لایو وبکم

بهترین لایو وبکم های سراسر جهان برای بازدید مجازی

لایو وبکم ابزاری برای بازدید از مناظر و نقاط زیبای جهان تنها از طریق خیره شده به نمایشگر رایانه یا تلویزیون است که می‌تواند بسیار جذاب باشد.

شاید برای بسیاری از افراد، مشاهده‌ی محتوای تصویری در اینترنت به یوتیوب و نت فلیکس محدود شود، اما لایو وبکم یکی دیگر از ابزارهایی است که در تمامی ساعت‌ها و روزهای هفته اقدام به پخش محتوای جالب و رایگان بر بستر اینترنت می‌کند. مشاهده لایو وبکم های سراسر جهان موجب می‌شود تا بدون سفر کردن، بتوانید از مناظر طبیعی یا شهری چشم‌نواز در سراسر جهان لذت ببرید.

باغ وحش‌ها، امکان توریستی و دوربین‌های ناسا از جمله مواردی هستند که بینندگان بیشتر علاقه را به آن‌ها نشان داده‌اند. در ادامه به معرفی پنج پلتفرم برتر برای مشاهده لایو وبکم می‌پردازیم که می‌توانند جهان اطراف ما را از زاویه‌ای متفاوت نشان دهند.

۱. Window Swap

نشستن روی صندلی کنار پنجره، مطالعه کتاب روی میز چسبیده به آن یا حتی نوشیدن یک فنجان قهوه هنگام نگاه کردن به منظره‌ی بیرون از پنجره، می‌تواند تصویر بسیار دل‌انگیزی باشد؛ Window Swap تلاش دارد تا چنین تجربه‌ای را از طریق نمایشگرهای دیجیتال به کاربران اینترنت در تمامی نقاط دنیا نزدیک کند. در این وب سایت، کاربران اقدام به اشتراک‌گذاری لایو وبکم خود می‌کنند که محتوای گوناگونی از سراسر شهرها و کشورهای دنیا فراهم می‌کند. اگر از تصویر فعلی خسته شدید می‌توانید با باز کردن پنجره‌ای جدید، به محل دیگری در کره‌ی خاکی سفر کنید. مشاهده‌ی زندگی روزمره‌ی مردم در شهرهای مختلف دنیا می‌تواند حس عجیبی را در شما ایجاد کند.

لایو وبکم

هزاران لایو وبکم از پنجره‌های سراسر دنیا با Window Swap

۲. Africam

سرویس Africam میزبان مجموعه‌ای از لایو وبکم ها از مناطق طبیعی حفاظت شده در آفریقای جنوبی است. با جابه‌جایی میان آن‌ها می‌توانید پستانداران، پرندگان و خزندگان گوناگون قاره‌ی سیاه را در محل زندگی طبیعی آن‌ها با رفتارهای خاص خودشان، مشاهده کنید. سازندگان پلتفرم اقدام به نصب دوربین در هشت نقطه‌ی متفاوت کرده‌اند که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارد و هدف آن نشان دادن گروهی از جانوران است. همچنین تصاویر کاملاً ثابت نیستند و مسئول لایو وبکم ها در صورت مشاهده‌ی موارد چشمگیر، اقدام به زوم کردن روی آن‌ها می‌کند. با مراجعه به صفحه‌ی مخصوص هر دوربین می‌توانید تعدادی از تصاویر قابل توجه اخیر ثبت شده توسط آن را همراه با مشخصات زمانی مشاهده کنید. تمامی استریم‌های Africam روی یوتیوب میزبانی می‌شود؛ پس اگر صاحب یک تلویزیون هوشمند یا کروم کست هستید می‌توانید به راحتی محتوای منتشر شده را روی تلویزیون خود مشاهده کنید. توجه داشته باشید که یکی از مهم‌ترین ارکان طبیعت‌نگری، صبر و حوصله بسیار است.

لایو وبکم

هشت لایو وبکم از نقاط خاص آفریقای جنوبی در Africam

۳. Webcam Taxi

پلتفرم Webcam Taxi مجموعه‌ای عظیم از لایو وبکم های سراسر جهان را در بر گرفته است که بیشتر در مناطق محبوب توریستی کار گذاشته شده است. همچنین از طبقه‌بندی مناسبی بهره می‌گیرد که می‌تواند به کاربر در پیدا کردن و مشاهده‌ی محتوای مورد نظر، کمک بسیاری کند. امکان گشت و گذار در سایت بر اساس کشورها نیز وجود دارد که این قابلیت در ایالات متحده بر اساس ایالت‌های مختلف نیز در دسترس قرار دارد. جستجو از طریق کلیدواژه‌های پرطرفدار مانند ساحل، طبیعت، کلیسا، اسکی، دریاچه و … نیز وجود دارد. حتی پس از انتخاب کردن وبکم مورد نظر، لیستی از پیشنهادات را براساس انتخاب خود دریافت خواهید کرد.

