نزدیکترین تصاویر از خورشید

مدارگرد سولار اوربیتر نزدیکترین تصاویر از خورشید را به ثبت رساند

مدارگرد خورشیدی سولار اوربیتر موفق شد فاصله خود با خورشید را به نصف فاصله زمین و خورشید برساند و نزدیکترین تصاویر از خورشید را ثبت کند.

ناسا و آژانس فضایی اروپا در 9 فوریه سال 2020 میلادی مدارگرد خورشیدی سولار اوربیتر را با هدف پاسخ به تعدادی از سوالات کلیدی علمی به فضا پرتاب کردند. این مدارگرد با اطلاعاتی که تهیه کرده و به زمین می‌فرستد دانشمندان را در پاسخ به سوالاتی چون سیر تکاملی سیاره‌ها و پیدایش حیات، چگونگی عملکرد منظومه شمسی، فیزیک بنیادی و منشا هستی یاری خواهد کرد. این مدارگرد خورشیدی موفق شد در تاریخ 15 ژوئن نخستین گذر نزدیک خود از کنار خورشید را در فاصله 77 میلیون کیلومتری انجام دهد.

ثبت نزدیکترین تصاویر از خورشید

نزدیکترین تصاویر از خورشید

یک هفته پس از گذر سولار اوربیتر از کنار خورشید، دانشمندان تمامی 10 ابزاری که روی این مدارگرد نصب شده است، به ویژه 6 تلسکوپ آن را مورد آزمایش قرار دادند که نتیجه آن ثبت نزدیکترین تصاویر از خورشید بود. در همین راستا دنیل مولر (Daniel Müller)، دانشمند پروژه سولار اوربیتر بیان کرد ما پیش از این هرگز از خورشید در این فاصله بسیار نزدیک تصویری را ثبت نکرده بودیم.

نزدیکترین تصاویر از خورشید

گفتنی است کاوشگر خورشیدی پارکر که ناسا آن را در سال 2018 به سمت خورشید پرتاب کرد نیز قادر است به زودی در فاصله‌ای کمتر از سولار اوربیتر به خورشید نزدیک شود، اما به دلیل این که روی آن تلسکوپ‌های ویژه‌ای وجود ندارد، نمی‌تواند از آن فاصله به صورت مستقیم به خورشید نگاه کرده و تصاویری را به ثبت برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*