واکسن کرونا

آزمایش واکسن کرونا ساخت دانشگاه آکسفورد روی داوطلبان نتیجه مثبت داد

واکسن کرونا ساخته شده توسط دانشگاه آکسفورد اخیرا روی 1000 داوطلب مورد آزمایش قرار گرفت که نتایج آن مثبت و تاثیرگذار گزارش شده است.

دانشگاه آکسفورد از همان زمان آغاز شیوع گسترده ویروس کرونا مراحل ساخت واکسن این ویروس خطرناک و همه‌گیر را شروع کرد؛ واکسنی که اکنون روی بیش از 1000 نفر مورد آزمایش قرار گرفته و برای انسان کاملا بی خطر است. به واسطه این واکسن، بدن داوطلبان مقادیر زیادی آنتی بادی و گلبول سفید تولید می‌کند که شیوه موثری برای مبارزه با کرونا محسوب می‌شود.

آزمایش واکسن کرونا توسط دانشگاه آکسفورد

دانشمندان دانشگاه آکسفورد در اواخر فروردین تا اوایل اردیبهشت 99 نخستین مرحله آزمایش واکسن توسعه یافته خود را روی حدود 1000 نفر انجام دادند. نتایج این آزمایشات اخیرا توسط نشریه علمی لنست منتشر شده است که نشان می‌دهد این واکسن موفق شد در بدن افراد 18 تا 55 ساله که در این آزمایش حضور داشند، ایمنی دوگانه تولید کند.

ادرین هیل، یکی از دانشمندان دانشگاه آکسفورد که در این پروژه مشارکت داشته است عنوان کرد سیستم ایمنی تمامی افراد حاضر در این آزمایش به واکسن کروناویروس واکنش مثبت نشان داده و هم‌اکنون روی 10 هزار نفر در بریتانیا، آفریقای جنوبی و برزیل آزمایش‌های بیشتری در حال انجام است. وی افزود به زودی روی 30 هزار نفر از داوطلبان آمریکایی نیز این آزمایش را به انجام خواهیم رساند. ادرین هیل تاکید کرد به احتمال زیاد تا پایان سال جاری تولید انبوه این واکسن آغاز می‌شود.

واکسن کرونا

ادرین هیل، دانشمند فعال در دانشگاه آکسفورد

ادرین هیل در ادامه اظهار کرد این واکسن کرونا می‌تواند در بدن انسان‌ها سطح زیادی از پادتن را تولید کند که برای مبارزه با ویروس کرونا بسیار موثر است. طبق گفته وی این سطح تولید پادتن با میزان پادتنی که در بدن بهبودیافتگان کووید 19 وجود دارد برابر است. وی تاکید کرد نتایج این آزمایشات امیدوارکننده است و انتظار داریم سیستم ایمنی بدن و لنفوسیت تی یا سلول‌های تی بتوانند در کنار تولید پادتن در بدن افراد واکسینه شده سطح مقاومت خوبی را به وجود آورند.

ادرین هیل در پایان خاطرنشان کرد دانشگاه آکسفورد با شرکت داروسازی آسترازنکا قرارداد همکاری را به امضا رسانده و این شرکت اعلام کرده است که بلافاصله پس از تولید نهایی این واکسن، آن را در سطح جهان عرضه خواهد کرد. این شرکت در فاز نخست تا 2 میلیارد دوز واکسن کروناویروس را به تولید خواهد رساند.

گفتنی است در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های وابسته به دولت‌ها به دنبال ساخت واکسن کرونا هستند که به نتایج خوبی نیز دست پیدا کردند، اما تولید واکسن دانشگاه آکسفورد یکی از مورد انتظارترین واکسن‌ها محسوب می‌شود که بسیاری به تاثیرگذاری آن امیدوار هستند.