قیمت رمدسیویر

قیمت رمدسیویر و فاویپیراویر در ایران مشخص شد

قیمت رمدسیویر برای درمان کرونا و فاویپیراویر برای درمان آنفلونزا در ایران توسط معاون برنامه ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونای استان تهران اعلام شد.

علی ماهر، معاون برنامه ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونای استان تهران عنوان کرد در بسیاری از کشورها برای افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند مجازاتی در نظر گرفته شده است و قطعا ما نیز برای کنترل شیوع ویروس کرونا سختگیری‌های خود را افزایش خواهیم داد. علی ماهر در ادامه افزود دارو رمدسیویر به تازگی در چرخه تولید در داخل کشور قرار گرفته است و در گذشته هیچ تولیدی از این دارو نداشته‌ایم. از این رو بر اساس اعلامیه وزاتخانه هیچ دارویی پیش از تایید وزارت بهداشت نباید تجویز شود و اگر مردم دارویی خریداری کردند که مورد تایید این وزاتخانه نیست، دولت در قبال عواقب آن هیچ نوع مسئولیتی ندارد.

قیمت رمدسیویر و فاویپیراویر در ایران

معاون برنامه ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونای استان تهران در ادامه بیان کرد هم‌اکنون در داروخانه‌های دولتی دو داروی رمدسیویر و فاویپیراویر به مردم عرضه می‌شود که البته این دارو در صورت ارائه پرونده و تشخیص نیاز بیمار با قیمت دولتی فروخته می‌شود. وی افزود قیمت داروی رمدسیویر هر ویال حدود 1 میلیون و 200 هزار تومان و قیمت داروی فاویپیراویر نیز به ازای هر ورق قرص حدود 100 هزار تومان است که مردم می‌توانند آنها را در داروخانه‌های ۱۳ آبان، شهید کاظمی و سایر داروخانه‌های دولتی در صورت تایید معاونت درمان خریداری کنند.

گفتنی است داروی رمدسیویر با تشخیص پزشک برای درمان کرونا و داروی فاویپیراویر با تشخیص پزشک برای درمان آنفلوزنا تجویز خواهد شد و از مصرف خودسرانه این داروها خودداری کنید؛ چراکه عوارض شدیدی را به همراه خواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این بابا علی ماهر ، خیلی دلش برای مردم ایران میسوزه . اروا عَمَش

  2. واقعا کرونا و درمان می‌کنه 😐