هشتگ چیست

هشتگ چیست و چطور می‌توان از آن استفاده کرد؟

اگر شما هم روزانه در اینترنت وقت می‌گذارید، قطعا با هشتگ‌ها مواجه شده‌اید؛ با این وجود ممکن است برای شما سوال شده باشد که هشتگ چیست و چه کاربردی دارد؟ با گجت نیوز همراه باشید.

امروزه استفاده از هشتگ یک امر کاملا عادی، برای نشان‌گذاری کردن یک کلمه کلیدی در یک مطلب در فضای مجازی، حساب می‌شود. برنامه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک یا حتی پینترست (Pintrest)، وبسایت‌هایی هستند که افراد در آن‌ها، با استفاده از تگ مناسب و مرتبط با متن، سعی می‌کنند تا مطالب خود را بیشتر به دید عموم برسانند اما در واقع، هشتگ چیست و از کجا وارد فضای مجازی شده است؟

علامت # که با نام هشتگ شناخته می‌شود، درواقع نماد شماره و یا تنها Hash نام دارد که با اضافه شدن یک کلمه دیگر به عنوان تگ (Tag)، به Hashtag تبدیل خواهد شد.

ایده استفاده از هشتگ، توسط کریس مسینا (Chris Messina) در سال ۲۰۰۷ داده شد اما نام آن با عنوان «تگ کانال» قید شده بود؛ چراکه نماد # در آن زمان، معنای خاص خود را برای نشان دادن IRC یا همان چت زنده آنلاین در کانال‌های متفاوت داشت. با این وجود، چند سال بعد بود که کم کم با زیادتر شدن استفاده از این روش برای برجسته کردن مطالب، در توئیتر شاهد اضافه شدن هشتگ‌های برتر و به روز، در صفحه خانه (Home Page) بودیم که رفته رفته، به سایر شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌ها نیز اضافه شد.

چگونه از هشتگ استفاده کنیم؟

هشتگ چیست

حال که با چیستی هشتگ آشنا شدید، وقت آن رسیده که نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید. هرکسی می‌تواند از هشتگ استفاده کند؛ تنها کافیست که علامت # را همراه با یک کلمه استفاده کنید و کار شما برای ساخت یک هشتگ تمام است. با این وجود، برخی قوانین برای استفاده از آن‌ها وجود دارد که عبارتند از:

  • حتما علامت # را قبل از کلمه یا جمله بیاورید
  • از کاراکترها و علامت‌های اضافه خودداری کنید
  • از زدن فاصله (space) خودداری کرده و به جای آن از _ استفاده کنید
  • حروف بزرگ و کوچک در هشتگ‌ها تاثیری ندارند

استفاده از هشتگ هیچ محدودیت مکانی در پست مورد نظر شما ندارد اما برخی قوانین در شبکه‌های اجتماعی، ممکن است مانع برخی دسترسی‌ها شود؛ برای مثال، شما در اینستاگرام، مجاز به استفاده بیشتر از ۳۰ هشتگ نیستید.

چه زمانی از هشتگ استفاده کنیم؟

استفاده از هشتگ کاملا آزادانه و صرفا برای معرفی کردن مطلب شما به دیگران، بدون هیچ محدودیتی است اما ما سعی کرده‌ایم تا کمی مکان‌های استفاده از آن را دسته‌بندی کنیم.

رویدادها

بهترین و ابتدایی‌ترین استفاده از هشتگ، برای رویدادها و اتفاق‌های پیرامون شما است. برای مثال اگر در شهر شما یک جشن خاص برگزار می‌شود، با تگ کردن و یا سرچ کردن هشتگ مخصوص آن، می‌توانید تازه‌ترین‌های این جشن را از دید مردم مختلف، مشاهده کنید.

کسب و کار

همانطور که استفاده هشتگ برای نمایان کردن یک پست برای دیگران است، از بهترین کاربردهای آن می‌تواند تبلیغ یک محصول و یا شرکت باشد.

طنز و کنایه

اگر در جمله خود، قصد کنایه زدن با یک کلمه یا جمله خاص و مرسوم را دارید، استفاده از هشتگ بهترین راه برای برجسته کردن آن است.

اتفاقات مهم

بهترین و راحت‌ترین مثال برای آن در حال حاضر، هشتگ BlackLivesMatter# است که این روزها برای حمایت از زندگی سیاه پوستان پس از مرگ جورج فلوید، استفاده می‌شود.

امیدواریم که در این مقاله، جواب خود را درباره چیستی هشتگ و برخی استفاده‌های آن گرفته باشید. اما نظر شما درباره هشتگ چیست و آیا استفاده از آن‌ها راه‌ها برای رساندن منظور در شبکه‌های اجتماعی راحت‌تر کرده است؟ حتما نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*