مشخصات فنی گوگل پیکسل 4a

مشخصات فنی گوگل پیکسل 4a با جزئیات کامل لو رفت؛ دوربین، قیمت و زمان عرضه

مشخصات فنی گوگل پیکسل 4a به همراه قیمت، زمان عرضه و جزئیات کامل دوربین، یک روز پیش از رونمایی رسمی لو رفت. جزئیات کامل گوگل پیکسل 4 ای-Google Pixel 4a را در ادامه مطالعه کنید.

چنان که به نظر می‌رسد، پس از ماه‌ها انتظار برای معرفی گوشی میان‌رده شرکت گوگل، تنها یک روز پیش از معرفی رسمی، برخی جزئیات سخت افزاری و نرم افزاری آن لو رفته و در دسترس کاربران قرار گرفته است. این گوشی که با اندروید 10 وارد بازار می‌شود، طبق اعلام شرکت گوگل تا حدود ۳ سال (احتمالا تا اندروید 13)، پشتیبانی خواهد شد. اما از قیمت و سخت افزار آن چه خبر؟

قیمت گوگل پیکسل 4 ای؛ ارزان‌تر از iPhone SE

مشخصات فنی گوگل پیکسل 4a

یکی از شاخصه‌های اصلی گوشی‌های میان‌رده، قیمت آن‌ها است. کاربران بسیاری همواره منتظر معرفی گوشی‌های میان‌رده هستند تا قیمت آن‌ها را با سایر گوشی‌های پرچمدار و غیره حاضر در بازار مقایسه کنند و سپس اقدام به خرید کنند. با این وجود، مدتی پیش در برخی بیلبوردهای تبلیغاتی حاضر در کشور آمریکا، قیمت گوشی گوگل پیکسل 4a حدود ۳۹۹ دلار دیده شده بود که دقیقا همانند گوشی معروف شرکت اپل، iPhone SE بوده است. اما با این حساب، به نظر می‌رسد که شرکت گوگل، از این موضوع مطلع شده و حال، قصد تغییر استراتژی دارد. طبق اطلاعات لو رفته، قیمت نهایی این گوشی در کشورهای مقصد برای عرضه، تنها ۲۴۹ دلار خواهد بود؛ قیمتی به مراتب ارزان‌تر و قابل قبول‌تر نسبت به بسیاری از گوشی‌های میان‌رده.

با این وجود اگر فکر می‌کنید که این قیمت برای چنین گوشی میان‌رده‌ای کمی بالا در نظر گرفته شده، بهتر است کمی با مشخصات فنی و سخت افزاری گوگل پیکسل 4a آشنا شوید.

مشخصات فنی گوگل پیکسل 4a؛ در حد یک پرچمدار

مشخصات فنی گوگل پیکسل 4a

اگر نگاه دقیقی به اطلاعات سخت افزاری گوگل پیکسل 4 ای بیاندازیم، تا حدی واضح است که بسیاری از قابلیت‌ها و چیپ‌های آن، از سری اصلی Pixel 4 گرفته شده تا قدرت پردازش این گوشی نیز همچنان در حد بالایی نگه داشته شود.

گوشی Google Pixel 4a از پردازنده قدرتمند Snapdragon 730G که در گوشی‌های Poco X2 و Galaxy A71 نیز استفاده شده بود، در کنار 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، بهره می‌گیرد. چنین مشخصاتی به وضوح نشان دهنده توانایی بالای این گوشی هستند که زمینه اجرای بازی‌های گرافیکی روز مانند Call of Duty: Mobile را به خوبی برای کاربران محیا می‌کند. به علاوه، باتری 3100 میلی‌آمپری آن، یک گزینه خوب به نظر می‌رسد که البته قابلیت Fast Charge، همچنان همانند بسیاری دیگر از گوشی‌های سری Pixel در دسترس خواهد بود.

سایز این گوشی 143 گرمی، 144×69 .4×8.2 میلی‌متر خواهد بود که آن ر از Pixel 3 کوچک‌تر، و از iPhone SE بزرگ‌تر خواهد کرد. همچنین اندازه صفحه آن، 5.8 اینچ خواهد بود که با وضوح تصویر Full HD+ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. به علاوه، ویژگی‌های Always-On Display (روشن ماندن همیشگی صفحه) و Now Playing نیز از قابلیت‌های این گوشی خواهند بود.

دوربینی همانند Pixel 4

مشخصات فنی گوگل پیکسل 4a Google Pixel 4a

دوربین استفاده شده در Pixel 4a دقیقا همان دوربین 12.2 مگاپیکسلی معرفی شده برای گوشی Pixel 4 پرچمدار خواهد بود که همراه با قابلیت‌های فوکوس خودکار و لرزشگیر تصویر، بر روی آن در کنار یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، نصب شده است. همچنین ویژگی عکاسی در شب یا همان Night Sight برای این گوشی در نظر گرفته شده تا حتی در نور کم، بتوان عکس‌های با کیفیتی را ذخیره کرد. علاوه بر آن، فیلمبرداری با کیفیت 4K در نرخ ۳۰ فریم و همچنین کیفیت 1080 در نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه، از قابلیت‌های جالب این گوشی میان‌رده خواهد بود.

به هر حال، با وجود تمامی قابلیت‌ها و قیمت مناسب این گوشی به عنوان یک میان‌رده، شرکت گوگل اعلام کرده که عرضه آن، تنها برای کشورهای آمریکا، انگلستان، ژاپن، استرالیا، ایرلند، کانادا و آلمان برنامه ریزی شده است.

پیش‌خرید این گوشی از فردا ۱۳ مرداد (۳ آگوست)، پس از معرفی رسمی شروع شده و ارسال محصول در تاریخ ۳۰ مرداد (۲۰ آگوست) انجام خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اگر طمع رو کنار بزاره میتونه رقابت کنه وگرنه نمیتونه سهم قابل توجهی از بازار بگیره.

  2. بدی پیکسلا اینه که ویژگی خاصی ندارن.یه زمانی اندروید خالص ویژگی خاصشون بود ولی اینم برای سال اول خاص حساب میشه نه سالهای بعد.رادار شناسایی چهره بد نبود اگر گند نمیزد بهش و در کنارش یه اثر انگشت هم میگذاشت‌دوربیناش هم خوبن ولی دیگه مثل قبل عالی حساب نمیشن که البته این مورد دایلش پیشرفت فوق العاده شرکتای دیگست و گوگل یه طورایی داره عقب میفته

  3. پکیج خوبیه ولی نه عالی نسبت به قیمت