گوشی گلکسی نوت 20 اولترا

آیا دوربین 48 مگاپیکسلی از روی گوشی گلکسی نوت 20 اولترا حذف می‌شود؟

افشاگران جزئیات جدیدی از سیستم دوربین گوشی گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ – Samsung Galaxy Note 20 Ultra را ارائه کرده‌اند. مهم‌ترین آن، حذف دوربین 48 مگاپیکسلی است.

این روزها بازار شایعات گوشی‌های خانواده Note 20 بسیار داغ است و البته برخی از آن‌ها ناامیدکننده هستند. یک افشاگر مشهور با نام کاربری rquandt@ در توییتی، جزئیاتی از دوربین‌های گوشی گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ را منتشر کرده است. به گفته‌ی او، سخت افزار این سیستم دوربین قرض گرفته از خانواده گلکسی اس 20، البته با برخی کاستی‌ها است.

گوشی Galaxy Note 20 Ultra از همان سنسور 108 مگاپیکسلی 1/1.33 اینچی به کار رفته در گوشی اس 20 اولترا استفاده می‌کند. در حالی که چیپست اسنپدراگون 865 کوالکام از فیلمبرداری 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند، این دوربین قادر به فیلمبرداری 8K با نرخ 24 فریم بر ثانیه است.

گوشی گلکسی نوت 20 اولترا

دوربین پریسکوپی زوم این گوشی نیز با تنزل چشمگیری در مشخصات همراه خواهد بود. یک سنسور 48 مگاپیکسلی 1/2.0 اینچی (پیکسل‌های 0.8 میکرومتری) با یک سنسور کوچک‌تر و رزولوشن پایین‌تر 12 مگاپیکسلی 1/3.6 اینچی (پیکسل‌های 1.0 میکرومتری) جایگزین خواهد شد. اگرچه این لنز همچنان زوم 5 برابری و لرزشگیر اپتیکال تصویر را ارائه می‌کند، به علاوه دیافراگم کمی روشن‌تر f/3.5 را به جای f/3.0 شامل می‌شود.

به همین خاطر است که زوم 100 برابری Space Zoom اکنون به 50 برابری تنزل پیدا کرده است. سنسور 48 مگاپیکسلی گوشی اس 20 اولترا می‌توانست عکس‌هایی با خروجی 12 مگاپیکسلی و زوم 2 برابری را ارائه کند. در مدل نوت 20 اولترا از همین لنز استفاده خواهد شد، اما زوم 2 برابری را ارائه نخواهد داد.

دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا-واید (1/2.55 اینچ، 1.4 میکرومتر، f/2.2) در دو گوشی با یکدیگر یکسان است. اما سنسور تشخیص عمق 3 بعدی از روی پرچمدار سری نوت حذف خواهد شد و جای آن را یک ماژول فوکوس خودکار لیزری می‌گیرد.

دوربین گوشی گلکسی نوت 20 اولترا مشابه اس 20 است

بنابراین گلکسی نوت 20 از همان سیستم دوربین گلکسی اس 20 به علاوه یک سنسور فوکوس خودکار لیزری استفاده خواهد کرد. این یعنی دوربین اصلی آن قادر به تولید عکس‌های 12 مگاپیکسلی است. ماژول دوربین 64 مگاپیکسلی آن نیز زوم هیبرید 3 برابری را ارائه می‌کند و قادر به فیلمبرداری با رزولوشن 8K‌ و نرخ 24 فریم بر ثانیه است.

در همین حال، سامسونگ در حال گسترش تجربه‌ی کار با قلم S Pen با اضافه کردن ویژگی‌های جدید به آن است. نرخ تأخیر آن اکنون به 9 میلی‌ثانیه کاهش یافته است؛ بنابراین می‌توانید مانند نوشتن یک قلم روی کاغذ، از قلم اس پن جدید روی گوشی خود استفاده کنید. هرآنچه شما می‌نویسید نیز یکپارچه با اپلیکیشن OneNote‌ مایکروسافت همگام‌سازی خواهد شد. و این گوشی به لطف تجهیز به پلتفرم بهینه شده مخصوص بازی xCloud‌ مایکروسافت‌، برای گیمرها نیز می‌توان گزینه‌ی خوبی باشد. این سرویس بازی‌های ایکس باکس را در فضای ابری اجرا می‌کند تا شما بتوانید از طریق گوشی اندرویدی خود آن‌ها را اجرا کنید. در حال حاضر 50 عنوان توسط این سرویس پشتیبانی می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*