مختلف برقرار می‌کنید، لباس مبدل ممکن است باعث لو رفتن شما شود.

برای مثال، اگر لباس یک نگهبان را بر تن کنید، می‌توانید وارد اکثر مناطق شوید اما شخصیت‌هایی که وظیفه‌شان مدیریت نگهبانان است یا مدیران مختلف که با آدم‌های آن منطقه آشنا هستند، به راحتی متوجه می‌شوند که شما از افراد استخدامی نیستید. بنابر این اگر در مقابل چشمان آن‌ها قرار بگیرید، به شما مشکوک می‌شوند. با این تفاسیر، تنها پوشیدن یک لباس مبدل کافی نیست بلکه باید هوشیار باشید و رفتار شخصیت‌های هر منطقه را به خوبی مورد بررسی قرار دهید.

– ازدحام جمعیت به معنای یک خروج بی‌دردسر است

بازی Hitman

مامور 47 همیشه در ماموریت‌هایش تنها نیست و گاهی اوقات ازدحام جمعیت می‌تواند به او کمک کند تا یک ماموریت حساس را با موفقیت پشت سر بگذارد. همیشه به لوکیشن‌های پرجمعیت توجه داشته باشید یا اگر اتفاقی در محیط بازی در جریان است که جمعیت زیادی در آن جا جمع شده، سعی کنید از این فاکتور به درستی استفاده کنید.

اگر ماموران به شما مشکوک شده‌اند، با ورود به جمعیت می‌توانید این شک را برطرف کنید، چرا که آن‌ها شما را گم می‌کنند. جمعیت را برای فرار و خروج از منطقه هم می‌توانید به کار بگیرید. بازیکنان حرفه‌ای معمولا از ازدحام جمعیت استفاده ویژه‌ای می‌کنند. در شرایط حساس، ابتدا به واسطه جمعیت از یک منطقه به منطقه دیگر وارد شده، سپس یک لباس مبدل جدید پوشیده و در نهایت خیلی سریع‌تر از دست ماموران فرار کنید.

– اجساد را همیشه پنهان کنید

بازی Hitman

با لباس‌های مبدل می‌توانید بین مناطق مختلف جا به جا شوید اما اگر شخصیت‌های غیر بازی، یک جسد برهنه یا بیهوش شده را کشف کنند، سریعا به ماموران اطلاع می‌دهند و جستجو برای شما و یا در واقع فردی با مشخصات شما آغاز می‌شود. در هنگام انجام ماموریت، باید با بررسی مناطق، مکان‌های مناسب برای پنهان کردن اجساد یا افراد بیهوش را پیدا کنید.

این نقاط می‌توانند هر جا یا هر چیزی باشند، فریزر، پشت جعبه‌ها، داخل کمدها و غیره. پس قبل از اینکه یک شخصیت را از پای در بیاورید، ابتدا به این نکته فکر کنید که قرار است جسد او را کجا پنهان کنید. بسیاری از این نقاط برای پنهان شدن شما نیز کارآمد خواهند بود.

– چالش‌های فرعی را انجام دهید

بازی Hitman

بسیاری از طرفداران عناوین مخفی کاری شاید علاقه زیادی به حواشی نداشته باشند و در همین راستا، به سراغ بسیاری از چالش‌های فرعی بازی نروند. اما کسانی که می‌خواهند در بازی Hitman به درجه استادی برسند باید همه ماموریت‌های فرعی و چالش‌های خاص آن را هم انجام دهند.

این چالش‌ها مزیت‌های دیگری هم دارند، برای مثال باعث می‌شوند تا با مناطق مختلف نقشه بهتر آشنا شوید و عناصر تازه‌ای پیدا کنید. به واسطه این چالش‌ها حتی می‌توانید مسیرهای مخفی، آیتم‌های پنهان و فرصت‌های تازه‌ای کشف کنید که به شما کمک می‌کنند تا اهداف اصلی خود را سریع‌تر، کارآمدتر و با صدای کمتر به قتل برسانید.

 – یک اسلحه سرد در نزدیکی خود داشته باشید

بازی Hitman

بازیکنان بازی Hitman می‌دانند که شلیک کردن با یک اسلحه تا چه اندازه خطرناک است و حتی می‌تواند باعث شود که به طور کلی در یک ماموریت شکست بخورید. شلیک با اسلحه، زنگ خطر را به صدا در می‌آورد و این یعنی افزایش ماموران و افزایش خطر برای شما. به همین دلیل، اکثر بازیکنان به استفاده محتاطانه از سلاح سرد علاقه مند هستند. بهترین کار این است که اشیای مختلفی که قابلیت پرت شدن به سوی شخصیت‌ها دارند را مورد استفاده قرار دهید.

شما می‌توانید با پرت قوطی نوشابه، آچار فرانسه، نارگیل و غیره باعث سقوط شخصیت‌ها شوید. استفاده از این چیزها بسیار سریع است و بدون شک، نسبت به شلیک کردن با اسلحه نتیجه بهتری خواهید گرفت. شما از هر آیتم برای هر دشمن، تنها یک بار می‌توانید استفاده کنید اما برداشتن یک آیتم دیگر کار سختی نیست. پس با چند کلیک ساده به راحتی دشمنان مختلف یک منطقه را از بین ببرید و کسی هم به شما مشکوک نمی‌شود.

