غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد

آموزش غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد با کد دستوری

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد از این پس مشترکان تلفن همراه می‌توانند فرایند غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد را با کد دستوری به انجام برسانند.

پیمان قره‌داغی، مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد با توجه به شکایات متعدد کاربران از اپراتورهای تلفن همراه در خصوص مصرف اینترنت با تعرفه آزاد، رگولاتوری شرایطی را در نظر گرفت تا مشترکان تمامی اپراتورهای تلفن همراه قادر باشند مصرف اینترنت با تعرفه آزاد را غیر فعال نمایند.

نحوه غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص نحوه غیر فعال کردن مصرف اینترنت با تعرفه آزاد گفت، مشترکان اپراتور همراه اول برای انجام این کار باید کد دستوری ستاره 100 ستاره 133 مربع ( #۱۱۳*۱۰۰*) و کاربران اپراتور ایرانسل نیز باید کد دستوری ستاره 555 ستاره 3 ستاره 2 ستاره 3 مربع (#۳*۲*۳*۵۵۵*) را شماره‌گیری کنند. به کمک این کد دستوری بعد از پایان یافتن بسته اینترنت، امکان مصرف اینترنت به صورت آزاد غیرفعال خواهد شد.

پیمان قره‌داغی در پایان خاطرنشان کرد قطع نشدن اینترنت موبایل پس از پایان یافتن بسته های اینترنتی و مصرف اینترنت با تعرفه آزاد یکی از مشکلات همیشگی کاربران است، از این رو رگولاتوری اپراتورها را ملزم کرد تا در راستای شفاف‌سازی، مدیریت هزینه‌ها و جلوگیری از مصرف اینترنت کاربران با تعرفه آزاد، این کدهای دستوری را برای کاربران قابل اجرا باشد و آنها بتوانند مصرف اینترنت با تعرفه آزاد را غیرفعال سازند.