ماسک ضد کرونا

ماسک ضد کرونا توسط دانشمندان پرتغالی ساخته شد

دانشمندان پرتغالی موفق شدند یک ماسک ضد کرونا قابل شستشو را طراحی کنند که با برخورداری از یک روش ویژه قادر به غیرفعال کردن کروناویروس است.

دانشمندان پرتغالی به تازگی توانستند نوعی از ماسک تنفسی را طراحی کنند که با برخورداری از یک روکش ویژه می‌تواند ویروس کرونا را غیرفعال سازد. این ماسک از قابلیت شستشو بهره می‌برد و پس از 50 بار شستشو نیز همچنان ضد ویروس بوده و می‌توان از آن استفاده کرد.

جزئیات طراحی ماسک ضد کرونا

پدرو شیماس، ویروس‌شناس فعال در موسسه دانش پزشکی لیسبون‌ و عضو گروه طراحی این ماسک ضد کرونا عنوان کرد در پارچه این ماسک، یک نوع روکش خاص نصب کرده‌ایم که می‌تواند ظرف مدت نیم ساعت پس از این که ویروس روی آن قرار گرفت، 99 درصد از واحدهای سرایت‌کننده ویروس کرونا را جذب کند و مانع انتقال آن به فرد شود. وی افزود این ماسک یک نوع فاصله شیمیایی بین فرد و ویروس ایجاد می‌کند.

طبق اعلام کارشناسان، ویروس کرونا از طریق قطرات بزرگ مایع که دارای حدود 1 میلی‌متر قطر هستند به سایر افراد انتقال پیدا می‌کنند. پدرو شیماس افزود از این رو ما به واسطه این ماسک یک نوع مانعی را ایجاد کردیم که از نفوذ این قطرات به دستگاه تنفسی جلوگیری خواهد کرد. اخیرا موسسه پاستور فرانسه نیز تایید کرد که ماده محافظی که در این ماسک استفاده شده می‌تواند در مقابل ویروس‌های مختلفی نظیر آنفلوانزای خوکی موثر واقع شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. دمشون گرم
    ولی مطئنم اگر قیمتش تو خارج 10 دلار باشه
    تو ایران میشه 500 هزار تومن!