خرید گوشی مسافری

سامانه همتا در خصوص خرید گوشی مسافری هشدار داد

سامانه همتا با انتشار اطلاعیه‌ای به خریداران گوشی های موبایل هشدار داد تا از خرید گوشی مسافری و تلفن های ثبت نشده خودداری کنند.

از زمان اجرای طرح رجیستری گوشی های موبایل، همواره این طرح با چالش‌هایی مواجه بود. برای مثال در اوایل برخی از سودجویان شناسه IMEI تلفن همراه را جعل می‌کردند که برای جلوگیری از چنین موضوعی در این طرح از ترکیب دو شناسه گوشی و سیم کارت به صورت همزمان استفاده شد. یکی دیگر از این چالش‌ها هم سوءاستفاده بسیاری از افراد از رویه واردات مسافری گوشی است. در همین راستا مسئولان طرح رجیستری برای جلوگیری از سودجویی‌های رویه مسافری، طرح دریافت مستقیم کد فعال‌سازی گوشی مسافری پس از پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه سریال دستگاه در گمرک را اجرا کردند که البته اجرای این طرح با اتصال گمرک به سامانه همتا میسر شد.

هشدار به متخلفان طرح رجیستری

بر اساس اطلاع‌رسانی کانال رجیستری، مسئولان مربوطه تخلف برخی از افراد در رویه گوشی مسافری را شناسایی کردند که از این افراد برای عدم انجام چنین سودجویی‌هایی تعهد گرفته شده است، اما این سامانه با تمامی متخلفان اتمام حجت کرده و اگر این افراد مجددا چنین اقداماتی را انجام دهند، علاوه بر قطع گوشی های موبایلی که ثبت شده‌اند، متخلفان را به مراجع امنیتی یا قضایی معرفی خواهد کرد تا متخلفان علاوه بر مجازاتی که در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز درج شده است، بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای به دو سال حبس محکوم شوند.

هشدار به متقاضیان خرید گوشی مسافری

در این اطلاعیه به آن دسته از افرادی که متقاضی خرید موبایل هستند نیز توصیه می‌شود پیش از خرید حتما از طریق کد دستوری ستاره 7777 مربع (#۷۷۷۷*) مراحل استعلام اصالت گوشی را انجام داده و اگر گوشی مورد نظر مسافری بود یا به ثبت نرسیده بود، از خرید آن اکیدا خودداری کنند؛ چراکه ثبت گوشی موبایل از طریق مسافری فقط برای مصرف غیرتجاری و شخصی فرد مسافر است و اگر تخلفی در این خصوص شناسایی شود، گوشی موبایل مورد نظر مسدود می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. آقا با این کارشون دهن خیلی هارو سرویس کردند به عنوان مثال زمانی که صنعت معدن تجارتاعلام کرد که گوشی های بالاتر از ۳۰۰ یورو به داخل کشور وارد نمی شوند بسیاری از افراد با خرید گذرنامه دیگران شروع به ریجستر کردن گوشی های بالای ۳۰۰ یورویی خود کردن الان تعداد بسیار زیادی گذرنامه خریداری کرده‌اند آن هم با قیمت بسیار بالا و در صورت اجرایی شدن این طرح این افراد ضرر هنگفتی خواهند کرد

  2. دیروز که سایت گمرک باز نمیشد و خطای امنیتی میداد

  3. من یک ردمی نوت ۷ خریدم به محض ثبت اطلاعات و واریز مبلغ از طریق سامانه مسافری ده دقیقه بعد کد فعال سازی برام اومد.تجربه جالبی بود