لایو وبکم

برخلاف نام تاکسی، این سایت بیشتر از نقاط محبوب گردشگری استریم می‌کند

با مراجعه به صفحه‌ی Most Viewed Cams می‌توانید لیستی از پرمخاطب‌ترین محتواهای درحال استریم را مشاهده کنید که بیشترین میزان فعالیت را دارند. اطلاعاتی مانند زمان به وقت محلی و وضعیت آب و هوایی، محل دقیق روی نقشه‌ی گوگل و توضیحات کوتاه پیرامون علت محبوبیت، در قسمت بالایی هر ویدیو نوشته شده است. یوتیوب میزبان اصلی بسیاری از لایو وبکم های این سرویس است که استریم کردن آن‌ها را روی تلویزیون، آسان می‌کند.

۴. ایستگاه بین المللی فضایی (ISS)

ناسا اقدام به نصب تعدادی دوربین روی ایستگاه بین المللی فضایی (ISS) کرده است که امکان دسترسی کاربران از زمین به آن‌ها وجود دارد. گاهی اوقات اگر خوش شانس باشید می‌توانید برخی از ساکنان ایستگاه فضایی را نیز مشاهده کنید. محتوای دریافتی به صورت متناوب میان لایو وبکم های مختلف تغییر می‌کند و پخش آن نیز بر بستر Ustream انجام می‌گیرد که امکان استفاده از آن با اپلیکیشن یا تحت وب در تلویزیون وجود دارد. تمامی دوربین‌ها روی بدنه‌ی خارجی ایستگاه فضایی قرار گرفته‌اند؛ پس می‌توان به کمک آن‌ها تصاویری از زمین یا خورشید را نیز مشاهده کرد. همچنین زمانی که خدمه در حال صحبت کردن با مرکز فرماندهی روی زمین هستند، تکه‌هایی از مکالمات آن‌ها نیز پخش می‌شود. گاهی نیز گفته‌های میان ساکنان ایستگاه نیز روی محتوای در حال استریم، قرار داده می‌شود.

لایو وبکم

راهپیمایی‌های فضایی از طریق دوربین‌های ایستگاه فضایی قابل مشاهده است

اگر علاقه‌مند به فضا هستید می‌توانید به کانال یوتیوب NASA TV نیز مراجعه کنید. پخش آن در تمامی ساعت‌ها و روزهای هفته ادامه دارد که شامل برنامه‌های ساخته شده مخصوص تلویزیون و لایو وبکم ها از ماموریت‌های مختلف است. همچنین تمامی ماموریت‌های جاری، رخدادها، کنفرانس‌های خبری، پیاده‌روی‌های فضایی و سایر ویدیوهای ناسا، در این کانال پخش می‌شود.

۵. r/ControllableWebcams

در تمامی موارد گفته شده در بالا، بزرگنمایی تصویر یا تغییر زاویه دید توسط اپراتور دوربین کنترل می‌شود؛ اما صاحبان برخی لایو وبکم ها حاضر هستند تا چنین قابلیت‌هایی را در اختیار کاربران خود قرار دهند؛ پس می‌توانید یک وبکم در هزاران کیلومتر دورتر را کنترل کنید. یکی از ساب ردیت‌های شبکه اجتماعی ردیت، با نام r/ControllableWebcams، اقدام به جمع‌آوری و ایجاد چنین لایو وبکم هایی برای کاربران می‌کند. نوع دوربین مشخص‌کننده میزان کنترل کاربر روی آن خواهد بود. معمولا هر کاربر می‌تواند ۳۰ ثانیه وبکم را تحت کنترل داشته باشد و پس از آن نوبت نفر بعدی خواهد بود. بیشتر دوربین‌ها به شما اجازه می‌دهند تا در چهار جهت اصلی اقدام به تغییر زاویه دید کنید یا بزرگنمایی تصویر را کنترل کنید.

لایو وبکم

کاربران شبکه اجتماعی ردیت می‌توانند اقدام به کنترل وبکم‌ها کنند

البته چارچوب‌هایی نیز برای استفاده از وبکم‌های گفته شده، تعریف شده است. برای مثال کاربران نمی‌توانند از وبکم‌های خانگی استفاده کنند زیرا موجب نقص حریم شخصی کاربران می‌شود و پخش محتوای مناسب بزرگسالان نیز توسط آن، مجاز نیست. به راحتی و با جستجوی واژه‌ی Controllabe می‌توانید چنین لایو وبکم هایی را پیدا کنید.

آشتی با طبیعت از طریق لایو وبکم

گاهی اوقات هنگام استفاده از سرویس‌های ارائه‌دهنده‌ی لایو وبکم، مرورگر اجازه‌ی دسترسی به وبکم و دوربین کاربر را می‌خواهد؛ در چنین مواردی باید درخواست را رد کنید زیرا منظور وبکم و میکروفون رایانه یا گوشی خود شما است. اما همچنان می‌توانید از قابلیت‌های ارائه شده، استفاده کنید. اگر به توریسم مجازی علاقه دارید می‌توانید پلتفرم‌های بیشتری را با جستجو در اینترنت پیدا کنید. اما فراموش نکنید که خیره شده به نمایشگر رایانه و تلویزیون، هیچگاه نمی‌تواند جایگزین حقیقی برای طبیعت‌گردی و مشاهده‌ی مناظر از نزدیک باشد؛ پس بهتر است به چنین تجربه‌هایی بسنده نکنید و از خانه بیرون بزنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*