فناوری شارژ سریع صد واتی

عرضه فناوری شارژ سریع صد واتی و باتری‌ 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی از ابتدای 2021

به‌کارگیری فناوری شارژ سریع صد واتی و توان‌های بالاتر از آن به همراه باتری‌های با ظرفیت 5 هزار میلی‌آمپر ساعت، طبق گزارشی جدید از سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به استاندارد بازار موبایل تبدیل خواهد شد.

در یکی دو ماه گذشته شاهد این بودیم که کمپانی های سازنده تلفن های همراه هوشمند از فناوری ‌های شارژ فوق سریع خود برای باتری‌های موبایل رونمایی کردند. ما انتظار داریم که تعدادی از گوشی های مجهز به این تکنولوژی تا اواخر سال جاری روانه بازار شود و حالا طبق گزارشی جدید گویا از سه ماهه اول سال 2021 این موضوع به استاندارد جدید بازار اسمارت فون ها تبدیل خواهد شد.

یکی از افشاگران چینی در مطلبی جدید به این موضوع پرداخته است که باتری‌های با ظرفیت پنج هزار میلی‌آمپر ساعت و فناوری شارژ سریع صد واتی و حتی توان‌های بالاتر از آن از اوایل 2021 جنبه عمومی پیدا خواهد کرد و سازندگان بیشتری به سراغ استفاده از این قابلیت خواهند رفت. در سال گذشته دو کمپانی شیائومی و ویوو از شارژ سریع 120 وات خود رونمایی کردند، اما در آن زمان اعلام شد که این فناوری هنوز قابلیت استفاده به صورت عمومی را ندارد.

زمان عمومی شدن فناوری شارژ سریع صد واتی رسیده است

فناوری شارژ سریع صد واتی

اما از اوایل ماه جاری بود که برند زیرمجموعه ویوو یعنی iQOO از فناوری شارژ فوق سریع خود با توان 120 وات رونمایی کرد. با فاصله کوتاهی پس از آن نیز کمپانی‌های اوپو و ریل می نیز از فناوری شارژ سریع فلش 125 واتی و فناوری شارژ سریع اولترا دارت 125 واتی رونمایی کردند. مدل‌های مجهز به این فناوری های جدید از هر سه کمپانی چینی احتمالا طی هفته‌ها و ما‌های جاری وارد بازار خواهند شد و کاربران زیادی علاقه دارند هر چه سری‌عتر این قابلیت بسیار کاربردی را در زندگی روزمره خود به کار بگیرند.

در حال حاضر ما انتظار داریم که تجهیز به این فناوری جدید تنها به چند مدل از این گوشی های چینی محدود باشد، اما با توجه به سرعت بالای توسعه و تحقیقات پیرامون این تکنولوژی و محبوبیت بسیار بالای آن میان خریداران موبایل، احتمالا در فاصله کوتاه شاهد آن خواهیم بود که فناوری شارژ سریع صد واتی و سرعت‌های بالاتر از آن به استاندارد عمومی بازار موبایل تبدیل شود.

افزایش سرعت شارژ، باتری‌های موبایل بزرگ‌تر را به دنبال دارد

فناوری شارژ سریع صد واتی

همچنین به لطف این فناوری های جدید شارژ سریع، سازندگان موبایل قادر خواهند بود باتری‌های با ظرفیت بالاتری را درون محصولات خود قرار دهند و کاربران در مدت زمان کمتری بتوانند این بازی‌های غول‌پیکر را شارژ کنند. بنابراین همزمان با ارائه این فناوری های جدید در زمینه شارژ، به کارگیری باتری‌های با ظرفیت پنج هزار میلی‌آمپر ساعت و بالاتر از آن نیز می‌تواند به بازارهای عمومی راه پیدا کرده و به یک استاندارد ثابت در میان سازندگان گوشی های هوشمند تبدیل شود.

البته یک موضوع نگران‌کننده پیرامون افزایش توان شارژدهی آداپتورهای شارژ گوشی ‌های هوشمند وجود دارد و آن هم تاثیری است که این موضوع بر سلامت باتری و دیگر قطعات دیوایس می‌گذارد. باید دید با گذشت زمان و عرضه عمومی این فناوری در میان کاربران در زندگی واقعی چه تاثیراتی روی باتری ایجاد می‌شود؛ بنابراین با اشتیاق منتظر ارائه گوشی های بیشتری با این تکنولوژی های جدید فست شارژ خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*