دوربین هواوی پی 50

آیا دوربین هواوی پی 50 به لنزهای قابل تعویض شدن مجهز می‌شود

گوشی های پرچمدار هواوی همواره از دوربین های فوق العاده قدرتمندی برخوردار بوده‌اند، اما گویا این برند چینی قصد دارد از این هم فراتر برود و دوربین هواوی پی 50 – Huawei P50 در سال آینده احتمالا به لنزهای قابل تعویض شدن مجهز خواهد شد.

با وجود این که دوربین های گوشی های موبایل همین حالا هم تنه به تنه کیفیت دوربین‌های حرفه‌ای دی اس ال آر می‌زنند، اما یک قابلیت مهم تفاوت آنها را رقم می‌زند. در واقع کاربران موبایل نمی‌توانند لنز دوربین‌های خود را تعویض کنند و همین هم آنها را تنها به استفاده از یک لنز ثابت محدود می‌کند. اما گویا هواوی برای دوربین هواوی پی 50 برنامه متفاوتی دارد و می‌خواهد برای اولین بار در دنیای موبایل، امکان تعویض لنز دوربین را نیز به کاربرانش بدهد.

به تازگی اسناد مربوط به یک پتنت ثبت شده توسط هواوی در اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا یعنی EUIPO به ثبت رسیده است که نشان می‌دهد هواوی به دنبال لنزهای قابل عوض شدن برای دوربین گوشی های موبایل خود است. البته اطلاعات فنی خاصی درون اسناد ارائه شده از سوی این منبع خبری به چشم نمی‌خورد، اما در تصویر منتشر شده به همراه آن مشخص است که دوربین این گوشی از دو ماژول جداگانه تشکیل شده که ماژول دایره‌ای احتمالا مربوط به لنز قابل عوض شدن آن است.

این قطعه‌ی متحرک در بالای دوربین اصلی قرار می‌گیرد و اولین بار است که چنین ظاهری را در دنیای اسمارت فون ها می‌بینیم. همچنین با وجود این که ضخامت این لنز در مقایسه با با دوربین های دی اس ال آر بسیار کمتر به نظر می‌رسد، اما باز هم می‌تواند قابلیت‌های فوق العاده‌ای نظیر بزرگنمایی اپتیکال چند مرحله‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد. البته در حال حاضر بسیار زود است که درباره نحوه به‌کارگیری این ایده در گوشی های آینده هواوی اظهار نظر کنیم، اما احتمالا دوربین هواوی P50 اولین مدلی است که به این ماژول کاربردی مجهز خواهد شد.

اولین لنزهای قابل تعویض دنیای موبایل

دوربین هواوی پی 50

زیرا ما در گذشته نیز مهمترین تغییرات فنی در بحث قابلیت های عکاسی را در سری پی هواوی مشاهده کرده‌ایم و احتمالا می‌دانید که سری پرچمداران هواوی پی 40 و به‌خصوص مدل هواوی پی 40 پرو همین حالا هم از حیث کیفیت دوربین و تصویربرداری در صدر جدول دوربین های سایت DxOMark قرار دارند.

این گوشی قدرتمند علاوه بر نمایشگر ۶.۵۸ که رزولوشن 2640 در 1200 پیکسل با نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی و پشتیبانی از گستره‌ی رنگی DCI-P3 HDR را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، به پردازنده کیرین 990 با فرکانس 2.86 گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی ARM Mali-G76MP16 مجهز به واحد پردازش عصبی، هشت گیگابایت حافظه رم، 256 و 512 گیگابایت ظرفیت داخلی با قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه جانبی نانو تا سقف 256 گیگابایت، سیستم‌ عامل اندروید ده و رابط کاربری EMUI 10.1، پشتیبانی از دو سیم کارت به طور همزمان، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و تشخیص عمق میدان از طریق سنسور مادون قرمز برای افکت بوکه قدرتمند مجهز شده است.

از دیگر مشخصات سری پرچمداران P40 می‌توان به قابلیت تشخیص چهره، فیلم برداری سلفی با رزولوشن 4k، سنسور اثر انگشت درون نمایشگر، استاندارد مقاومت در برابر آب IP68، پورت یو اس بی تایپ سی، باتری با ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعت با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع SuperCharge با توان چهل وات و شارژ وایرلس فوق سریع انحصاری SuperCharge با توان 27 و چهل واتی اشاره کرد.

امکانات فیلمبرداری سری گوشی های P40

دوربین هواوی پی 50

از حیث قابلیت های دوربین نیز هواوی پی چهل پرو به یک دوربین پنجاه مگاپیکسلی RYYB Ultra Vision با گشودگی دیافراگم f/1.9، فناوری تثبیت اپتیکال تصویر، یک دوربین چهل و یک مگاپیکسلی فوق عریض cine camera با گشودگی دیافراگم f/1.8، یک دوربین دوازده مگاپیکسلی پریسکوپی با دیافراگم f/3.4، زوم اپتیکال پنج برابری، بزرگنمایی هیبرید ده برابری و زوم دیجیتال پنجاه برابری، به همراه دوربین تشخیص سه بعدی ToF، فلش ال ای دی دوگانه، قابلیت فیلمبرداری فور کی با نرخ شصت فریم بر ثانیه و قابلیت فیلمبرداری فوق آهسته با سطح نوردهی ISO 51200 با نرخ 7680 فریم بر هر ثانیه مجهز شده است.