گوریلا گلس ویکتوس

گوریلا گلس ویکتوس معرفی شد؛ محافظی مقاوم تر برای گوشی های هوشمند

شرکت Corning از محصول جدید خود با نام گوریلا گلس ویکتوس – Gorilla Glass Victus رونمایی کرد. این شیشه محافظ، تا دو برابر نسبت به خراش افتادگی مقاوم‌تر است و گوشی های هوشمند را از سقوط 2 متری نیز در امان نگه می‌دارد.

کورنینگ مدعی است که این شیشه آلومینوسیلیکات، گوشی های هوشمند را در برابر خط و خش یا سقوط روی اجسام سخت، به طور قابل ملاحظه‌ای مقاوم‌تر می‌کند. تست‌ها نیز کارایی گوریلا گلس ویکتوس را در سقوط از ارتفاع 2 متری نشان می‌دهند؛ یعنی حتی بیشتر از فاصله سر تا کف زمین!

گوریلا گلس ویکتوس سقوط 2 متری را تحمل می‌کند و به سختی خش می‌افتد

این در حالی است که معمولا پنل‌های فاقد گوریلا گلس، با سقوط از ارتفاع 0.8 متری خرد می‌شوند. حتی گوریلا گلس 5 هم پس از سقوط از ارتفاع 1.6 متری، تا 80 درصد شانس سالم ماندن دارد. مقاومت گوریلا گلس 6 کمی بیشتر است؛ ولی باز هم به پای Victus نمی‌رسد.

مقاومت این شیشه محافظ جدید، در برابر خط و خش نیز افزایش یافته است. در تست Knoop (که با استفاده از الماس انجام می‌شود) گوریلا گلس Victus تحت نیروی 8 نیوتن، علایم اندکی از خراش افتادگی را بروز داد. در حالی که یک شیشه محافظ دیگر، تحمل نصف این نیرو را هم ندارد. نتایج تست دوام زیر فشار وزنه نیز مشابه بود.

گوریلا گلس ویکتوس

قرار است سامسونگ به عنوان نخستین تولیدکننده، یک دستگاه مجهز به Victus را در آینده‌‌ای نزدیک معرفی کند. ظاهرا سایر کمپانی‌ها نیز در حال تجهیز پرچمداران جدید خود به این نوع گوریلا گلس هستند؛ اما هنوز اطلاعات چندانی بروز داده نشده است.

معرفی کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه