این دستکش شگفت‌انگیز زبان اشاره را ترجمه می‌کند+ویدیو

این دستکش شگفت‌انگیز زبان اشاره را ترجمه می‌کند+ویدیو

دانشمندان دانشگاه UCLA اخیرا یک دستکش عجیب را ساخته‌اند که توانایی ترجمه زبان اشاره را به کاربر می‌دهد. در بررسی این گجت شگفت‌انگیز با ما همراه باشید.

ترجمه زبان اشاره برای بسیاری از کسانی که نیازمند برقرار ارتباط از این طریق هستند، فوق‌العاده مهم است. در همین رابطه، محققان دانشگاه UCLA آمریکا با ساخت گجتی جالب‌توجه، این امکان را فراهم کرده‌اند.

به صورت کلی تعداد قابل‌توجهی از افراد دچار مشکلات شنوایی و سایر کسانی که باید از زبان اشاره استفاده کنند، به دلیل مشکلات یادگیری، زبان مورد نظر را به سختی یاد می‌گیرند و یا اصلا یاد نمی‌گیرند. از طرف دیگر بسیاری از افراد هم هستند که به خاطر برخی از اعضای خانواده یا دوستان ناشنوا، برای برقرار ارتباط به زبان اشاره نیاز دارند. با این تفاسیر چه راه حلی برای برطرف کردن این مشکلات و ساده کردن زندگی افراد مورد نظر به کمک تکنولوژی پیشنهاد می‌شود؟

دستکش ترجمه زبان اشاره! این گجت که با یک اپلیکیشن مخصوص روی اسمارت‌فون شما هماهنگ می‌شود، می‌تواند بر اساس حرکات دست، منظور شما را از اشاره‌های مختلف ترجمه کرده و نیاز به یادگیری زبان اشاره را از بین ببرد.

همان‌طور که در ویدیو منتشر شده در این رابطه خواهیم دید، سیستم دانشمندان UCLA به صورت لحظه‌ای زبان اشاره را ترجمه کرده و می‌تواند 660 اشاره مختلف از ورژن آمریکایی این زبان را با 99 درصد دقت، تشخیص دهد. چنین قابلیتی از طریق سنسورهای کشسان قرار گرفته روی هر انگشت دستکش میسر می‌شود و این سنسورها مداری را تشکیل می‌دهند که به برد اصلی گجت متصل است.

عملکرد دستکش ترجمه زبان اشاره

 

دستکش ترجمه زبان اشاره از طریق اتصال بلوتوث با تلفن هوشمند کاربر در ارتباط بوده و سیگنال‌های تشخیص داده شده توسط گجت از این روش، به سرعت به اپلیکیشن مخصوص دستکش منتقل می‌شود. کار رمزگشایی از سیگنال‌های دریافتی در داخل اپلیکیشن انجام می‌شود و کلمات هم از این طریق در اختیار کاربر قرار می‌گیرند. گفته شده که سرعت ترجمه این گجت شگفت‌انگیز در حدود 60 کلمه در دقیقه است!

آنچه در ویدیو بالا دیدیم، نمونه اولیه ایده‌ای بوده که قبلا هم با امکاناتی مشابه، عملی شده بود. با این حال این نمونه از ورژن‌های قبلی بسیار جمع و جورتر بوده و هیچ‌کدام اجزای تشکیل دهنده آن از 50 دلار گران‌تر نیستند. البته محققان اعلام کرده‌اند که محصول آن‌ها هنوز آماده استفاده نیست و برای ساخت گجتی که بتوان از آن در دنیای واقعی استفاده کرد، باید توانایی تشخیص اشاره‌های بسیار بیشتری به سیستم افزوده شود و در عین حال، سرعت ترجمه دستگاه هم باید ارتقا یابد.

با این تفاسیر محققان UCLA امیدوارند که دستکش ترجمه زبان اشاره بتواند به زودی توسط عموم علاقه‌مندان مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان پلی بین افراد کم‌شنوا و ناشنوا و کسانی که زبان اشاره بلند نیست، عمل کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. واااااو چه جالب