سرمایه گذاری سونی در اپیک گیمز

سرمایه گذاری سونی در اپیک گیمز ممکن است چه پیامدهایی داشته باشد؟

به تازگی خبری مبنی بر سرمایه گذاری سونی در اپیک گیمز منتشر شده که اگر با دقت به آن نگاه کرد، متوجه‌ نکته‌ای ریز در آن می‌شویم.

در حال حاضر می‌توان گفت سونی بیشترین سود خود را مدیون بخش تولید سرگرمی خود در حوزه موسیقی، فیلم و بازی ویدیویی است. این کمپانی برای افزایش درامد و توانمندی خود در این زمینه تلاش بسیاری دارد. سرمایه گذاری سونی در اپیک گیمز از جدیدترین اقدامات این کمپانی ژاپنی است.

سونی اخیرا مبلغ 250 میلیون دلار در کمپانی بازی سازی آمریکایی اپیک گیمز – Epic Games، که سازنده بازی معروف و محبوب فورتنایت محسوی می‌شود، سرمایه گذرای کرده است. از جمله دیگر بازی‌های مهم این کمپانی می‌توان به سری Gears of War اشاره کرد. اپیک گیمز همچنین توسعه دهنده موتور گرافیکی Unreal نیز محسوب می‌شود.

سرمایه گذاری سونی در اپیک گیمز سهم 1.4 درصدی برای غول ژاپنی به همراه داشته است. بر اساس قرارداد بین دو طرف، این اقدام سبب دستیابی به یک اکوسیستم دیجیتالی گسترده‌تر و ایضا قابل دسترس‌تر برای تمامی کاربران و تولید کنندگان محتوا می‌شود.

و اما یک نکته مهم. گرچه ضمن این توافق، ایپک گیمز همچنان نسبت چندسکویی بودن تولیداتش برای یک پلت فرم خاص بی‌طرف است، ولی تحلیلگران بر این باورند که سونی بدین ترتیب می‌تواند به یک برتری در نبرد بین پلی استیشن 5 در مقابل ایکس باکس سری ایکس دست یابد.

به گفته مدیر عامل اجرایی سونی، فناوری اپیک گیمز آن‌ها را در راس توسعه بازی ویدیویی قرار می‌دهد و بازی فورتنایت نیز گواهی بر این ادعاست. موتور گرافیکی Unreal نیز از جمله بخش‌های کلیدی صنعت بازی سازی و اساسی برای ساخت بازی بر مبنای آن است.

بنیان گذار و البته مدیر عامل اجرایی اپیک گیمز نیز اظهار داشت هر دو کمپانی در ادغام خلاقیت و فناوری اقدامات زیادی داشته و نمایی از تجارب اجتماعی 3 بعدی و در لحظه (آنی) را به اشتراک گذاشته‌اند. کنسرت زنده درون بازی فورتنایت که اوایل سال میلادی جاری صورت گرفت مثالی برای این حرف است. تجارت سونی و البته فوت و فن‌هایی که این کمپانی با سابقه بلد است می‌تواند سبب کشیده شدن کاربران به جهان بازی‌های محبوب شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اپیک گیمز همون شرکت سازنده فورت نایت بودش؟