تکنولوژی تعویض چهره‌ دیزنی

تکنولوژی تعویض چهره‌ دیزنی، جالب و ترسناک است!

تکنولوژی تعویض چهره‌ دیزنی ، فناوری جدیدی در زمینه تولید تصاویر دیپ فیک است که نتایج رضایت‌بخش و در عین حال ترسناکی به همراه داشته است.

به تازگی از تکنولوژی تعویض چهره‌ دیزنی پرده برداشته شده که در واقع نوعی دیپ فیک پیشرفته است. دیپ فیک یا جعل عمیق عکس یا ویدویی ساختگی است که در آن با استفاده از یادگیری ماشینی یا هوش مصنوعی، چهره فرد با چهره دیگران جایگزین می‌شود. اخیراً تولید تصاویر دیپ فیک موجب برانگیختن احساسات و نظرات ضد و نقیضی در میان کاربران اینترنت در سراسر دنیا شده بود و انتظار می‌رفت این تکنولوژی چالش‌های بزرگی را در حوزه سیاسی به خصوص در انتخابات پیش روی ایالات متحده به بار آورد؛ از این رو پلتفرم‌هایی مانند گوگل، توییتر و فیسبوک تصمیم گرفتند اقداماتی را در این زمینه انجام دهند. اگرچه دیزنی به عنوان یکی از کمپانی‌های شناخته شده دنیا مسیر دیگری را در پیش گرفته و قصد دارد تصاویر دیپ فیک واقعی‌تری را با استفاده از تکنولوژی تعویض چهره‌ دیزنی ایجاد کند.

به تازگی استودیو تحقیقاتی دیزنی در مقاله‌ای در مورد استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، تکنولوژي تثبیت‌کننده و افکت‌های نوری توضیحاتی داده که از آنها برای تعویض چهره به صورت کاملاً قانع‌کننده استفاده می‌شود. البته نتایج به دست آمده کمی ترسناک است.

اما چیزی که فناوری تعویض چهره‌ دیزنی را متمایز از دیگران می‌کند، تمرکز روی مگاپیکسل‌ها است. دیپ فیک به طور سنتی روی تغییر چهره نرم متمرکز بود (یعنی ساختن چهره به گونه‌ای که گویی چهره‌ای روی چهره دیگر انداخته شده) تا توجه به کوچک‌ترین جزئیات تصویر. برای مثال مدل‌های دیپ فیک لب-DeppFakelab تصاویر 256×256 تولید می‌کردند. اما تکنولوژی تعویض چهره‌ دیزنی تفکیک‌پذیری را تا 1024×1024 افزایش داده است. این نه تنها موجب واقعی‌تر شدن تصاویر دیپ فیک می‌شود بلکه به معنی آن است که تصاویر در صفحات بزرگ‌تر بهتر به نظر می‌آیند؛ و این دقیقاً همان چیزی است که دیزنی می‌خواهد.

تکنولوژی تعویض چهره‌ دیزنی و آینده رسانه‌ها

مقاله استودیو دیزنی از کاربردهای بالقوه این تکنولوژی حرفی نزده؛ ولی احتمالاً این کمپانی از آن برای بهبود تصاویر تولیدی فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی استفاده خواهد کرد. پیش از این هم شاهد استفاده از جلوه‌های بصری برای بازگرداندن کری فیشر در فیلم خیزش اسکای واکر بودیم؛ این در حالی است که تا پایان سال جاری میلادی با کمک CGI شاهد بازگشت جیمز دین روی پرده سینما خواهیم بود. تکنولوژی تعویض چهره‌ دیزنی می‌تواند جلوه‌های ویژه بصری را به کلی دور بزند و ابرشرکت‌ها را قادر سازد که از هر بازیگری (زنده یا مرده) در فیلم خود استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ای کاش نمونه نصاویر بهتری از تکنولوژی خود دیزی استفاده میکرد نتنها کیفیت پایینی داره بلکه کوچک هم هستن و جزئیات کار ب خوبی معلوم نیست