– غیرمسلح بودن به شما آزادی بیشتری می‌دهد

بازی Hitman

طرفداران عناوین مخفی کاری همیشه تمایل دارند که هر ماموریت را با آمادگی کامل آغاز کنند و در هنگام انجام بازی Hitman هم احتمالا دوست دارید که از نظر تجهیزات در شرایط ایده آلی قرار داشته باشید اما متاسفانه در بسیاری از مواقع، شرایط به گونه دیگری پیش می‌رود. در بعضی از مناطق اجازه ورود با اسلحه را ندارید و اگر بخواهید با خود اسلحه ببرید، افراد زیادی به شما مشکوک می‌شوند و نقشه‌های شما بر هم می‌ریزد.

بازیکنان حرفه‌ای معمولا بدون اسلحه وارد ماموریت می‌شوند و در طول مرحله، نقشه از بین بردن هدف و در ادامه فرار را می‌چینند. این باعث می‌شود تا نه تنها مهارت‌های خود را بسنجید بلکه جذابیت و حساسیت بازی هم بالاتر برود و مجبور شوید تا از تاکتیک‌های متنوعی استفاده کنید.

 – کارهای روزمره شخصیت‌های مهم را به خاطر بسپارید

بازی Hitman

استودیوی آی‌ او اینتراکتیو تمام تلاش خود را به کار گرفته تا محیط بازی در شلوغ‌ترین حالت ممکن باشد و احساس کنید که با محیطی «زنده» رو به رو هستید. به همین دلیل، هر کدام از شخصیت‌های غیرقابل بازی دارای یک روتین خاص هستند و کارهای مختلفی انجام می‌دهند. شما باید شخصیت‌هایی که به ماموریت مربوط هستند و یا به شکل‌های مختلف می‌توانند برای شما سودمند باشند را دنبال کنید و ببینید از کارهایی که انجام می‌دهند، به چه شکلی می‌توانید به نفع خود استفاده نمایید. دنبال کردن شخصیت هدف را هم فراموش نکنید. شما باید ببینید بهترین موقعیت برای به قتل رساندن او چه زمانی است.

اگر شخصیت هدف هر روز در یک ساعت مشخص قهوه می‌نوشد، شما می‌توانید داخل فنجان او سم بریزید. اگر او دوش می‌گیرد، می‌توانید به او در حمام، برق وصل کنید یا حتی می‌توانید او را از بالای یک بلندی به پایین پرتاب کنید. در طول هر مرحله، بارها و بارها با فرصت‌های مختلف برای نابودی یک هدف رو به رو می‌شوید و باید روشی را انتخاب نمایید که برای شما مناسب‌تر است و باعث مشکوک شدن کسی به شما نمی‌شود. تنها کشتن یک هدف مهم نیست، شما باید به فکر فرار موفقیت آمیز پس از آن هم باشید.

– مسیرهای انحرافی را پیدا کنید

بازی Hitman

بازی Hitman تنها در مورد قدم زدن در محیط نیست. شما می‌توانید از لوله‌ها، نردبان‌ها و غیره بالا بروید و روی لبه‌های ساختمان‌ها یا خانه‌ها راه بروید. این مسیرهای خاص به شما کمک می‌کنند تا با دردسر کمتر به هدف خود برسید و باید از آن‌ها به شکلی هوشمندانه استفاده کنید. برای جا به جا شدن در نقشه و البته در هنگام فرار هم می‌توانید از این مسیرهای فرعی استفاده نمایید.

هنگامی که ماموریت را آغاز می‌کنید، به تدریج این مسیرها را پیدا کنید تا در ادامه و با پیشروی در ماموریت، آن‌ها را به کار بگیرید. استفاده درست از محیط بازی، برگ شما است.

– برای خروج برنامه داشته باشید

بازی Hitman

همان طور که بالاتر هم ذکر شد، اهمیت فرار از به اتمام رساندن ماموریت و کشتن شخصیت هدف هم مهم‌تر است. هنگامی که شخصیت هدف را از بین می‌برید، مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد تا همه متوجه کشته شدن او شوند. متاسفانه هنگامی که همه از مرگ آن شخص مطلع می‌شوند، زنگ خطر به صدا در می‌آید و جستجو برای دستگیری شما آغاز می‌شود. قبل از اینکه این اتفاقات رخ دهد، باید در نزدیکی محل خروج باشید و در موقعیت امنی قرار بگیرید.

شما باید مکان‌های مناسب برای پنهان شدن (در مسیر رسیدن به نقطه خروج) را از قبل پیدا کرده باشید. سپس در آن نقاط پنهان شده و با احتیاط جلو بروید. جلب توجه نکنید و اگر می‌توانید، لباس خود را تغییر دهید. پیاده‌سازی درست نقشه‌های شما در بخش پایانی، مساوی است با یک پیروزی موفقیت آمیز.

اگر از طرفداران این مجموعه هستید، احتمالا می‌دانید که قسمت سوم این بازی نیز اخیرا تایید شده است. مطابق معمول قسمت‌های اخیر، در این بازی هم به شهرها و مناطق خاص جهان همانند دوبی خواهید رفت و باید اهداف خود را به شکلی مناسب و بدون اینکه کسی بفهمد، از بین ببرید. بازی هیتمن 3 هنوز تاریخ انتشار دقیقی ندارد اما پنجره احتمالی عرضه آن مشخص شده و می‌توانید در ماه ژانویه 2021 (بین 12 دی الی 12 بهمن 1399) منتظر انتشار آن برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس باشید. هنوز مشخص نیست که آیا قسمت جدید به صورت اپیزودیک منتشر می‌شود یا همه قسمت‌های آن همزمان در دسترس خواهد بود.

آیا بازی Hitman را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید.