روش‌های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

روش‌های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون بسیار ساده و با استفاده از روش‌های مختلفی امکان پذیر است. برای انجام این کار موارد زیر را مطالعه کنید.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های گوشی هوشمند اندرویدی جدید، قابلیت اتصال آن به یک تلویزیون است. این قابلیت به خصوص در تلویزیون‌های هوشمند به خوبی جواب می‌دهد، اما برای اتصال یک اسمارت فون اندرویدی به تلویزیون باید نکاتی رادر نظر داشته باشیم. در این مطلب برای اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون 2 روش را ارائه کرده‌ایم.

روش‌های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

برای اتصال اسمارت فون اندرویدی به تلویزیون چندین گزینه وجود دارد. در اینجا آنچه لازم است بدانید را آورده‌ایم.

استفاده از یک کابل HDMI

روش‌های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

احتمالا این روش ساده‌ترین راه برای متصل کردن اسمارت فون به تلویزیون است. کابل های HDMI به پشت تلویزیون شما وصل می‌شوند و به این صورت شما می‌توانید صدا و فیلم را از یک دستگاه خارجی مثل لپ تاپ یا کنسول بازی انتقال دهید. تنها کاری که شما باید بکنید این است که آن را به تلویزیون متصل کنید.

به طور معمول دستگاه‌های اندرویدی خودشان با کابل‌های HDMI سازگار نیستند، اما آداپتورهای HDMI به Android‌ به شما امکان وصل کردن گوشی به تلویزیون را می‌دهند.

بر اساس درگاه شارژ گوشی اندرویدی خود، شما باید بدانید که به چه نوع آداپتوری نیاز خواهید داشت. برای مثال در مدل‌های جدیدتر اندروید مثل گلکسی S9 و S10 باید از USB تایپ سی یا USB-C استفاده کنید، در حالی که در بسیاری از مدل‌های دیگر برای اتصال از micro-USB‌ استفاده می‌شود. پس از اتصال، صفحه تلویزیون شما هر چیزی که در صفحه گوشی اندرویدی شما نشان داده می‌شود را نمایش می‌دهد.

کست اسکرین

روش‌های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

کست اسکرین – Cast Screen یا تی وی کست – Tv Cast قابلیتی است که شما به وسیله آن می‌توانید محتوای صفحه‌ی گوشی موبایلتان را بر روی تلویزیون ببینید. در این روش شما می‌توانید از طریق شبکه Wi-fi گوشی خود را به تلویزیون وصل کنید. دانگل Google Chromecast برای اتصال شما گزینه مناسبی است. اما شما می‌توانید این کار را از طریق نصب اپلیکیشن‌های متفرقه نیز انجام دهید.

اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی، به شما امکان نمایش دقیق صفحه گوشی اندرویدی خود در صفحه تلویزیون را نمی‌دهند. آن‌ها فیلم‌ها و تصاویر با فرمتی که از لحاظ اندازه و شکل با تلویزیون شما تناسب دارد را نشان می‌دهند. تعدادی از این برنامه‌های متفرقه وجود دارند که از طریق Wi-Fi به شما امکان وصل کردن گوشی به یک تلویزیون را می‌دهند. بهتر است برنامه‌های مختلف را امتحان و هر کدام که دوست داشتید را استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*