لامبورگینی سیان رودستر

لامبورگینی سیان رودستر با یک موتور V12 و برقی معرفی شد!

لامبورگینی سیان رودستر جدیدترین دستاور مهندسان خودروساز ایتالیایی است که بار دیگر همگان را انگشت به دهان کرد.

نام لامبورگینی مترادف سرعت سرسام آور، ابرخودروهای گران قیمت در کنار طراحی منحصر به فرد و چشم نواز است. این کمپانی ایتالیایی به تازگی جدیدترین خودروی خود موسوم به لامبورگینی سیان رودستر – Lamborghini Sián Roadster را معرفی کرد که در ادامه قصد داریم نگاهی به آن داشته باشیم.

خودروی جدید بر اساس خودروی سوپراسپرت Sián coupe طراحی شده، اما همانطور که از نام و ظاهرش مشخص است یک رودستر است، بدان معنا که سقف و پنجره ندارد.

لامبورگینی سیان رودستر یک خودرو هیبرید است که برای موتور الکتریکی خود به ابرخازن مجهز بوده و با مجموع قدرت 819 اسب بخار، می‌تواند ظرف مدتی کمتر از 2.9 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. بیشینه سرعت خودرو نیز 350 کیلومتر بر ساعت است.

لامبورگینی سیان رودستر

و اما همانطور که اشاره شد، لامبورگینی سیان رودستر خودرویی هیبرید است؛ بدان معنا که در کنار موتور الکتریکی، یک موتور سوختی V12 نیز دارد. موتور سوختی 12 سیلندر این خودرو که با بنزین کار می‌کند، در بخش عقبی خودرو و درست پشت سر صندلی‌ها قرار دارد. برای موتور الکتریکی 48 ولت آن که نیرویش از طریق سیستم انتقال قدرت مشترک به چرخ‌ها منتقل می‌شود نیز به جای استفاده از باتری یون لیتیوم، از ابرخازن استفاده شده است.

از محاسن استفاده از ابرخازن می‌توان به گنجایش بالا و وزن کم آن‌ها اشاره کرد. این خازن‌ها 10 برابر بیشتر از باتری‌های لیتیومی انرژی ذخیره می‌کنند که البته در ابرخودروی جدید لامبورگینی این ابرخازن‌ها به طور به خصوصی سه برابر قدرتمندتر از هر باتری لیتیومی هم وزن خودشان هستند. جالب است بدانید مجموع خازن‌ها و موتور الکتریکی این خودرو کمتر از 34 کیلوگرم وزن داشته و مابین موتور سوختی و کابین قرار دارند.

موتور الکتریکی این خودرو 34 اسب بخار قدرت دارد که برای شروع حرکت خودرو و رانندگی در سرعت پایین به بخصوص در مواقع پارک کردن و یا حرکت با دنده عقب است. هنگام تعویض دنده نیز موتور الکتریکی مجددا با ایجاد رانش و جبران افت لحظه‌ای گشتاور، سبب تعویض دنده‌ای روان و بدون لرزش می‌شود و بر شتاب می‌فزاید. این موتور الکتریکی هنگام رانندی با سرعت بیشتر از 130 کیلومتر بر ساعت از مدار خارج می‌شود که به گفته لامبورگینی الاستیسیتی خودرو را افزایش می‌دهد.

لامبورگینی سیان رودستر

هنگام ترمز گرفتن نیز یک سیستم بازیابی قدرت که مخصوص سیان رودستر طراحی شده، ابرخازن‌های خودرو را کاملا شارژ کرده و آماده دشارژ شدن مجدد می‌کند. از آن جا که انرژی الکتریکی خودرو توسط ابرخازن فراهم می‌شود، این ذخیره‌سازها می‌توانند با نرخی مشابه پر و خالی شوند، پس با هر بار ترمز گرفتن می‌توان یک بار کامل آن‌ها را شارژ کرد. پس از هر ترمز و شارژ کامل، انرژی ذخیره شده در ابرخازن‌ها مجددا برای شتاب گیری و افزایش سرعت در دسترس است.

و اما از نظر طراحی ظاهری بدنه، این خودرو بسیار خاص است و ما را یاد لامبورگینی کونتاش می‌اندازد. برای مثال، خطوط بدنه به طور موازی از اتاقک تا پشت آن کشیده شده و لامپ‌های برجسته Y شکل آن در ترکیب با اسپلیتر فیبرکربنی سبب متمایز شدن ظاهر جلویی خودرو می‌شوند.

اصول آئرودینامیکی با دقت بسیاری لحاظ شده و هوا بدون هیج نقصی با گذر از اسپلیترهای جلویی و کاپوت و عبور از درون کانال‌های هوا واقع در طرفین خودرو، از اسپویلر در بخش عقبی خودرو رد می‌شود.

استفاده از مواد هوشمند در ساخت پره‌های خنک کننده فعال عقبی خودرو که در جای خود می‌چرخند نیز سبب می‌شود تا هنگام داغ شدن شدید اگزوز، دمای آن را کاهش یابد.

لامبورگینی سیان رودستر

در بخش عقبی خودرو نیز مجددا شاهد ردپای طراحی کونتاش هستیم. لامپ‌های عقبی در قالب 6 لامپ شش ضعلی دیده می‌شوند. یک اسپویلر بزرگ نیز در عقب خودرو بالای لامپ‌ها وجود دارد که در مواقع نیاز از جای خود بیرون می‌آید.

لامبورگینی برای داخل کابین نیز ظرافت‌ کاری را به حد اعلا رسانده و دقت زیادی به جزئیات داشته است. برای مثال دریچه‌های هوای خودرو از طریق چاپ سه بعدی تولید شده که در ترکیب با توری‌های چرمی و استفاده از پارچه‌های لوکس آلکانتارا و فیبرکربن، ظاهر خیره‌ کننده‌ای در داخل کابین خلق کرده‌اند. خریداران همچنین می‌توانند داخل و خارج خودرو را به سلیقه خود شخصی سازی کنند.

از لامبورگینی سیان رودستر تنها 19 عدد تولید می‌شود که همگی از قبل به فروش رفته‌ و سهم دیگر مردم دنیا تنها نگاه کردن به این ابر خودروی کمیاب و بی‌نظیر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. رنگش مدلش ظاهرش خیللللی خاصه

  2. واااااو چقدر خفنه