سرعت بخشیدن به آپدیت های اندروید

گوگل درحال سرعت بخشیدن به آپدیت های اندروید

گوگل به تازگی ادعا کرده است که روی سرعت بخشیدن به آپدیت های اندروید تمرکز کرده است؛ اما چنین مسئله‌ای تا چه حد می‌تواند به واقعیت نزدیک باشد؟

گوگل در هفته‌ی اخیر اعلام کرد که در حال کار روی سرعت بخشیدن به آپدیت های اندروید است؛ گفته‌ای که بسیار مبهم به نظر می‌رسد و جزئیات کمی از آن، منتشر شده است. احتمال می‌رود که هدف اصلی گوگل، انتشار گسترده‌تر آپدیت‌های اندروید، برای گوشی‌های مختلف مبتنی بر سیستم‌عامل همراه این شرکت باشد. در موارد متعددی دیده شده است که پرچمداران اندرویدی به دلیل عدم دریافت نسخه‌ی جدید اندروید، در صدر خبرهای فناوری دیده شده‌اند؛ که جنبه چندان خوشایندی برای گوگل و محصولاتش ندارد.

سرعت بخشیدن به آپدیت های اندروید

گروهی از مهندسین و مدیران اندروید در گوگل ادعا دارند که قابلیت‌های افزوده شده در نسخه‌های اخیر اندروید، می‌تواند به انتشار گسترده، بهینه، و یکپارچه آپدیت‌ها در گوشی‌های مختلف، کمک کند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به Project Treble (معرفی شده همراه با اندروید اورئو) و GSI در اندروید پای، اشاره کرد. همچنین گروه مذکور اشاره دارند که از اندروید ۱۰ به بعد، گوگل اقدام به انتشار مستقیم آپدیت برای برخی از قسمت‌های سیستم‌عامل توسط گوگل پلی کرده است که با نام Project Mainline، شناخته می‌شود.

گوگل اعلام کرده است که گسترش اندروید ۱۰، تاکنون از تمامی نسخه‌های اندروید، سریع‌تر بوده است. طبق محاسبات و روندهای گذشته، اندروید ۱۰ پس از گذشت ۵ ماه از زمان عرضه، در ۱۰۰ میلیون دستگاه اندرویدی دیده خواهد شد که سرعت گسترش آن حدود ۲۸ درصد بیشتر از نسخه‌ی قبلی محسوب می‌شود. باید دید که تمرکز گوگل بر سرعت بخشیدن به آپدیت های اندروید در آینده و در نسخه‌های بعدی این سیستم‌عامل، چه تاثیری خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اره همین چند روز پیش نسخه ی بتای اندروید ۱۱ نسخه ۲ رو عرضه کرد