عینک هوشمند گوگل دنیای گجت ها را متحول می کند

 


حتما به خاطر دارید چندی وقت پیش از تلاش گوگل برای ساخت گجت های پوشیدنی صحبت کرده بودیم؟ حالا به نظر می رسد این شایعات قوت بیشتری یافته اند و نیویورک تایمز ادعا می کند گوگل بر روی عینک هایی کار می کند که دارای نمایشگر شفاف هستند و حتی قصد دارد آنها را تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار بکند.
نیویورک تایمز بر اساس منابع مختلفی می گوید این عینک ها با سیستم عامل اندروید کار می کنند و از طریق 3G یا 4G به اینترنت متصل می شوند. جی پی اس و مجموعه متنوعی از سنسورها نیز روی آنها قرار گرفته است.
در مورد قیمت نیز صحبت در مورد معادل قیمت تلفن های هوشمند است. بین ۲۵۰ تا ۶۰۰ دلار. ضمن اینکه گفته می شود عینک هوشمند گوگل دارای یک دوربین هم هست که با آن محیط اطراف را بررسی می کند و اطلاعات مربوط به هر چیز را روی شیشه شفاف نمایش می دهد.
به گفته نیویورک تایمز سرگئی برین یکی از دو موسس گوگل و مدیر تکنولوژی این شرکت مستقیما روی این پروژه نظارت دارد. البته به نظر می رسد گوگل فعلا به عنوان یک پروژه آزمایشی به عینک های هوشمند اش نگاه می کند و بیشتر در حال تلاش است تا یک گجت جدید و متفاوت را وارد زندگی ما بکند. اما این شرکت به خوبی نشان داده که در دنیای نرم افزار به خوبی ایده هایش را تبدیل به عادت های روزانه ما کرده است.
نمایشگرهای شفاف که به صورت عینک روی چشم قرار می گیرند ده ها سال است که جزو رویاهای بشر به حساب می آیند. هر چند نمونه های آزمایشی و نیمه تجاری آنها را دیده ایم. اما باید دید که سر انجام کدام شرکت می تواند این آرزوی انسان را واقعا به حقیقت تبدیل کند.
منبع :Engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*