هواوی

حفظ برتری هواوی در سهم بازار گوشی های هوشمند

شرکت هواوی موفق شد در ماه می سال 2020 برتری خود را در سهم بازار گوشی های هوشمند حفظ کرده و عنوان نخستین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان را از آن خود کند.

بنابر گزارش منتشر شده از سوی Counterpoint، در ماه آوریل 2020 عنوان «بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی هوشمند دنیا» توسط Huawei فتح شد. با استناد به آمار و ارقام Counterpoint، هواوی این موقعیت را در ماه بعد یعنی May نیز حفظ کرده است.

سهم بازار هواوی در ماه آوریل ۲۱.۴ درصد بود و سامسونگ با فاصله‌ای قابل توجه، ۱۹.۱ درصد از بازار را در اختیار داشته است. البته سامسونگ توانست این فاصله را در ماه بعد کم کند. سهم بازار هواوی در ماه می ۱۹.۷ درصد بود، در حالی که سامسونگ  با داشتن سهم ۱۹.۶ درصدی، با فاصله کمی Huawei را تعقیب می‌کرد. فقط در ماه می ۸۱.۹۷ میلیون دستگاه گوشی موبایل هوشمند روانه‌ بازار شده است.

بنا بر اظهارات برخی تحلیل‌گران، هواوی به این دلیل موفق شد در ماه‌های آوریل و می سامسونگ را پشت سر بگذارد که خط تولیدش را پس از شیوع کرونا به سرعت احیا کرد. بعد از همه‌گیری کرونا، Huawei کارخانه‌هایش را فعال کرد و این موضوع به شرکت کمک کرد تا به سرعت به حالت عادی برگردد.

آمار فروش هواوی

اما در تحلیل چرایی دستیابی به این موفقیت می‌توان تحلیلی از روند طی شده توسط Huawei در سال‌های اخیر داشت. به این منظور بد نیست روند افزایشی میزان فروش شرکت هواوی از سال 2010 تا 2019 را بررسی کنیم. نمودار زیر روند افزایش تعداد دستگاه‌های فروخته شده Huawei و میزان درآمد این شرکت در این سال‌ها را نشان می‌دهد.

هواوی

همانطور که مشخص است با شیبی مثبت و یکنواخت میزان درآمد و فروش Huawei در 10 سال گذشته رشد کرده و موفقیت اخیر هواوی نیز گامی دیگر در روند رو به رشد و برنامه‌ریزی شده این شرکت بوده است. هواوی موفق شده برنامه‌ریزی‌های خود برای تبدیل شدن به برترین برند سازنده گوشی هوشمند را تبدیل به واقعیت کند که دستاوردی ویژه برای این شرکت به حساب می‌آید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تولید مهم نیست مهم فروش رفتن و سهم بازاره ! هواوی با نداشتن GMS بازارهای جهانیش رو به افوله و دنیا هم تولید کنه مهم فروش رفتنه نه بازار دادن و تبلیغات

  2. هواوی اگه کوشی هایی رو که متخص بازار چین میزنه وارد بازار جهانی بکنه خیلی سهمشم بیشتر میشه