شیائومی Mi Smart Band 5

شیائومی Mi Smart Band 5 و ایرفون Mi TWS Basic در بازار جهانی عرضه می‌شوند

سران شیائومی اعلام کردند دستبند شیائومی Mi Smart Band 5 و ایرفون‌های جدید Mi TWS Basic در تمامی کشورهای جهان به فروش خواهند رسید.

شیائومی را می‌توانیم رهبر و سردمدار محصولات تکنولوژی اقتصادی بدانیم. قیمت مناسب و رقابتی در کنار کیفیت خوب دیوایس‌ها باعث شده تا طرفداران زیادی برای چینی‌ها دست و پا شود و البته در کشور خودمان نیز کاربران زیادی از محصولات شیائومی استفاده می‌کنند. این شرکت چینی به تازگی اعلام کرده که دستبند شیائومی Mi Smart Band 5 و ایرفون جدیدش را محدود به بازار چین نخواهد کرد و آن‌ها را در کشورهای مختلف برای فروش قرار خواهد داد. با ما همراه باشید تا در ادامه نگاهی به هردو گجت پوشیدنی شیائومی داشته باشیم.

شیائومی Mi Smart Band 5

شیائومی Mi Smart Band 5

ماه گذشته شیائومی از می بند 5 پرده برداشت؛ اما حالا با وجود اینکه پسوند «Smart» به آن اضافه کرده اما فناوری NFC همچنان مختص بازار چین باقی می‌ماند و در نسخه جهانی می اسمارت بند 5 شاهد آن نخواهیم بود. بنابراین اگر NFC را فاکتور مهمی برای انتخاب دستبند هوشمند می‌دانید، بد نیست نگاهی به سراغ شیائومی می بند 4 (Xiaomi Mi Band 4) بیاندازید که از NFC نیز پشتیبانی می‌کند.

شیائومی Mi Smart Band 5

مدل جدید دستبند شیائومی با دو تفاوت عمده راهی بازار می‌شود. اندازه نمایشگر دیوایس از 0.95 اینچ به 1.1 اینچ افزایش یافته و از ویجت‌ها پشتیبانی می‌کند، بدین ترتیب می‌توانید صفحه اصلی دستبند را به سلیقه خودتان بچینید. مانیتور ضربان قلب نیز 50 درصد دقیق‌تر شده و گرچه از فقدان سنسور SpO2 رنج می‌برد اما نسبت به نمونه پیشین برتری دارد.

ویژگی جدید بعدی به نحوه شارژ کردن دستبند برمی‌گردد که حالا می‌توانید بدون جدا کردن بندها آن را شارژ کنید. این خبر خوشحال کننده‌ای برای علاقه‌مندان به بندهای فلزی است که معمولا هنگام شارژ با مشکلاتی سر و کله می‌زنند.

شیائومی Mi Smart Band 5 با 6 رنگ متفاوت برای بندهای سیلیکونی عرضه می‌شود و همچنین امکان شخصی‌سازی صفحه اصلی با 65 تم مختلف وجود دارد. البته تعدادی کاراکتر انیمیشنی نیز برای صفحه اصلی در نظر گرفته شده‌اند تا ظاهر دستبند چندان خسته کننده نباشد.

شیائومی Mi Smart Band 5

عمر باتری همانند سابق باقی مانده و تا 14 روز پاسخگو خواهد بود. می اسمارت بند 5 در برابر نفوذ آب تا 5 اتمسفر مقاوم است؛ این یعنی شما می‌توانید با این گجت بدون هیچ نگرانی به استخر بروید و شنا کنید. در مجموع 11 حالت ورزشی از جمله یوگا برای دستبند طراحی شده است. همچنین می‌توانید از آن به عنوان دکمه شاتر دوربین استفاده کنید تا حتی از فاصله دور قادر به سلفی گرفتن باشید.

پایش‌گر خواب نیز دستخوش به روز رسانی‌هایی شده و حالا می‌تواند مرحله REM خواب کاربر را شناسایی کند. شناسایی سطوح استرس بدن، تمرین‌های تنفسی و سلامت بانوان از جدیدترین امکاناتی هستند که به دستبندهای سلامتی شیائومی افزوده شده‌اند.

شیائومی می اسمارت بند 5 با قیمت 40 یورو برای خرید در دسترس مشتریان خواهد بود، اما اولین مشتریان می‌توانند با تخفیف 5 یورویی صاحب یکی از آن‌ها شوند.

ایرفون Mi TWS Earphones Basic

ایرفون‌های جدید شیائومی از دیافراگم داینامیک 14.2 برخوردار شده و با پشتیبانی از کدک صوتی AAC صدای با کیفیتی را نوید می‌دهد. به واسطه یک جفت میکروفون اضافی، امکان حذف نویزهای محیطی نیز فراهم شده تا مکالمه‌ای بدون صداهای مزاحم را تجربه کنید.

شیائومی Mi Smart Band 5

کاربر می‌تواند با استفاده از کنترلرهای لمسی ایرفون می TWS Basic پخش موسیقی را کنترل کند. قابلیت Smart Ear شاید برای لقب Basic این ایرفون کمی شگفت‌آور و فراتر از قیمتش باشد. هنگامی که یکی از ایرفون‌ها را از گوشتان خارج می‌کنید، این ویژگی موسیقی را متوقف می‌کند و با گذاشتن دوباره آن ادامه موسیقی پخش می‌شود که پیش‌تر در ایربادهای گران‌قیمت چنین قابلیتی دیده می‌شد. خبر خوب اینکه اگر گوشی شیائومی دارید، اتصال بین ایرفون و موبایل‌تان به راحتی باز کردن درب محافظ ایرفون انجام می‌شود؛ درست مثل ایرپادهای اپل.

ایرفون‌های جدید شیائومی با یک بار شارژ تا 5 ساعت روشن خواهند بود و با قرار دادن آن‌ها درون کیس شارژر می‌توانید دوباره از آن‌ها استفاده کنید. در مجموع عمر باتری با احتساب ظرفیت کیس شارژر 20 ساعت است. این کیس توسط کابل USB-C شارژ می‌شود، بنابراین با همان کابل شارژ موبایلتان نیز می‌توانید آن را برای استفاده آماده کنید.

شیائومی Mi Smart Band 5

ایرفون‌های Mi TWS Basic نیز همانند شیائومی Mi Smart Band 5 با قیمت 40 یورویی فروخته می‌شوند اما چینی‌ها باز هم برای اولین خریداران ارزش قائل شده و به آن‌ها 10 یورو تخفیف می‌دهند.