بارش شهابی دلتای دلوی

رصد اوج بارش شهابی دلتای دلوی را در ۸ و ۹ مرداد از دست ندهید

بارش شهابی دلتای دلوی از ۲۱ تیر شروع شده و در 8 و 9 مرداد 99 به اوج خود می‌رسد. شما با چشمان غیرمسلح قادر به رصد این شهاب باران خواهید بود.

خسرو جعفری زاده، کارشناس نجوم با اشاره به این که بارش شهابی دلتای دلوی در 8 و 9 مرداد سال جاری به اوج خواهد رسید عنوان کرد این بارش شهابی از 21 تیر 99 شروع شده و علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی می‌توانند اوج این پدیده جذاب را در 8 و 9 مرداد با چشمان غیر مسلح رصد کنند.

جزئیاتی از بارش شهابی دلتای دلوی

این کارشناس نجوم در ادامه بیان کرد در شرایطی اوج این بارش را خواهیم دید که سیاره مشتری و زحل نیز از افق جنوب شرقی طلوع خواهند کرد و این بارش‌ها از بین این سیاره‌ها قابل مشاهده خواهد بود. وی افزود منشا این شهاب باران ستاره دلتای دلوی است و این ستاره از بازمانده‌های دنباله‌دار 96P/Machholz محسوب می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این پدیده نجومی را فقط در آسمان تاریک بدون آلودگی نوری مشاهده کنند. از این رو رصد آن در شهرها ممکن نخواهد بود.

جعفری زاده در ادامه تاکید کرد این بارش شهابی تا سحر 9 مرداد با چشمان غیرمسلح قابل مشاهده خواهد بود و اوج آن حالتی رخ خواهد داد که ماه در حال تربیع است. در هنگام اوج این بارش شهابی، تعداد 16 شهاب در ساعت قابل مشاهده خواهد بود. وی در پایان خاطرنشان کرد این بارش را حتما باید در آسمان کاملا تاریک مشاهده کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. آیا در استان کرمانشاه و کشور ایران چنین موضوعی قابل مشاهده می باشد
    به نظر من یک ایده خوب این است که شرکت‌های اروپایی و آمریکایی که از تکنولوژی بسیار بالاتری برخوردار هستند با استفاده از تلسکوپ های خود از این موارد فیلمبرداری کرده و آن را به صورت زنده در یوتیوب قرار بدهند