مشخصات فنی گلکسی تب S7 و S7 پلاس سامسونگ

مهمترین مشخصات فنی گلکسی تب S7 و S7 پلاس سامسونگ لو رفت

به تازگی در گزارش جدید مشخصات فنی تبلت های سامسونگ گلکسی تب S7 و گلکسی تب S7 پلاس – +Samsung Galaxy Tab S7 به طور کامل لو رفته و دیگر جایی برای هیچگونه ابهام باقی نمی‌ماند.

به نظر می‌رسد که سامسونگ امسال در پنهان کردن مشخصات محصولات سری گلکسی خود به شدت ضعیف عمل کرده و تقریبا تمام مهمترین مشخصات مدل بعدی گلکسی نوت، پرچمداران سری گلکسی اس و تبلت های گلکسی تب را در رسانه‌ها خوانده و شنیده‌ایم. البته گویا مدیران سامسونگ چندان هم از این موضوع ناراحت نیستند زیرا این گزارش‌ها باعث می‌شود که هیجان کاربران قبل از رونمایی از محصولات جدید بالاتر رفته و احتمالا فروش مطلوب‌تری را در بازار تجربه کنند؛ همچنین انتظارات کاربران نسبت به مدل‌های بعدی نیز شکل می‌گیرد و دیگر شاهد عکس‌العمل عجیبی از سوی طرفداران در روز معرفی نخواهیم بود،

دو مورد از محصولاتی که تا به امروز اطلاعات چندانی از آن فاش نشده بود، دو تبلت گلکسی تب اس 7 – Samsung Galaxy Tab S7 و گلکسی تب اس هفت پلاس بودند که حالا در گزارشی، مشخصات فنی آنها به طور کامل لو رفته است. آن‌طور که به نظر می‌رسد احتمالا سری تبلت های گران‌قیمت سری تب اس هفت، در واقع رقبای اصلی آیپد پرو اپل محسوب می‌شوند و قرار است کاربران حرفه‌ای با نیازهای سنگین‌تر را هدف قرار دهند.

ابعاد بدنه سری گلکسی تب S7 افزایش می‌یابد

مشخصات فنی گلکسی تب S7 و S7 پلاس سامسونگ

با کنار گذاشتن بدنه‌ی ده اینچی که از زمان رونمایی از اولین سری گلکسی تب اس سامسونگ تا به امروز شاهد استفاده از آن بودیم، گلکسی تب S7 و گلکسی تب S7 پلاس به ترتیب با نمایشگر های 11 و 12.4 اینچی تولید خواهند شد. یعنی دقیقا مشابه همان ابعادی که اپل برای بدنه‌ی آیپدهای پرو خود در نظر گرفته است! این دو مدل جدید از تبلت های سامسونگ قرار است به پردازنده‌های اسنپدراگون 865 پلاس مجهز شوند و نمایشگر آن‌ها از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار خواهد بود.

این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که از قلم اس پن با نرخ تاخیر کمتری استفاده کنند و حتی احتمال آن وجود دارد که این تاخیر به 9 میلی‌ ثانیه کاهش پیدا کند، یعنی دقیقا همان سرعتی که اپل پنسل به کاربران ارائه می‌دهد. صرف نظر از ابعاد بدنه و نمایشگر، البته تبلت های جدید سامسونگ دارای تفاوت‌های مهم دیگری نیز خواهند بود. مدل یازده اینچی گلکسی تب Tab S7 دارای رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل خواهد بود و از یک پنل LTPS ال سی دی برخوردار است.

این در حالی است که مدل 12.4 اینچی این خانواده به یک نمایشگر سوپر امولد با رزولوشن 2800 در 1752 پیکسلی مجهز می‌شود که برتری قابل ملاحظه‌ای را نسبت به مدل استاندارد نشان می‌دهد. همچنین همانطور که انتظار داشتیم مدل بزرگ‌تر این سری دارای باتری بزرگ‌تری نیز خواهد بود و به یک سلول 10 هزار و 90 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. این در حالی است که مدل استاندارد به یک باتری 7040 میلی‌آمپر ساعتی تجهیز خواهد شد.

حافظه رم تبلت های سری تب اس 7 هنوز مشخص نیست

البته صرف نظر از این موارد همچنان هم مشخصاتی وجود دارند که اطلاعاتی پیرامون آنها نشنیده‌ایم، مانند حافظه رم و تفاوت آن در این دو مدل جدید. همچنین برای بسیاری از کاربران جالب است بدانند که سامسونگ چه تفاوت‌هایی را در رابط کاربری این تبلت های جدید (به غیر از حالت DeX mode) به کار خواهد گرفت تا کار کردن با آن‌ها بازدهی بیشتری داشته باشد و از حیث امکانات و گستردگی، به رابط کاربری دسکتاپ شبیه‌تر شود.

با توجه به پیشرفت‌هایی که اپل برای سری آیپد پرو در نظر گرفته و البته اقبال کاربران حرفه‌ای نظیر طراحان و توسعه‌دهندگان نرم افزارها به استفاده از این مدل‌های گران‌قیمت، به نظر می‌رسد که سامسونگ نیز قدم در مسیر مشابهی گذاشته و احتمالا قصد دارد از تبلت های خود به عنوان نسل جدید کامپیوترهای شخصی نام ببرد.