واردات موبایل

واردات موبایل با قیمت بیش از 300 یورو به کشور ممنوع شد

انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران از ممنوعیت واردات موبایل با قیمت بیش از 300 یورو به ایران خبر داد، اما این ممنوعیت به چه دلیل اعمال شده است؟

انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد واردات و ثبت گوشی های موبایل هوشمند با ارزش بیش از 300 یورو به ایران ممنوع شده است. برخی از فعالان حوزه موبایل در این خصوص اعلام کردند واردات گوشی با قیمت بیش از 300 یورو از ابتدای سال 99 به صورت کامل متوقف شده است.

دلایل ممنوعیت واردات موبایل با ارزش بیش از 300 یورو

محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل در خصوص دلایل ممنوع شدن واردات موبایل با ارزش بیش از 300 یورو عنوان کرد عدم تخصیص ارز به واردات تلفن همراه یکی از دلایل این ممنوعیت محسوب می‌شود. وی افزود بودجه بیش از 300 یورو حدود 15 تا 20 درصد از سهم بازار را تامین می‌کند، این در حالی است که موبایل‌های کمتر از 300 یورو بیش از 80 درصد بازار را تامین می‌کنند، از این رو انجمن واردکنندگان می‌بایست در این خصوص تصمیمی را اتخاذ می‌کرد.

طبق گفته‌های محمدرضا عالیان، دلیل این تصمیم، کاهش شدید منابع ارزی ایران و بر اساس تصمیم این انجمن بوده و علاوه بر این برای واردات گوشی در رویه مسافری نیز محدودیت‌هایی در نظر گرفته خواهد شد. گفتنی است برای محدودیت در واردات تلفن همراه از سوی مسافران به مصوبه هیئت‌وزیران نیاز خواهد بود.

ممنوعیت واردات موبایل با قیمت بیش از 300 یورو باعث خواهد شد که بسیاری از گوشی های اپل و سامسونگ به بازار ایران راه پیدا نکنند که همین موضوع انتخاب مشتریان را به گزینه‌هایی مثل گوشی های چینی از برندهای هواوی و شیائومی محدود می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. والا تصمیم خوبیه ولی برای کشوری که مردمش با حکومتش یکسان فکر می کنند

    تصمیم خوبیه چون پول کشور نباید خرج کالای لوکس خارجی بشه، اما همین حالا پول داره میره سوریه و لبنان و یمن و بهتره اول جلوی این پول ها گرفته بشه، بعد اگر همچنان ارز در دسترس نبود بیان واردات گوشی گران قیمت رو ممنوع کنند

    باید گریست

    با سپاس

  2. مملکتُ ب چین فروختن حالا برای پرت شدن حواسا اومدن این حرکتُ زدن.
    تا بوده همین بوده
    هر گندی زدن اومدن ی دردسر برای مردم درست کردن.
    اون حمال دیگه تو نامه گفته “حمایت” اِ بزنه ب کمرت

  3. کشور داره نابود میشه . باید منتظر بدتر از اینها هم باشیم

  4. خدایا بسه دیگه…
    مشکلتون چیه واقعا؟
    چرا اینکار رو میکنید؟

  5. تف به این زندگی

    نسل بعدی پایین رده هارو لابد ۱۰ تومن میفروشن بهمون
    عین بازار خودرو گند دارن میزنن به گوشی

  6. من که پول ندارم بخرم ولی خداشاهده ولله اگه پولشو داشتم حتی اگه خریدش جرم حساب میشد میخریدم.
    اینا دیگه شورشو در آوردن
    بخدا به جا این که یکم پیشرفت داشته باشیم هی داریم پسرفت میکنم آرزوی درجا زدن داریم.
    یه کاری باهامون دارن میکنن که هر روز آرزوی روز قبلمون رو داشته باشیم.
    اگه خدایی هست که قطعا هست این ظلم ها بی جواب نباید بمونه.

  7. میانرده الان تا ۷۰۰ دلار هم رفته ما فقط میتونیم اینجوری میانرده های امسال رو بگیریم سال بعد میشه پایین رده دو سال بعد میشه از رده خارج شده

  8. حتی A51 هم نمیشه خرید ! 🙁
    دلار هم که از مرز 22 هزار تومان عبور کرد ….

  9. الی برکت الله…
    تبریک به ذهن و درک والای ایرانی… اون هایی که رای دادند… 🙂

    • تو هنوز گیر رای ریاست جمهوری هستی، فک می کنی فرقی می کنی کی بشه رییس جمهور آقای با درک و شعور، امثال شماها هنوز نمی دونید ماها چوب کدوم سیاست و کدوم مقامو می خوریم

  10. یعنی ما از بدشانسای روزگاریم نه می تونیم ماشین بخریم، نه سرپناهی فراهم کنیم، نه ازدواج، نه لپتاپ، خدایا مارو از شر این م.س.ئ.و.ل.ی.ن نجات بده.
    واقعا چندساله حتی نمی تونم به خرید یه پرچمدار فکر کنم ، چه وضع مزخرفیه، د.و.ل.ت تدبیر.و. امید چیه باوا نه تدبیر دارن نه امیدی واسمون گذاشتن از این جهنم نه میشه خارج شد نه زندگی چی کار کنیم والا گیر یه جماعت گرگ زالو صفت دزد تبه کار افتادیم

  11. سلاااااااام کره شمالی😍😍😍😍😍

  12. برای دزدی هاشون ارز دارن برای مایهتاج مردم ارز ندارن