استخراج کننده بیت کوین

رتبه کشورهای استخراج کننده بیت کوین اعلام شد؛ ایران در چه جایگاهی قرار دارد؟

شرکت BitOoda اخیرا رتبه بندی کشورهای استخراج کننده بیت کوین را منتشر کرده که طبق آن چین در رتبه نخست جای گرفته و جایگاه ایران نیز مشخص شده است.

امروزه بسیاری از کشورهای جهان با توجه به پیشرفت روز افزون ارزهای دیجیتالی به استخراج بیت کوین روی آوردند و در همین راستا شرکت BitOoda لیستی از رتبه‌بندی کشورهای استخراج کننده بیت کوین را منتشر کرده است که طبق آن چین با سهم 50 درصدی در جایگاه نخست، آمریکا با 14 درصد در جایگاه دوم و ایران با سهم 8 درصد در جایگاه سوم قرار گرفته است.

جزئیات رتبه بندی کشورهای استخراج کننده بیت کوین

طبق اعلام شرکت BitOoda، برای رتبه‌بندی کشورهای استخراج کننده بیت کوین از چند منبع عمومی نظیر گفتگوهای محرمانه با استخراج‌کنندگان، تولیدکنندگان ریگ و واسطه‌ها استفاده شده که طبق این گزارش، 4.1 گیگاوات نیرو بین 153 محل استخراج ارز دیجیتال در 67 سایت با ظرفیت حدودی 3 گیگاوات شناسایی شده است.

بر اساس این گزارش، 50 درصد هش ریت دنیا به چین تعلق دارد که از پیش‌بینی‌های قبلی کمتر است. سهم آمریکا نیز با توجه به این که مراکز استخراج بیت کوین با رشد همراه بوده‌اند به 14 درصد افزایش پیدا کرده و در این بین سهم روسیه، قزاقستان و ایران 8 درصد، کانادا 7 درصد و ایسلند نیز 2 درصد اعلام شده است.

طبق گزارشی که شرکت BitOoda منتشر کرده است، متوسط هزینه برق استخراج‌کنندگان بیت کوین به ازای هر کیلووات حدود 0.03 دلار است که نسبت به هزینه 0.06 دلاری در سال 2018 به مراتب کاهش پیدا کرده است. در مجموع هر ماینر برای استخراج یک بیت کوین باید به صورت متوسط حدود 5 هزار دلار هزینه کند. گفتنی است در کشور چین استخراج‌کنندگان برای کاهش هزینه برق مصرفی در فصل سیل به استان‌های یون‌نان و سیچوآن می‌روند که با توجه به افزایش تولید برق از طریق آب رودخانه‌ها، قیمت هر کیلووات حدود 0.01 دلار خواهد بود. از این رو ماینرها با کاهش هزینه استخراج می‌توانند به سود بیشتری دست پیدا کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*