واکسن ایمن کرونا

تست موفقیت آمیز اولین واکسن ایمن کرونا در جهان توسط روس‌ها

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، محققان این کشور موفق شدند اولین واکسن ایمن کرونا در جهان را با موفقیت مورد آزمایش بالینی قرار دهند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه و مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالی (Gamalei)، نخستین واکسن ایمن کرونا در جهان توسط محققان روسی ساخته شده و آزمایش بالینی آن نیز با موفقیت انجام شده است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد گروه دوم از داوطلبان که این واکسن روی آنها مورد آزمایش قرار گرفته است، به زودی دومین مرحله واکسن را دریافت خواهند کرد.

جزئیات آزمایش اولین واکسن ایمن کرونا در جهان

طبق نتایج اعلام شده از این آزمایش، داوطلبان در مقابل ویروس کرونا به ایمنی مناسبی دست پیدا کردند و آزمایش آنتی بادی نشان می‌دهد که گروه نخست و دوم داوطلبان بعد از دریافت واکسن واکنش ایمنی مطلوبی داشتند. وزارت دفاع روسیه در اوایل ماه ژوئن از انتخاب دو گروه داوطلب برای آزمایش‌های بالینی خبر داد که گروه اول را نظامیان و گروه دوم را غیر نظامیان تشکیل داده بودند. در آزمایش‌های بالینی به 18 داوطلب برای مقابله با کروناویروس واکسن تزریق شد که نتایج این آزمایش موفقیت‌آمیز بوده است. این واکسن در مراحل نهایی قرار داشته و به زودی جزئیات عرضه آن اعلام خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. حتما ایران باز پول خرید نداره

  2. خداروشکر چه خبر خوبی