مدل فایو جی گلکسی اس 21 سامسونگ - Samsung Galaxy S21

افشای اولین جزئیات از مدل فایو جی گلکسی اس 21 سامسونگ (گلکسی S30)

با وجود این که هنوز سامسونگ از سری گلکسی نوت 20 خود رونمایی نکرده، اما امروز اطلاعاتی از مشخصات مدل فایو جی گلکسی اس 21 سامسونگ – Samsung Galaxy S21 در رسانه‌ها افشا شده است.

گلکسی نوت 20 و گلکسی نوت 20 اولترا هنوز هم به طور رسمی رونمایی نشده، اما با این وجود توجه افشاگران به پرچمداران دو نسل بعد این برند کره‌ای یعنی سری گلکسی اس 21 جلب شده و امروز در گزارشی که توسط سم موبایل منتشر شده، اولین جزئیات درباره خانواده گلکسی اس 21 که ممکن است با نام گلکسی اس سی نیز رونمایی شوند فاش شده است.

سه پرچمدار گلکسی S21 با پشتیبانی از اینترنت 5G معرفی می‌شود

سامسونگ در حد فاصل سال‌های 2010 تا 2014 هر سال از یک پرچمدار سری گلکسی اس خود نمایی کرد، اما این استراتژی در سال 2015 با رونمایی از سه مدل جدید از خانواده گلکسی اس شش تغییر کرد و مجددا در سال‌های 2016 تا 2018 به رونمایی از دو مدل برای هر پرچمدار تغییر شکل داد. سال گذشته سامسونگ هنگام عرضه خانواده گلکسی اس ده، چهار مدل متفاوت از این گوشی شامل مدل های گلکسی اس 10 ای، گلکسی اس 10 پلاس، گلکسی اس 10 و گلکسی اس ده فایو جی را روانه بازار کرد.

امسال تنها شاهد رونمایی از سه نسخه گلکسی اس بیست بودیم و حالا به نظر می‌رسد که احتمالا این موضوع برای سال آینده نیز تکرار خواهد شد. طبق گزارشی که اخیرا توسط سم موبایل منتشر شده، گویا سامسونگ از استراتژی اخیر راضی بوده و منابع خبری گزارش می‌دهند که شاهد رونمایی از سه مدل پرچمداران گلکسی اس بیست و یک خواهیم بود. این سه گوشی که با شماره مدل‌های SM-G991 ،SM-G996 و SM-G998 شناخته خواهد شد و در حال حاضر با وجود این که نام آنها در بازار هنوز قطعی نشده است، اما احتمالا شاهد فروش آنها با نام های گلکسی اس 21، گلکسی اس 21 پلاس و گلکسی اس 21 اولترا خواهیم بود.

جالب است بدانید که هر سه مدل گلکسی اس 21 از اینترنت فایو جی پشتیبانی خواهند کرد و البته در بازار برخی از کشورها طبق گزارش سم موبایل، مدل‌های ال تی ای آنها نیز به فروش خواهد رسید.

سامسونگ در حال ساخت مدل‌های 128 و 256 گیگابایتی است

مدل فایو جی گلکسی اس 21 سامسونگ - Samsung Galaxy S21

طبق گزارش‌ها فبلت های قدرتمند سری گلکسی نوت 20 با ظرفیت داخلی 256 گیگابایت برای مدل پایه روانه بازار خواهند شد، اما بنا بر اطلاعاتی که امروز به دست آورده‌ایم، به نظر می‌رسد که در گلکسی اس بیست و یک این موضوع تغییر خواهد کرد و نسخه 128 گیگابایتی به عنوان مدل پایه برای این سری انتخاب شده است. البته مدل‌های 256 گیگابایتی پرچمداران دو نسل بعد سامسونگ نیز ساخته می‌شود و کاربران از میان این دو گزینه حق انتخاب خواهند داشت.

سامسونگ معمولا ظرفیت داخلی 512 گیگابایتی را نیز برای گران‌ترین مدل از هر سری گلکسی اس در اختیار کاربران قرار می‌دهد و احتمالا در مدل فایو جی گلکسی اس 21 اولترا این موضوع اتفاق خواهد افتاد. البته در حال حاضر هنوز هیچ مدرکی مبنی بر این که سامسونگ در حال کار برای تولید این مدل است وجود ندارد و این موضوع برای ظرفیت داخلی یک ترابایت نیز صدق می‌کند.

این کمپانی کره‌ای در سال 2020 تصمیم گرفت که به سراغ این ظرفیت داخلی بالا نرود اما احتمالا در سال آینده و با افزایش تقاضای کاربران برای بالاتر رفتن حافظه داخلی گوشی، شاهد رونمایی مجدد از این ظرفیت داخلی خواهیم بود.

از مشخصات مدل فایو جی گلکسی اس 21 دیگر چه می‌دانیم

مدل فایو جی گلکسی اس 21 سامسونگ - Samsung Galaxy S21

طبق معمول سال‌های گذشته پرچمداران سری گلکسی اس 21 نیز به پردازنده‌های اسنپدراگون 875 و اگزینوس هزار مجهز خواهند شد تا سنت سامسونگ در تولید گوشی های پرچمدار با دو پردازنده متفاوت ادامه داشته باشد. البته در سال‌های گذشته پردازنده اسنپدراگون برای بازار کشورهای آمریکای شمالی و پردازنده اگزینوس برای قاره اروپا در نظر گرفته می‌شد، اما شایعاتی وجود دارد مبنی بر این که این موضوع امسال رعایت نخواهد شد.

به نظر می‌رسد که با توجه به افزایش قیمت پردازنده‌های سری اسنپدراگون کمپانی کوالکام، احتمال این وجود دارد که سامسونگ از پردازنده اگزینوس برای دیوایس های تمام کشورهای جهان استفاده کنند و با وجود این که ممکن است فرکانس و سرعت عمل این پردازنده کمی از رقیب آمریکایی خود پایین‌تر باشد، اما قیمت تمام شده آن بسیار پایین‌تر خواهد بود و در نتیجه قیمت گوشی های سری گلکسی اس بیست و یک کاهش پیدا می‌کند.

بنابراین حاشیه سود سامسونگ افزایش پیدا می‌کند و کاربران قادر خواهند بود این پرچمداران قدرتمند را با هزینه کمتری تهیه کنند. همچنین گفته می‌شود که سامسونگ نیز مشابه اپل قصد دارد آداپتورهای شارژر را از نسل گلکسی اس 21 به بعد از جعبه گوشی های پرچمدار خود حذف کند و با وجود این که دلیل اصلی این تصمیم، مسائل مربوط به حفاظت از محیط زیست بوده، اما قطعه مسائل مالی نیز در اتخاذ آن دخیل بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*