پتنت جدید اپل

پتنت جدید اپل آیفون را جایگزین پاسپورت می‌کند

مدیران اپل در کنفرانس WWDC 2020 اعلام کردند که آنها می‌خواهند کاری کنند تا آیفون تنها وسیله‌ای باشد که کاربران نیاز به حمل آن داشته باشند و پتنت جدید اپل برای جایگزینی آیفون به جای پاسپورت نیز در راستای همین هدف انجام می‌شود.

در حال حاضر اپل بزرگترین کمپانی تکنولوژی جهان محسوب می‌شود که محصولات سطح بالا با قیمت‌های بسیار بالا را تولید می‌کند. با وجود این که محصولات اپل معمولا جز گران‌قیمت‌ترین گجت های هوشمند بازار هستند، اما به دلیل اعتباری که این برند در طول سالیان مختلف به دست آورده است، در گوشه و کنار جهان و حتی در کشورهای سطح پایین از نظر اقتصادی، بسیاری از کاربران در آرزوی داشتن محصولات این کمپانی به سر می‌برند.

از آنجایی که بسیاری از کمپانی های دنیای تکنولوژی در آرزوی فتح جهان از حیث نفوذ در زندگی روزمره‌ی کاربران به سر می‌برند، اپل نیز قصد دارد که با طرح‌های جدید خود در قسمت های بیشتری از لحظات مختلف زندگی افراد حضور داشته باشد. به نظر می‌رسد که برنامه بزرگ بعدی اپل این است که آیفون به تنها وسیله‌ای تبدیل شود که کاربران نیاز به حمل آن به همراه خود خواهند داشت و مدیران این برند کوپرتینویی قصد دارند کاری کنند که آیفون جایگزین گذرنامه، گواهینامه و دیگر وسایل فیزیکی تایید هویت کاربران شود.

آیفون به جای دوربین، کاغذ، کیف پول و حالا پاسپورت!

همین حالا هم آیفون ها باعث شد‌ه‌اند که دیگر نیازی به حمل وسایلی نظیر کاغذ، خودکار، دوربین، کیف پول و آینه نداشته باشیم و حتی در تکنولوژی جدید معرفی شده در کنفرانس توسعه دهندگان امسال، دیگر کاربران قادر خواهند بود خودروی خود را نیز با استفاده از آیفون روشن کنند تا نیازی به حمل سوئیچ نباشد. حالا اپل به سراغ دنیای پاسپورت‌ها رفته و قصد دارد نیاز به این وسیله مهم که همواره مسافران با خود به مقاصد مختلف حمل می‌کنند را از بین ببرد.

پتنت جدید اپل

به تازگی در پتنت جدید اپل ، این کمپانی آمریکایی توضیح داده است که چگونه می‌توان اطلاعات کاربر را داخل دستگاه کپی کرد و از آن برای تایید هویت بهره برد. طبق توضیحات درج شده در این اختراع، گجت هاس هوشمند اپل نظیر آیفون و اپل واچ در صورتی که تایید هویت کاربر با استفاده از روش‌های مختلف نظیر سنسورهای بیومتریک انجام شده باشد، می‌توانند اطلاعات مربوط به تایید هویت را برای سرورهای مختلف ارسال کنند.

با وجود این که این پتنت به طور متمرکز بر روی پاسپورت تمرکز دارد، اما می‌تواند برای بسیاری از مواقعی که نیاز به تایید هویت افراد وجود دارد، مورد استفاده قرار بگیرد. اپل همچنین در اسناد فنی این پتنت توضیح داده است که چگونه ارسال اطلاعات به صورت کاملا امن انجام خواهد گرفت و با استفاده از تکنیک‌های مختلف، خیال کاربران از به سرقت رفتن اطلاعات شخصی‌شان راحت خواهد بود.

اپل در گذشته نیز به دنبال تولید کارت شناسایی بوده است

جالب است بدانید که اپل در گذشته نیز با دولت‌های مختلف برای تولید کارت‌های شناسایی با امنیت بالا همکاری داشته است و علاوه بر آمریکا، با دولت آلمان و انگلیس روی پروژه ساخت کارت تایید هویت فعالیت مشترکی داشته است. روسای سرویس‌های اینترنتی اپل و قسمت سرویس پرداخت اپل پی در گذشته در اظهارنظر عمومی اعلام کرده بودند که این کمپانی قصد دارد کارت‌های شناسایی را عرضه کند اما به دشواری‌هایی در راه رسیدن به این هدف برخورد کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۹ آنها اعلام کرده بودند که «هویت برای این‌ که قانونی باشد باید توسط مقامات دولتی و دستگاه‌های دولتی تایید شود و ما در سراسر جهان در کشورهای مختلف مشاهده می‌کنیم که کاربران شروع به استفاده از موبایل های خود به جای گذرنامه کرده‌اند». اپل عقیده دارد که «همین حالا هم کاربران از موبایل های هوشمند به عنوان پاسپورت در فرودگاه‌ها استفاده می‌کنند و این رویه همچنان هم ادامه خواهد داشت.»

مدیران اپل معتقدند که جایگزین شدن کامل گوشی های موبایل به عنوان پاسپورت امری است که چندان از ما دور نیست، اما سرعت آن در مقایسه با دیگر تغییرات دنیای تکنولوژی کمتر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. آیفون همیشه خوشش میاد کارای متفاوت انجام بده

  2. آیفون بره رو باطریش کار کنه که ما هرجا میریم احتیاجی به پاور بانک نداشته باشیم