سمند لوکس

سمند لوکس با امکانات بیشتر در راه بازار ایران

سمند لوکس با امکانات متعدد توسط ایران خودرو به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات مدل لوکس سمند سال بهینه آشنا خواهیم شد.

گروه صنعتی ایران خودرو اخیرا از آمادگی خود برای تولید انبوه سمند سال بهینه خبر داد و گفت این سدان محبوب ایران خودرو در دو مدل پایه و لوکس به بازار عرضه خواهد شد. همچنین ایران خودرو مدل پایه سمند سال بهینه را به عنوان جایگزین پژو 405 به بازار عرضه خواهد کرد. در همین راستا کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو عنوان کرد طراحی سمند سال را از سال 96 با هدف کاهش وابستگی ارزی و بهینه‌سازی فرآیند تولید آغاز کرده‌ایم. وی افزود دامنه تغییرات مدل پایه این خودرو تمامی تزئینات داخلی به جز سقف را شامل می‌شود؛ یعنی داشبورد، رودری‌ها، صندلی و یک سری تزئینات خارجی را برای این خودرو اعمال کرده‌ایم.

جزئیاتی از طراحی سمند لوکس

برای مدل لوکس سمند سال بهینه هم چراغ‌ها، جلوپنجره و دستگیره با تغییراتی همراه خواهد شد و سیستم ترمز این خودرو نیز از نوع دیسکی به همراه رینگ آلومینیومی خواهد بود. پورمجیب در ادامه عنوان کرد با داخلی‌سازی برخی از قطعات این خودرو موفق شدیم به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی مالی در تولید آن به وجود آوریم که باعث کاهش بهای تمام شده آن خواهد شد.

وی در ادامه اعلام کرد بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، به صورت روزانه حدود 450 دستگاه از خانواده این خودرو به تولید خواهد رسید. پورمجیب با اشاره به این که سمند سال بهینه نسبت به سمندهای فعلی از مزایای بیشتری بهره خواهد برد، بیان کرد تزئینات این خودرو زیباتر شده و تولید آن ارزبری کمتری خواهد داشت.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در خصوص مشخصات فنی سمند سال بهینه عنوان کرد این خودرو از موتور XU7 بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 100 اسب بخار در دور موتور 6 هزار و گشتاور 153 نیوتن‌متر در دور موتور 3 هزار ارائه دهد. این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره می‌برد و قدرت تولید شده از موتور نیز توسط گیربکس 5 دنده دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو نیز 185 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

سمند لوکس هم از موتور ملی EF7 بهره خواهد برد که قدرتی برابر با 113 اسب بخار در دور موتور 6 هزار و گشتاور 157 نیوتن‌متر در دور موتور 4 هزار را تولید خواهد کرد. قدرت تولیدی از این موتور نیز به کمک گیربکس دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. آخه سمند ماشینه؟؟

  2. ماشین فقط سمند دوگانه ای اف سون
    اما چرا تولید دوگانه رو متوقف کردن؟

  3. با توجه به قیمت بسیار بالای حتی سمند معمولی و اضافه شدن قابلیت های نه چندان قابل اتکا به این ماشین به نظر من ارزش خرید پایینی دارد