تلویزیون شیائومی می تی‌وی مستر

تلویزیون ۶۵ اینچی می تی‌وی مستر شیائومی معرفی شد

می تی‌وی مستر نام تلویزیون جدید ساخت شیائومی است که از پنل ۶۵ اینچی OLED با رزولوشن 4K و نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز، بهره می‌برد.

بازار تلویزیون‌ها و نمایشگرها پیوسته در حال گسترش و افزایش تنوع است؛ اما توجه بیشتر شرکت‌های نوپا در این عرصه به محصولات اقتصادی است. در واقع بازار تلویزیون‌های گران‌قیمت در تصاحب تولیدکنندگان با سابقه است و سایر سازندگان تمرکز خود را روی بازارهای متقاضی محصولات ارزان‌قیمت قرار داده‌اند. اما در این میان، شیائومی به استثنایی تبدیل شده است؛ با وجود سابقه‌ی اندک در تولید تلویزیون، غول فناوری چین توجه ویژه‌ای به بازار محصولات رده‌بالا دارد. جدیدترین محصول شیائومی نیز در همین راستا و برای عرضه اندام در مقابل غول‌های کره‌ای و ژاپنی عرضه شده است که می تی‌وی مستر – Mi TV Master نام دارد؛ تلویزیونی که از پنل ۶۵ اینچی OLED با رزولوشن 4K بهره می‌گیرد.

تلویزیون شیائومی می تی‌وی مستر

نمایشگر نسبتاً بزرگ می تی‌وی مستر از حداکثر نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند اما مقدار مذکور با توجه به محتوا، متغیر است. همچنین حالت ویژه‌ای با نام تاخیر کم – Law Latency در داخل این تلویزیون در نظر گرفته شده است که میزان پاسخگویی آن را به ۱ میلی ثانیه، کاهش می‌دهد. چنین قابلیتی می‌تواند نقطه‌ی قوتی برای گیمرها، مخصوصاً علاقه‌مندان به کنسول‌های خانگی باشد. از دیگر مشخصات آن می‌توان به پشتیبانی ۹۸.۵ درصدی از طیف رنگی DCI-P3، حداکثر میزان روشنایی ۱۰۰۰ نیت، زاویه دید ۱۷۸ درجه به لطف پنل OLED و پشتیبانی از استاندارد دالبی ویژن – Dolby Vision، اشاره کرد.

تلویزیون شیائومی می تی‌وی مستر

اما شیائومی تنها روی مشخصات فنی محصول جدید خود تمرکز نکرده است؛ بلکه سعی داشته است تا از نظر طراحی نیز تلویزیونی درخور توجه ارائه دهد. حاصل کار، حاشیه‌ی بسیار اندک ۴.۶ میلی‌متری اطراف صفحه‌نمایش شده است که نسبت نمایشگر به بدنه را به مقدار ۹۸.۸ رسانده است. حالت مخصوص بازی در کنار قابلیت MEMC نیز در دستگاه تعبیه شده است. به گفته‌ی شیائومی، APU تلویزیون به لطف بهره‌گیری از شبکه عصبی می‌تواند دامنه‌ی دینامیکی پیکسل‌ها را تنظیم کند. می تی‌وی مستر می‌تواند روی کاغذ ۲۰ کیفیت تصویر در کنار ۵ حالت کلی نمایش محتوا ارائه دهد.

تلویزیون شیائومی می تی‌وی مستر

در قسمت صوتی نیز شاهد عملکرد بسیار مناسب محصول جدید شیائومی هستیم. می تی‌وی مستر از دو بلندگوی داخلی ۱۲.۵ واتی در سمت چپ و راست، دو بلندگوی مجزای ۱۰ واتی برای سیستم صوتی فراگیر و یک ساب‌ووفر ۲۰ واتی ۵۰ هرتزی فرکانس پایین بهره می‌برد. بلندگوها از فناوری‌های صوتی دالبی آدیو – Dolby Audio و DTS Audio نیز پشتیبانی می‌کنند. ۴ میکروفون تلویزیون نیز برای تعامل کاربر با دستیار صوتی Xiao AI در نظر گرفته شده است. اما در قلب دستگاه تراشه‌ی مدیاتک MT9650 قرار گرفته است که از پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی Mali G52 MC1 استفاده می‌کند و توسط ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، همراهی می‌شود.

تلویزیون شیائومی می تی‌وی مستر

شیائومی اتصالات متعددی از جمله ۳ درگاه HDMI، دو USB، درگاه S/PDIF، درگاه شبکه LAN، وای فای 802.11 a/b/g/n/ac با دو باند فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز و بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰ در محصول جدید خود، به کار برده است. پیش‌فروش می تی‌وی مستر از سایت اصلی شیائومی در چین، امکان‌پذیر است و تحویل آن از چند روز آینده شروع خواهد شد. قیمت آن نیز ۱۲۹۹۹ یوآن چین برابر با ۱۸۴۰ دلار، اعلام شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. به جنس بنجل شیافومی اعتمادی نیست
    2000دلار به جنس بنجل چینی پول بدم خریدارش مگر اینکه عقب افتاده ذهنی باشه پول به این بنجل ساز معروف بده
    تلویزیون فقط و فقط LG&SONY

  2. ۳۶میلیون خیلی زیاده 😕

  3. قیمتش خیلی خوبه البته نه برای ما ایرانی ها چون همین حوالی 35 میلیون اب میخوره 😐

  4. اینو در خصوص هر برندی میگم که ایده آل ترین سایز تلویزیون همین ۶۵ اینچ هستش… .

  5. واقعا این قیمت فوق‌العاده هست برای این تلویزیون.
    رقباش الان قیمتی در حدود 3500 دلار دارن.
    تیوی اولد هواوی همین چند مدت پیش با قیمت 3530 دلار معرفی شد.

  6. امکانات بی نظیره…
    طراحی کاریزماتیکی هم داره خصوصاً چراغ های زیرش و میزآینه‌ایش…
    ما که پایه‌ش هم نمیتونیم بخریم… 😅👌